Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-25-2010, 10:34 AM   #1
liv*
Junior Member
liv* began at the beginning.
 
Posts: 5
Karma: 12
Join Date: Nov 2010
Device: none
Browserfunktionen beim 302?

Hallo!

Ich lese hier schon eine Weile fleißig mit und hab ein paar internetspezifische Fragen zum PB 302, vielleicht kann ja einer der glücklichen Besitzer Licht ins Dunkel bringen...

Kann man sich auf dem 302 halbwegs gut im Internet bewegen? Für mich wäre wichtig, mich, parallel zum Lesen, z.B. in Foren einzuloggen oder auch mal bei meinem Emaildienst, gar nicht mal zwingend um Antworten zu tippen (das geht eh bequemer am Tisch, find ich), sondern in erster Linie um zu lesen.
In manchen Foren kann man ja bestimmte Bereiche erst nutzen, sobald man angemeldet ist, insofern wär mir das schon wichtig.

Also ist ein Browser auf dem 302 vorhanden, der Cookies und Formulareingaben etc. händeln kann? Ich hatte bei meiner Recherche bisher eher gegenteiliges gelesen, z.B. dass Textfeldeingaben nicht angenommen werden. Wie ist denn da der Stand der Dinge? Oder möchte ich dem 302 da zu viel abverlangen?

Viele Grüße!
liv
liv* is offline   Reply With Quote
Old 11-25-2010, 10:43 AM   #2
Ralpax
Connoisseur
Ralpax began at the beginning.
 
Posts: 56
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Location: In der Stadt, die es nicht gibt!
Device: PocketBook 302, Apple The ne iPad 3G. 64GB, Sony PRS 505, Sony PRS-T1
Hallo liv,
Theoretisch sollte das alles funktionieren, bloss praktisch warten wir PB302 Besitzer auf die neue Firmware 15.xx und das schon laaaaaaannnngggeee!!!
MfG.
Ralpax
Ralpax is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-25-2010, 11:31 AM   #3
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Ralpax View Post
Hallo liv,
Theoretisch sollte das alles funktionieren, bloss praktisch warten wir PB302 Besitzer auf die neue Firmware 15.xx und das schon laaaaaaannnngggeee!!!
MfG.
Ralpax
Hmm, ich werd mal nachfragen, wo die neue FW bleibt.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 11-26-2010, 03:46 AM   #4
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
... schön, daß sich mal wieder jemand um den Altkundenbestand kümmert . Wir hätten eigentlich auch gern eine Live Cam im Entwicklerbüro und stündliche Status-Informationen (aber uneigentlich wäre es wunderbar da noch etwas unterm Weihnachtsbaum zu sehen)
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 11-26-2010, 04:07 AM   #5
liv*
Junior Member
liv* began at the beginning.
 
Posts: 5
Karma: 12
Join Date: Nov 2010
Device: none
Ah, das ist ja schade. Die anderen PB Reader können das browsen demnach auch nicht so recht? Gibts denn überhaupt einen Reader, der das kann?

edit: also außer dem IQ. Ich möchte mit E-Ink lesen.
liv* is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-26-2010, 04:11 AM   #6
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by liv* View Post
Ah, das ist ja schade. Die anderen PB Reader können das browsen demnach auch nicht so recht? Gibts denn überhaupt einen Reader, der das kann?

edit: also außer dem IQ. Ich möchte mit E-Ink lesen.
Nicht nur die PB-Reader. Alle E-Ink-Geräte haben wegen des Bauprinzips Probleme mit animierten Seiten.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
W-Lan Problem beim PB 302 Zeitlos PocketBook 66 07-21-2010 11:34 AM
Displayprobleme beim 302 Fellball PocketBook 191 07-15-2010 04:34 AM
Bluetooth beim Pocketbook 302 beam PocketBook 13 03-28-2010 08:39 AM
Seitliche Bedienknöpfe beim 302? K-Thom PocketBook 8 03-06-2010 06:26 PM
Wifi beim 302 gulu-gulu PocketBook 11 03-01-2010 03:46 PM


All times are GMT -4. The time now is 01:51 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.