Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-12-2010, 06:05 AM   #16
Jacques_N
Zealot
Jacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheese
 
Jacques_N's Avatar
 
Posts: 148
Karma: 1126
Join Date: Jan 2010
Location: Hamburg, http://osm.org/go/0HoMJR_kW--?layers=B000FFF
Device: Handera 330, bookeen gen 3(broken), PocketBook 360°, 360° Plus
Hallo,
ich habe mir mal die EBooks (http://rapidshare.com/files/349513473/eBooks.rar.html) angesehen, übrigens noch mal vielen Dank, und zwar mit der aktuellen Windows Version des FBReaders.
Es scheint da Probleme mit Umlauten zu geben.

Beispiel:

Ein sch246ner Fr252hlingsmorgen.
Der Dichter (allein). Der goldne Morgensonnenschein
F228llt in mein Fenster klar hinein,

Ist das bei euch auch so?

Gruß
Jacques
Jacques_N is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 06:46 AM   #17
tzenzen
zenzen daijoubu!
tzenzen began at the beginning.
 
tzenzen's Avatar
 
Posts: 36
Karma: 10
Join Date: Feb 2010
Device: PocketBook 360°
Bei allen Dateien?
Ich habe "Die Sternenprinzessin" gerade nochmal auf meinem PPC angesehen (mit dem Programm µBookReader)
Da ist alles i.O.
Liegt wohl also an der Windows Version des FBReaders.
tzenzen is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-12-2010, 08:40 AM   #18
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by tzenzen View Post
Bei allen Dateien?
Ich habe "Die Sternenprinzessin" gerade nochmal auf meinem PPC angesehen (mit dem Programm µBookReader)
Da ist alles i.O.
Liegt wohl also an der Windows Version des FBReaders.
Ja, man muss die Codierung umstellen. Weiss jetzt nicht, ob das auf PC geht.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 08:42 AM   #19
Jacques_N
Zealot
Jacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheese
 
Jacques_N's Avatar
 
Posts: 148
Karma: 1126
Join Date: Jan 2010
Location: Hamburg, http://osm.org/go/0HoMJR_kW--?layers=B000FFF
Device: Handera 330, bookeen gen 3(broken), PocketBook 360°, 360° Plus
Ja, auch bei "Die Sternenprinzessin". Beispiel:

187Was soll das hei223en, sie haben kein Shuttle startklar? Uns geht der Arsch hier auf Grundeis und die Idioten am Cape spielen sich an den ...171
187Lass gut sein, Jack!171 sagte Jim McLean leise und sah seinen Freund Jack Peters an. 187Die w252rden uns bestimmt ein Shuttle schicken, wenn sie k246nnten, aber Du wei223t doch, wie lange so was dauert. Au223erdem k246nnen wir immer noch die Notkapsel nehmen.171

Ich habe die Version FBReader 0.12.2 von January 29, 2010
Jacques_N is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 08:50 AM   #20
Jacques_N
Zealot
Jacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheeseJacques_N can extract oil from cheese
 
Jacques_N's Avatar
 
Posts: 148
Karma: 1126
Join Date: Jan 2010
Location: Hamburg, http://osm.org/go/0HoMJR_kW--?layers=B000FFF
Device: Handera 330, bookeen gen 3(broken), PocketBook 360°, 360° Plus
@mtravellerh

Ja, man kann auch auf der PC-Version die Kodierung einstellen (Info/Allgemein), aber bewirken tut es Nichts, es sei denn man schaltet auf UTF-16, dann bekommt man Chinesische Zeichen :-(
Jacques_N is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-12-2010, 09:00 AM   #21
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Okay. Kein Problem. Pdb in txt umwandeln (etwa mit abc free converter(kostenlos)) mit Open Office aufmachen, schnell S&R drüber, dann wieder mit UTF-8 Codierung als Aportis Doc abspeichern. Voilà! Dauert höchstens fünf Minuten!

Oder aber nach dem S&R als html speichern und mit Sigil oder Calibre ePub draus gemacht. Geht genauso schnell.

