Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 09-08-2013, 02:03 PM   #31
xendula
eBookworm
xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
xendula's Avatar
 
Posts: 2,300
Karma: 4525746
Join Date: Aug 2005
Location: East Coast *brrrrr*
Device: Kindle 4B/K ~ Nexus 7 ~ Kindle Paperwhite 1&2 ~ iPad Air
Ich habe vor einem Jahr endlich mal wieder versucht, ein Hoerbuch zu hoeren, und bin seitdem begeistert. Liegt wahrscheinlich daran, dass es ein tolles Buch war, und ein Genre, das ich noch gar nicht ausprobiert hatte (Urban Fantasy), und es die Stimme von Tavia Gilbert war (Beste wo gibt!!!). Das Buch war aus meiner Online Bibliothek.
Inzwischen leihe ich mir aus meinen 3 US Bibliotheken staendig Hoerbuecher aus (kostet ja nix), und das ebook gleich mit, wenn es das gibt. Dann kann ich zu Hause lesen, und beim Laufen, Gassi gehen, Autofahren, morgens fertig machen, einschlafen, etc. weiterhoeren. Find ich genial! Nie mehr muss ich mich zwischen Lesen und Freunde/Hund entscheiden
Hier kann man sich auch Kindlebuecher ausleihen und meist fuer einen billigeren Preis das Audiobook bei Audible dazukaufen. Hab viele Buecher fuer $2-4 erstanden.
Wenn hier jemand Englisch liest, kann ich das waermstens empfehlen.

Leider geht das mit Onleihe nicht so gut: ich habe es nicht einmal geschafft, mir ein Audiobook auf meinen MP3 Player zu kopieren und auch zu hoeren. Anfang 2013 sollten sie angeblich Audiobooks auch ueber Android und iOS Apps anbieten. Es ist jetzt Sept. und ich warte immer noch
xendula is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2013, 02:07 PM   #32
xendula
eBookworm
xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
xendula's Avatar
 
Posts: 2,300
Karma: 4525746
Join Date: Aug 2005
Location: East Coast *brrrrr*
Device: Kindle 4B/K ~ Nexus 7 ~ Kindle Paperwhite 1&2 ~ iPad Air
Quote:
Originally Posted by Gudy View Post
Genau so sieht das bei mir auch aus.

Ich finde Hörbücher einfach frustrierend langsam, und mit mal-schnell-zurückblättern ist es auch ganz schlecht. Wenn ich mal nicht lesen kann, z.B. im Auto, höre ich Podcasts.
Je nachdem auf was du hoerst, und mit welcher Software, kannst du die Geschwindigkeit einstellen. Hab fuer langsames Vorlesen auch null Geduld.
xendula is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2013, 02:14 PM   #33
Marrella
Cambrian crab
Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marrella's Avatar
 
Posts: 2,831
Karma: 3229927
Join Date: May 2012
Location: Germany
Device: Kindle, Pocket Book, Kobo, Sony
Quote:
Originally Posted by xendula View Post
Je nachdem auf was du hoerst, und mit welcher Software, kannst du die Geschwindigkeit einstellen. Hab fuer langsames Vorlesen auch null Geduld.
Faszinierend. Das lese ich immer wieder, auch im englischen Bereich. Für mich wäre das so, als würde ich mir einen Film im Fastforward-Modus anschauen. Aber jeder nach seinem Gusto.
Marrella is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2013, 03:27 PM   #34
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Hokuspokus View Post
Unterschiedlich.
Ich hab den NaturalReader von Scansoft und zwei Stimmen von Acapela, Sarah und Klaus. http://www.naturalreaders.com/order_...n.php#personal
Die Stimmen sind gut, die besten, die ich damals gefunden habe, aber die Software ist nicht so doll. Leider gehen die Stimmen aber für dieser Software lizensiert.
Am Mac nutze ich auch öfter die Sprachausgabe. Die deutsche Stimme "Steffi" gefällt mir sehr gut.
Unbestätigten Gerüchten zufolge stammen die Stimmen in der Mac-Software von der Firma Nuance, die unter anderem die Spracherkennungssoftware Dragon vertreibt.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2013, 01:49 AM   #35
xendula
eBookworm
xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
xendula's Avatar
 
