Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-15-2007, 12:44 PM   #46
Godfather
Junior Member
Godfather began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 13
Join Date: Nov 2007
Device: PRS-505
Hiho,

bin seit heute auch stolzer Besitzer eines PRS-505 *G*

Ich hab mir 2 aus den USA bestellt (Porto sparen) und hab noch einen ueber...
also wer interesse haette... kurze meldung reicht.

cu

Marco

p.s. echt super forum hier.. schon nach 5 min super tips gefunden
Godfather is offline  
Old 11-15-2007, 12:49 PM   #47
tirsales
MIA ... but returning som
tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.tirsales ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
tirsales's Avatar
 
Posts: 1,600
Karma: 511342
Join Date: Nov 2007
Location: Germany
Device: PRS-505 and *Really* not owning a PRS-700
Tja, ich warte noch auf meinen PRS-500 .. Sollte bis Montag den Weg in meinen Briefkasten finden
(Warum ein 500er und kein 505? Der 500er war gebraucht günstiger )

@Godfather: Was hast Du (mit Versand, Zoll, etc) für deinen 505er gezahlt? Bin neugierig
tirsales is offline  
Advert
Old 11-15-2007, 01:02 PM   #48
Godfather
Junior Member
Godfather began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 13
Join Date: Nov 2007
Device: PRS-505
-- PRS-505 ist verkauft --

Last edited by Godfather; 11-17-2007 at 01:31 PM.
Godfather is offline  
Old 11-15-2007, 03:50 PM   #49
friendly
Banned
friendly began at the beginning.
 
Posts: 42
Karma: 25
Join Date: Dec 2006
Location: Germany
Device: Kindle 3 / iPad
PRS-505 von B&H

I ordered on Friday, 09.11.07 last week with B&H. They shipped it on Monday and I got it here (Germany) today, Wednesday 14.11.07.
I think that is quite amazing. Often enough it takes longer to get something within our borders. Brilliant!
And yes, the contrast is dramatically better than that of my PRS-500 which I am using for about a year now.

Hallo, das habe ich an anderer Stelle im Forum geschrieben. Bin noch immer von den Socken, wie schnell das ging.
Wenn ihr das auch machen wollt, dann Folgendes. Wenn ihr bei B&H zum erstenmal bestellt, müsst ihr Vorder- und Rückseite eurer Credit Card per Fax zuschicken oder gescannt und dann per upload, habe ich gemacht. Upload-Link wird auch mit Email zugeschickt.

Friendly
friendly is offline  
Old 11-16-2007, 01:30 AM   #50
Godfather
Junior Member
Godfather began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 13
Join Date: Nov 2007
Device: PRS-505
Quote:
Originally Posted by friendly View Post
I ordered on Friday, 09.11.07 last week with B&H. They shipped it on Monday and I got it here (Germany) today, Wednesday 14.11.07.
I think that is quite amazing. Often enough it takes longer to get something within our borders. Brilliant!
And yes, the contrast is dramatically better than that of my PRS-500 which I am using for about a year now.

Hallo, das habe ich an anderer Stelle im Forum geschrieben. Bin noch immer von den Socken, wie schnell das ging.
Wenn ihr das auch machen wollt, dann Folgendes. Wenn ihr bei B&H zum erstenmal bestellt, müsst ihr Vorder- und Rückseite eurer Credit Card per Fax zuschicken oder gescannt und dann per upload, habe ich gemacht. Upload-Link wird auch mit Email zugeschickt.

Friendly
Ich denke eher dass es eine sehr schlechte idee ist, einen Scan von einer Kreditkarte durch's netz zu schicken.. Vorallem wenn die "Sicherheitsabfragenummer" (steht hinten in 3-4 kleinen Zahlen) ebenfalls uebergeben werden soll
Godfather is offline  
Advert
Old 11-17-2007, 08:42 AM   #51
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Wer ausprobieren möchte, die News der FAZ auf dem Sony Reader zu lesen, kann sich die faznet.py Version 0.10 herunterladen und im Verzeichnis von libprs500 speichern.
In der Eingabeaufforderung kann kann dann in diesem Verzeichnis mit folgendem Befehl eine LRF Datei generiert werden, die die FAZ News enthält:
Code:
web2lrf --user-profile faznet.py
Die LRF Datei muss dann noch importiert werden...

Noch Fragen?

Nur zu!
StDo is offline  
Old 11-17-2007, 11:28 AM   #52
Godfather
Junior Member
Godfather began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 13
Join Date: Nov 2007
Device: PRS-505
Quote:
Originally Posted by friendly View Post
I ordered on Friday, 09.11.07 last week with B&H. They shipped it on Monday and I got it here (Germany) today, Wednesday 14.11.07.
I think that is quite amazing. Often enough it takes longer to get something within our borders. Brilliant!
And yes, the contrast is dramatically better than that of my PRS-500 which I am using for about a year now.

Hallo, das habe ich an anderer Stelle im Forum geschrieben. Bin noch immer von den Socken, wie schnell das ging.
Wenn ihr das auch machen wollt, dann Folgendes. Wenn ihr bei B&H zum erstenmal bestellt, müsst ihr Vorder- und Rückseite eurer Credit Card per Fax zuschicken oder gescannt und dann per upload, habe ich gemacht. Upload-Link wird auch mit Email zugeschickt.

Friendly
In Ebay steht eine PSR-505 fuer 250 Euronen zum Verkauf:

320184058687

Ist damit was faul ? oder wieso ist der so guenstig ?
(Sonst hol ich mir noch nen 3.ten fuer die Freundin)

cu
Godfather is offline  
Old 11-17-2007, 11:47 AM   #53
friendly
Banned
friendly began at the beginning.
 
