Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-02-2011, 06:44 AM   #1
choutripeyp
Junior Member
choutripeyp began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: Nov 2011
Device: PRS-505
Lire dans le noir !

Bonjour !

Je suis actuellement en possession d'un Joli PRS-505 qui me satisfais tout à fais et j'ai vu que le Prs-T1 était sortie.

Voila je lis 1/3 du temps dans le (presque noir) et j'ai vu ceci dans les caractéristiques du T1 :

Double écran tactile lumineux infrarouge


J'ai regarder toutes les vidéos que j'ai pu trouvé sur youtube et autre mais je n'ai pas vu de test dans le noir.

J'aimerai juste savoir si cela me permettrai de lire confortablement dans le noir et si vous connaissez des modèles de ereader à encre numérique avec un rétroéclairage en option ??

Je presise que je ne cherche pas de reader LCD...

Merci à tous par avance de vos réponses !!!
choutripeyp is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2011, 06:56 AM   #2
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
L'infrarouge, c'est juste l'interface tactile. C'est une grille IR qui permet de détecter la position des doigts.
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2011, 07:15 AM   #3
choutripeyp
Junior Member
choutripeyp began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: Nov 2011
Device: PRS-505
Ok merci !

Et un reader juste avec une led pour pouvoir lire dans le noir cela existe ?
choutripeyp is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2011, 07:21 AM   #4
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Il existe des couvertures avec led intégrée pour pas mal de liseuses du marché, ça paraît la solution la plus simple à mon avis, parce que des liseuses avec LED intégrée, je ne connais pas.
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2011, 12:49 PM   #5
NiLuJe
BLAM!
NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
NiLuJe's Avatar
 
Posts: 13,477
Karma: 26012492
Join Date: Jun 2010
Location: Paris, France
Device: Kindle 2i, 3g, 4, 5w, PW, PW2, PW5; Kobo H2O, Forma, Elipsa, Sage, C2E
Yep, avant le K3 et la cover+light qui tirent sur la batterie, j'utilisais un petit combo cover + led de chez MEdge, ça marchait pas mal du tout (Ça rajoute un poid certain à la chose, et prépare toi à cramer des piles par paquet de 12 par contre ^^).
NiLuJe is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2011, 06:44 PM   #6
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Sinon, reste la solution du devin dans les 12 travaux d'Astérix. Mais je sais pas si on peut modifier à ce point le génome d'un humain vivant
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2011, 02:44 AM   #7
klodeko
Junior Member
klodeko began at the beginning.
 
Posts: 5
Karma: 10
Join Date: Nov 2011
Device: Sony PRS-T1 black
Encore un peu de patience pour que le prototype Flex lightning arrive.
klodeko is offline   Reply With Quote
Old 07-14-2012, 06:43 PM   #8
Quexos
Member Retired
Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.Quexos ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 1,999
Karma: 11348924
Join Date: Jan 2011
Location: Limbo
Device: none
Oui en effet, les liseuses avec lumière integrée ne sont pas encore légion. Mais je pense que ce sera la prochaine évolution, d'ici un an ou deux tout au plus.
Quexos is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
E-Books lire la presse internationale avec un ereader? MaryMaelle Forum Français 2 11-20-2010 09:27 AM
Leezam, série à lire pour iPhone gotha75 Autres liseuses 0 07-30-2009 09:33 AM
lire des BD sur windows mobile discusaigon Software 0 02-15-2009 04:29 PM
Lire en français RobAir Lounge français 1 12-19-2008 01:17 PM
Lire les pdf mode image Cleanthe Cybook 4 06-11-2008 01:54 PM


All times are GMT -4. The time now is 11:09 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.