Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 03-20-2010, 06:50 PM   #1
Jacques_N
Zealot
Jacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheese
 
Jacques_N's Avatar
 
Posts: 148
Karma: 1126
Join Date: Jan 2010
Location: Hamburg, http://osm.org/go/0HoMJR_kW--?layers=B000FFF
Device: Handera 330, bookeen gen 3(broken), PocketBook 360°, 360° Plus
Härtetest PB360

Vor drei Tagen ist mir trotz aller Vorsicht mein PB360 aus der Jackentasche auf einen Asphaltweg gefallen, Höhe ca. 150 cm.

Erste Reaktion: Panik!
Zweite Reaktion: Einschalten, gespanntes Warten, bootet ... Dokument öffnet sich ... Uff!
Dritte Reaktion: Ist ein Schaden zu sehen? Jein, ein der einen Ecke haben sich die Schalen geöffnet, Zusammendrücken Klick! alles OK, Schrammen auf einer Ecke, nicht weiter schlimm.

Das PB360 ist offensichtlich recht stabil und das ist gut so.

Trotzdem, ich wünsche mir einen E-Book Reader, der sowohl kompakt und solide gebaut ist. Zum Beispiel mit einem Alu-Rahmen.

Klar, so ein Reader wäre etwas schwerer und teurer, aber zu mindestens ich wäre bereit dafür etwas mehr zu zahlen, denn ich weiß, bei aller Vorsicht, Shit happens.

Wie sieht Ihr das?

Jacques
Jacques_N is offline   Reply With Quote
Old 03-20-2010, 08:47 PM   #2
skywalker2
Member
skywalker2 began at the beginning.
 
Posts: 19
Karma: 10
Join Date: Feb 2010
Device: BP 302
Ich kenn den 360 leider nicht live, ich habe den 302.

Aber ich gebe zu bedenken, dass das Alugehäuse das Gerät auch schwerer macht, was bedeuten würde, das Gerät schlägt mit einer größeren Wucht auf. Unter Umständen hast Du größere Schäden in diesem Fall als mit einem Kunststoffgerät. :-)
skywalker2 is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-21-2010, 06:10 AM   #3
Drseltsam
Connoisseur
Drseltsam began at the beginning.
 
Posts: 63
Karma: 12
Join Date: Jan 2010
Device: PocketBook 360
Ein Alurahmen sieht natürlich sehr wertig aus, ich will aber lieber ein leichtes Gerät
Den kleinen Sony finde ich schon sehr schwer für so ein kleines Gerät.
Drseltsam is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2010, 06:55 AM   #4
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Drseltsam View Post
Ein Alurahmen sieht natürlich sehr wertig aus, ich will aber lieber ein leichtes Gerät
Den kleinen Sony finde ich schon sehr schwer für so ein kleines Gerät.
Der 302 hat ein Alugehäuse. Das hat schon was. Aber natürlich trägt es auch zum Gewicht bei.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2010, 07:32 AM   #5
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Der 302 hat ein Alugehäuse. Das hat schon was. Aber natürlich trägt es auch zum Gewicht bei.
Unter dem Plastik ist Alu?
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-21-2010, 07:47 AM   #6
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Unter dem Plastik ist Alu?
mtravellerh, hat sich geirrt... Ich habe gerade eine bei meinem Techniker nachgefragt.

Es gibt keine Alugehäuse, sondern eine dicke Plastikplatte mit Alu-Beschichtung.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2010, 09:02 AM   #7
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
mtravellerh, hat sich geirrt... Ich habe gerade eine bei meinem Techniker nachgefragt.

Es gibt keine Alugehäuse, sondern eine dicke Plastikplatte mit Alu-Beschichtung.
Ach so. Ich dachte, das wär Alu. Sorry.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2010, 01:49 PM   #8
Jacques_N
Zealot
Jacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheese
 
Jacques_N's Avatar
 
Posts: 148
Karma: 1126
Join Date: Jan 2010
Location: Hamburg, http://osm.org/go/0HoMJR_kW--?layers=B000FFF
Device: Handera 330, bookeen gen 3(broken), PocketBook 360°, 360° Plus
Ich habe für mich und meiner Frau zwei Lederhüllen bestellt.
Das sollte das Risiko eines Fallschadens deutlich minimieren (und den Adrenalinspiegel).

Jacques
Jacques_N is offline   Reply With Quote
Old 03-23-2010, 09:03 AM   #9
:D ominik
Groupie
:D ominik has a complete set of Star Wars action figures.:D ominik has a complete set of Star Wars action figures.:D ominik has a complete set of Star Wars action figures.:D ominik has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 186
Karma: 330
Join Date: Dec 2009
Device: nook
Quote:
Originally Posted by Jacques_N View Post
Zum Beispiel mit einem Alu-Rahmen.
Ein Alurahmen macht das Gerät aber nicht automatisch robuster. Damit der Rahmen für Deinen "Anwendungsfall" überhaupt Bedeutung hat, müsste der Rahmen bis ins Gehäuseäußere gehen oder Teil des Gehäuses sein.