Posts: 2,300
Karma: 4525746
Join Date: Aug 2005
Location: East Coast *brrrrr*
Device: Kindle 4B/K ~ Nexus 7 ~ Kindle Paperwhite 1&2 ~ iPad Air
Quote:
Originally Posted by Marrella View Post
Faszinierend. Das lese ich immer wieder, auch im englischen Bereich. Für mich wäre das so, als würde ich mir einen Film im Fastforward-Modus anschauen. Aber jeder nach seinem Gusto.
Manchmal hoert sich das auch tatsaechlich so an, aber bei sehr langsamen Sprechern gehts. Ich habe kuerzlich die Audioversion von Aftermath gehoert, und der Leser war sowas von langsam, dass ich mir die Haare ausreissen wollte. Ich hab ihn erst auf 1.5x so schnell, dann auf 2x so schnell gestellt, und er war immer noch langsamer als ein schneller Sprecher. Von dem werde ich garantiert nie mehr was hoeren - ugh! Es half auch nicht, dass der Autor ewig nicht zum Punkt kam - so dass ich letzten Endes in der Mitte des Buches das Handtuch geworfen habe.
xendula is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2013, 06:07 AM   #36
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Meine Empfehlung: Koma

Quote:
Ein junges Mädchen wird tot im Wald gefunden. Sie wurde brutal vergewaltigt. Zehn Jahre später wird an derselben Stelle ein Polizist getötet, sein Gesicht ist grausam entstellt. Eine Sonderkommission ermittelt unter Hochdruck. Doch es geschehen weitere Morde. Die Polizei hat keine Spur, und ihr bester Ermittler fehlt. Zur selben Zeit liegt ein schwerverletzter Mann im Krankenhaus im Koma. Das Zimmer wird von der Polizei bewacht. Niemand soll erfahren, wer der geheimnisvolle Patient ist. Denn er hat einen Feind. Und der ist überall...
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2013, 12:46 PM   #37
Marrella
Cambrian crab
Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marrella's Avatar
 
Posts: 2,831
Karma: 3229927
Join Date: May 2012
Location: Germany
Device: Kindle, Pocket Book, Kobo, Sony
Gestern zu Ende gehört: The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket von Edgar Allan Poe. Nicht wirklich zu empfehlen.

Aktuelle Gutenachtgeschichte: The Skin Map, Band 1 der Bright Empires von Stephen Lawhead. Zeitreisen, eine geheimnisvolle Karte, die auf die Brust eines Mannes tätowiert ist, ein etwas verpeilter Held und eine sehr patente Heldin, die auf der Zeitlinie verloren gegangen ist und aus ihrer Situation das Beste macht.

Im Wohnzimmer: The Dark Vineyard von Martin Walker, Bd. 2 seiner Bruno-Courrèges-Krimiserie. Sehr schönes Setting (in Südwestfrankreich), sehr atmosphärisch, keine unappetitlichen Beschreibungen oder Serienkiller. Mir gefällt's.
Marrella is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
audiobook, hörbuch


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OFT launches investigations into ebook agency pricing Grumpyreader News 37 02-04-2011 10:29 AM
Wann kommt die 15.3 FW für den PB360? bunique PocketBook 3 11-08-2010 12:43 PM
WWW ( Wer kommt Wann auf die IFA und schaut sich dann Was an ) rasch PocketBook 3 09-07-2010 04:42 AM
Other Fiction Duller, Eduard: Jesuiten, wie sie waren und wie sie sind german V1 17.07.2009 Insider ePub Books 0 07-17-2009 12:02 AM
iRex iLiad Book Edition -- wann bei justread.de? Alexander Turcic Andere Lesegeräte 9 05-25-2008 03:34 PM


All times are GMT -4. The time now is 03:30 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.