Posts: 42
Karma: 25
Join Date: Dec 2006
Location: Germany
Device: Kindle 3 / iPad
Hallo Godfather

Ich denke der Preis ist nicht besonders günstig, wenn man den gegenwärtigen Kurs bedenkt. Und schließlich ist die Auktion noch nicht zu Ende, kann also noch nach oben gehen.
Auf den ersten Blick sehe ich nicht, dass dem Verkäufer zu misstrauen wäre. Inclusive Fracht und Zoll habe ich für den PRS-505 ca. 275 Euro bezahlt. Von B&H.
Gruß
Friedhelm

Last edited by friendly; 11-18-2007 at 05:29 AM.
friendly is offline  
Old 11-17-2007, 11:49 AM   #54
friendly
Banned
friendly began at the beginning.
 
Posts: 42
Karma: 25
Join Date: Dec 2006
Location: Germany
Device: Kindle 3 / iPad
Quote:
Originally Posted by StDo View Post
Wer ausprobieren möchte, die News der FAZ auf dem Sony Reader zu lesen, kann sich die faznet.py Version 0.10 herunterladen und im Verzeichnis von libprs500 speichern.
In der Eingabeaufforderung kann kann dann in diesem Verzeichnis mit folgendem Befehl eine LRF Datei generiert werden, die die FAZ News enthält:
Code:
web2lrf --user-profile faznet.py
Die LRF Datei muss dann noch importiert werden...

Noch Fragen?

Nur zu!
Hallo,
ich hab es nun schon einige Male versucht, bin aber noch immer nicht in der Lage. Ich bekomme nur die Überschriften, aber nicht die Artikel aus der FAZ

Gruß
Friendly
friendly is offline  
Old 11-17-2007, 01:31 PM   #55
Godfather
Junior Member
Godfather began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 13
Join Date: Nov 2007
Device: PRS-505
Quote:
Originally Posted by Godfather View Post
Gibts einenlich interesse an einer Sammelbestellung von bestskinsever.com, also Displayschutzfolien. Oder hat schon jemand Erfahrungen damit gemacht ?

cu
Also ist verkauft.. bin mit dem Preis noch runter...

thx
Godfather is offline  
Old 11-18-2007, 10:21 PM   #56
joblack
Wizard
joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 1,745
Karma: 4382514
Join Date: Jul 2006
Location: Somewhere on earth
Device: Onyx Boox Tab X
Weiss jemand ob das Netzteil vom Sony Reader auch mechanisch in den iLiad passt (und die gleiche Spannung hat)?
joblack is offline  
Old 11-21-2007, 07:48 AM   #57
Frucht-Tiger
Junior Member
Frucht-Tiger began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: Nov 2007
Device: Sony PRS-505
Mein PRS-505 kam heute nach nur 3 Tagen (Sonntag Abend bestellt) bei mir an, habe wie friendly bei B&H in den USA geordert und ~275€ mit Zoll bezahlt.

Ich kann nur sagen, geiles Teil!
Frucht-Tiger is offline  
Old 11-21-2007, 08:18 PM   #58
joblack
Wizard
joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.joblack ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 1,745
Karma: 4382514
Join Date: Jul 2006
Location: Somewhere on earth
Device: Onyx Boox Tab X
Wie hast Du das Teil durch den Zoll bekommen? Gecheatet? Gib mal ein paar Tips ...
joblack is offline  
Old 11-22-2007, 04:22 AM   #59
Dirk
Junior Member
Dirk began at the beginning.
 
Posts: 1
Karma: 10
Join Date: Nov 2007
Device: none
Navigation in PDF Dokumenten

Hi,

ich liebäugel immer mehr mit einem eBook, da ich sie aber nur aus recht oberflächlichen Tests und Fotos kenne habe ich da noch so leichte Bedenken.

Wichtigster Punkt Navigation in PDFs:
Erstellen und Formatieren von PDfs ist geschenkt.
Da ich vor allem auch Fachliteratur für die Arbeit verwenden will ist die Navigation zwischen Kapiteln und Bookmarks essentiell.

Kann mir einer von Euch sagen, in wie weit da PDF funktionalitäten unterstützt werden und wo die Grenzen sind?

Dank und Grüsse
Dirk is offline  
Old 11-22-2007, 10:51 AM   #60
Frucht-Tiger
Junior Member
Frucht-Tiger began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: Nov 2007
Device: Sony PRS-505
Quote:
Originally Posted by joblack View Post
Wie hast Du das Teil durch den Zoll bekommen? Gecheatet? Gib mal ein paar Tips ...
Ich habe es nicht durchbekommen, Zoll hat knapp 50€ gekostet. Wie oben schon geschrieben, hab ich ca. 275€ mit Zoll hingelegt.
Frucht-Tiger is offline  
Closed Thread

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Read all about it! Device owners read more books, magazines and newspapers dacattt News 24 10-21-2012 04:43 AM
iPad A must do for ALL iPad Owners who read on it! stustaff Apple Devices 47 06-08-2010 01:33 PM
Discussion en Français (read-only) Hadrien Forum Français 654 05-02-2008 09:52 AM
German Girl who's not speaking english very well is looking for help (German Thread) Chenrezig Which one should I buy? 20 12-17-2007 03:01 PM
Wanted ! German Iliad owners for Info kirsche iRex 7 12-11-2006 12:49 PM


All times are GMT -4. The time now is 06:51 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.