Last edited by mtravellerh; 02-12-2010 at 09:02 AM.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 09:20 AM   #22
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Yup, da wurden die erweiterten Ascii-Sonderzeichen nicht übertragen.

187 für », 171 für « und 223 für ß
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 02-13-2010, 06:43 PM   #23
tzenzen
zenzen daijoubu!
tzenzen began at the beginning.
 
tzenzen's Avatar
 
Posts: 36
Karma: 10
Join Date: Feb 2010
Device: PocketBook 360°
Das hört sich doch alles recht umständlich an...

Ich werde jetzt einfach mal mit der Bitte kommen pdb (wieder) im FBReader aufzunehmen...bei dem gestickten Thread:Ticket-Liste mit Vorschlägen für neue Funktionen.

Aber ihr seid natürlich herzlich eingeladen weiter daran rumzutüfteln ;-)
tzenzen is offline   Reply With Quote
Old 02-13-2010, 07:44 PM   #24
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Quote:
Originally Posted by tzenzen View Post

Schreibst du immer noch irgendwelche Kurzgeschichten oder ähnliches?

Unbedingt weiter machen! ;-)
Herbst 2010 ...
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 02-14-2010, 04:51 AM   #25
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by tzenzen View Post
Das hört sich doch alles recht umständlich an...

Ich werde jetzt einfach mal mit der Bitte kommen pdb (wieder) im FBReader aufzunehmen...bei dem gestickten Thread:Ticket-Liste mit Vorschlägen für neue Funktionen.

Aber ihr seid natürlich herzlich eingeladen weiter daran rumzutüfteln ;-)
Also, ich habe haufenweise Palm-Bücher auf meinem 360°. Müsste ich doch gemerkt haben, wenn die nicht mehr gehen. Versuch mal, sie einfach mit der fileextension prc zu verbinden.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 02-14-2010, 01:22 PM   #26
tzenzen
zenzen daijoubu!
tzenzen began at the beginning.
 
tzenzen's Avatar
 
Posts: 36
Karma: 10
Join Date: Feb 2010
Device: PocketBook 360°
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Also, ich habe haufenweise Palm-Bücher auf meinem 360°. Müsste ich doch gemerkt haben, wenn die nicht mehr gehen. Versuch mal, sie einfach mit der fileextension prc zu verbinden.
Ich hab es schon ausprobiert. Bekomme aber immer wieder die besagte Fehlermeldung.

Es ist schon ein paar Jahre her, als ich die pdb's auf meinem PC/PPC geholt hatte. Will sagen: ich kann mich nicht mehr genau erinnern, auf welche Weise dies geschah.
Ich vermute, dass ich ein Programm wie µBookReader oder ein anderes für den download auf den PC (für das PocketPC) benutzt habe - ich weiss es leider nicht mehr so genau, aber vielleicht hat es ja damit was zu tun...

Habe für den PC kein Reader womit ich diese .pdb lesen kann.
Ich dachte, ich könnte es mit der PC-Version von Mobipocket Reader auf dem PC lesen, da diese eine Import-Funktion für pdb bereit hält, aber da passiert nichts

Ich werde jetzt einfach abwarten, was die nächste FBReader-Version alles kann. Und bis dahin ist ja dann auch die pda-book-Seite wieder da und dann kann man weiter probieren.
In der Zwischenzeit habe ich ja genug Lesestoff von der Free_e-Books de Seite, die du und noch ein paar andere Members wirklich toll am Leben halten.
Wirklich klasse
tzenzen is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
eBook readers that support iSilo .PDB format? jjoensuu Which one should I buy? 3 03-01-2012 09:01 AM
PocketBook öffnet .pdb dateien? xaver PocketBook 2 09-18-2010 03:02 AM
epub or html to PDB format bhuvana786 ePub 5 07-10-2010 02:58 AM
PDF -> eReader Format (pdb?) b3n84 Workshop 0 09-02-2008 02:00 AM
PRS-500 PDB header format Avian Sony Reader Dev Corner 14 10-03-2007 09:39 AM


All times are GMT -4. The time now is 04:34 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.