Wenn der Rahmen/das Gehäuse nun steif ist, dann wird beim Aufprall die gesamte Bewegungsenergie schlagartig abgebaut, weil der Rahmen nicht nachgibt. Bei einer Glasfläche von 5 Zoll oder mehr führt das ziemlich zuverlässig zum Bruch (dafür muss das Glas gar nicht selbst irgendwo anschlagen).

Wenn der Rahmen bzw. das Gehäuse jedoch flexibel ist, dann kann die Bewegungsenergie beim Aufprall zwar abgebaut werden (Prinzip Knautschzone), allerdings wird das Alu dauerhaft stark deformiert. Mit ein paar Kratzern ist es da dann nicht getan, unter Umständen ist eine komplette Gehäuseecke eingedrückt.


Viele Grüße

Dominik
:D ominik is offline   Reply With Quote
Old 03-23-2010, 09:37 AM   #10
Jacques_N
Zealot
Jacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheese
 
Jacques_N's Avatar
 
Posts: 148
Karma: 1126
Join Date: Jan 2010
Location: Hamburg, http://osm.org/go/0HoMJR_kW--?layers=B000FFF
Device: Handera 330, bookeen gen 3(broken), PocketBook 360°, 360° Plus
@ Dominik

Was Du schreibt ist völlig richtig.

Ein Alurahmen ist im Gegensatz zu den üblichen Kunststoffen nicht so spröde und bricht nicht so leicht.
Bleiben noch die ungeheuren Beschleunigungskräfte die beim Aufprall entstehen. Da würde schon eine Gummierungsschicht von 2-3 Millimetern (innen oder außen) viel helfen. Genau genommen würde eine Polsterung an den Ecken fast schon reichen, da hier die Kräfte am verheerendsten sind.

Ich werden mal eine Skizze machen wie so etwas aussehen könnte.

Schöne Grüße

Jacques
Jacques_N is offline   Reply With Quote
Old 03-23-2010, 10:07 AM   #11
Jacques_N
Zealot
Jacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheese
 
Jacques_N's Avatar
 
Posts: 148
Karma: 1126
Join Date: Jan 2010
Location: Hamburg, http://osm.org/go/0HoMJR_kW--?layers=B000FFF
Device: Handera 330, bookeen gen 3(broken), PocketBook 360°, 360° Plus
Hier mal eine Skizze angehängt
Attached Files
File Type: pdf Rahmen.pdf (17.9 KB, 321 views)
Jacques_N is offline   Reply With Quote
Old 03-23-2010, 10:15 AM   #12
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Ist euch so langweilig
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 03-23-2010, 12:26 PM   #13
gulu-gulu
Guru
gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.
 
gulu-gulu's Avatar
 
Posts: 625
Karma: 95690
Join Date: Dec 2009
Location: Irgendwo im Nirgendwo hinter Nürnberg
Device: Kindle
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Ist euch so langweilig
Vielleicht hoffen sie auf einen Job bei PB?
gulu-gulu is offline   Reply With Quote
Old 03-23-2010, 12:55 PM   #14
Logseman
Orisa
Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Logseman's Avatar
 
Posts: 1,999
Karma: 1035571
Join Date: Feb 2010
Location: Ireland
Device: Onyx Poke 5
Ich will die Skizze in ePub, in PDF lässt es sich nicht gut im Reader sehen

(jk)
Logseman is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 03:08 PM   #15
hr1
Junior Member
hr1 began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 10
Join Date: Apr 2010
Device: PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by Jacques_N View Post
Vor drei Tagen ist mir trotz aller Vorsicht mein PB360 aus der Jackentasche auf einen Asphaltweg gefallen, Höhe ca. 150 cm.

Erste Reaktion: Panik!
Zweite Reaktion: Einschalten, gespanntes Warten, bootet ... Dokument öffnet sich ... Uff!
Dritte Reaktion: Ist ein Schaden zu sehen? Jein, ein der einen Ecke haben sich die Schalen geöffnet, Zusammendrücken Klick! alles OK, Schrammen auf einer Ecke, nicht weiter schlimm.

Wie sieht Ihr das?

Jacques
Schön, dass es bei dir so glimpflich verlief. Bei mir leider nicht.
Letzten Mittwoch schlug die Erdanziehung voll zu. Fall aus ca. 1m Höhe auf Fliesen. Das Gehäuse und das Display schienen nach erstem Blick heil zu sein, aber dann die Ernüchterung nach dem Einschalten: die untere Hälfte des Display zeigt nichts mehr an bzw. wird bei jedem Einschalten immer schwärzer.
Im Moment hab ich da so eine Art Barcode-Muster.

Meine eMail an service(at)pocketbook.de ist leider auch noch nicht beantwortet, so dass ich nicht weiß, ob das Gerät noch zu retten ist.

Ich könnt mich nur noch ärgern.

Grüße
Holger
hr1 is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PB360 in UK, get serious please!!! Ebiumn PocketBook 5 09-20-2010 06:56 AM
Question re PB360 mcrmama PocketBook 13 07-24-2010 07:30 PM
Problems with new PB360 chrisp191 PocketBook 10 06-25-2010 02:39 AM
Just got my pb360...questions tsantsa PocketBook 2 02-26-2010 05:34 AM
PB360 tot? helste PocketBook 5 02-11-2010 02:06 PM


All times are GMT -4. The time now is 08:48 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.