View Single Post
Old 07-09-2017, 05:02 AM   #165
Marrella
Cambrian crab
Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Marrella's Avatar

Device: Kindle, Pocket Book, Kobo, Sony
Quote:
Originally Posted by hamlok View Post

Da kenne ich die Verfilmung, die ich nicht schlecht fand.
Die habe ich auch im Regal. Mir gefällt vor allem John Hurt, irgendwie habe ich nicht viele Filme mit ihm.

Quote:
Der Rithmatist (Rithmatist #1) by Brandon Sanderson (Fantasy, 4,5*)

In einer alternativen Welt zu unserer wünscht sich der junge Joel nichts mehr als ein Rithmatist zu sein. Diese können mit der Hilfe von Kreide Zwei-Dimensionale Wesen, Kreidlinge, zum Leben erwecken. Doch es gibt nur wenige, die diese spezielle Fähigkeit haben und die Welt vor den wilden Kreidlingen beschützen können.
Das erinnert mich irgendwie an die Hollow-Earth-Trilogie von John und Carole Barrowman, in der auch Zeichnungen durch Magie zum Leben erweckt werden. Wenn ich den dritten Band davon mal gelesen habe, werde ich mir The Rithmatist vornehmen, das ich auch seit längerem in meiner Kindle-Bibliothek habe.
Marrella is offline   Reply With Quote