Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-13-2010, 01:39 PM   #136
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Glückwunsch zum PB, hollibs! Du bist nicht zu blöd, mach dir bloß keinen Kopf. Bei Fragen bitte Fragen. Dazu ist so ein Forum da.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 01-13-2010, 01:50 PM   #137
hollibs
Member
hollibs began at the beginning.
 
hollibs's Avatar
 
Posts: 10
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Location: Braunschweig
Device: pocketbook 360
vielen dank für euer verständnis...

nun klappts,nur mit nem gekauften epub nicht,da zeigt es, wenn ich mit dem fbreader öffnen will nichts an.nehm ich den adobereader kann ich normal lesen,aber nicht die schöne blättern ohne tasten funktion nutzen.

gruß und vielen dank
hollibs is offline   Reply With Quote
Old 01-13-2010, 01:56 PM   #138
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by hollibs View Post
vielen dank für euer verständnis...

nun klappts,nur mit nem gekauften epub nicht,da zeigt es, wenn ich mit dem fbreader öffnen will nichts an.nehm ich den adobereader kann ich normal lesen,aber nicht die schöne blättern ohne tasten funktion nutzen.

gruß und vielen dank
Zurzeit geht "blättern ohne tasten funktion" nur mit FBreader, wird aber spätter auch mit ADE funktionieren. Gekaufte DRM EPUBs kann man leider nur mit ADE öffnen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-13-2010, 02:00 PM   #139
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by hollibs View Post
vielen dank für euer verständnis...

nun klappts,nur mit nem gekauften epub nicht,da zeigt es, wenn ich mit dem fbreader öffnen will nichts an.nehm ich den adobereader kann ich normal lesen,aber nicht die schöne blättern ohne tasten funktion nutzen.

gruß und vielen dank
Das liegt am DRM; für ePubs mit DRM musst du den Adobereader nehmen, für DRM-freie kannst du auch den fbreader nutzen.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 02:26 PM   #140
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Eine Modifizierung des modifizierten FBreader diesmal von the-ebook.org mit der Inversion nach "x" Seiten.

Neue Menüpunkt "Not inverted pages limit".

http://rapidshare.com/files/33787937...th_counter.zip
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 05:01 PM   #141
Sturgis
Groupie
Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.
 
Sturgis's Avatar
 
Posts: 165
Karma: 496
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Pocketbook 360, iPodTouch
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Eine Modifizierung des modifizierten FBreader diesmal von the-ebook.org mit der Inversion nach "x" Seiten.

Neue Menüpunkt "Not inverted pages limit".

http://rapidshare.com/files/33787937...th_counter.zip
Hallo Forkosigan,

baut das denn auf der aktuellen 180°-Version des FB-Readers von SciFiFan auf. Wenn nein, welche Basis des FB-Readers nutzt diese Version?
Sturgis is offline   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 05:39 PM   #142
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Sturgis View Post
Hallo Forkosigan,

baut das denn auf der aktuellen 180°-Version des FB-Readers von SciFiFan auf. Wenn nein, welche Basis des FB-Readers nutzt diese Version?
Wahrscheinlich auf aktuellen 180°-Version des FB-Readers von SciFiFan , bin mir nicht 100% sicher.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-20-2010, 10:25 AM   #143
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
@Forkosigan
Kannst Du auf the-ebook.org nach dem geänderten quelltext fragen (nur main.cpp)? Ich kann das dann in meine Version übernehmen. Danke!
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 01-20-2010, 10:34 AM   #144
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
@Forkosigan
Kannst Du auf the-ebook.org nach dem geänderten quelltext fragen (nur main.cpp)? Ich kann das dann in meine Version übernehmen. Danke!
mache ich.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-20-2010, 01:29 PM   #145
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
@Forkosigan
Kannst Du auf the-ebook.org nach dem geänderten quelltext fragen (nur main.cpp)? Ich kann das dann in meine Version übernehmen. Danke!
Bitte schön. Hier die Änderungen.
http://rapidshare.com/files/33838231...th_counter.zip

Wie man sieht, basiert die Modifizierung auf "180d"

Der russische Programmierer fragt nach deinen Mail, SciFiFan, sende mir eine PM, wenn du dein Mail geben willst, und welcher. Auf englisch soll die Kommunikation mit ihn möglich sein.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-21-2010, 04:28 PM   #146
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Danke, ich werde mich mit ihm in Verbindung setzen!
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 01-22-2010, 04:57 AM   #147
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Russische Programmierer aus Open Source hat einen gemeinsames Projekt zur Modifikation von FBreader gestartet.
http://code.google.com/p/fbreader-pockebook/

Dadurch werden Modifikationen von allen Programierer gleich kompatibel, und jeder bekommt schnell die Information, was die andere machen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-27-2010, 11:17 AM   #148
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Eine Modifizierung des modifizierten FBreader diesmal von the-ebook.org mit der Inversion nach "x" Seiten.

Neue Menüpunkt "Not inverted pages limit".

http://rapidshare.com/files/33787937...th_counter.zip
Neue Version:

http://fbreader-pockebook.googlecode...-app-0.4.3.zip
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-29-2010, 04:11 AM   #149
TheHutt
Zealot
TheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheese
 
TheHutt's Avatar
 
Posts: 135
Karma: 1200
Join Date: Jan 2010
Device: Pocketbook 360°
Ich habe gerade das Problem mit dem Pocketbook 180°-Mod (Version fbreader_180d.zip):

Die LED geht nur sporadisch an und aus, sprich: wenn ich in ein neues Buch reinkomme, leuchtet die LED grün und ich kann durchs Kippen blättern. Nach einer Weile geht sie aus, und dann funktioniert auch das Kipp-Blättern nicht mehr. Ich es geht auch nicht wieder an, ich muß da z.B. aus dem Buch raus und wieder reingehen, dann funktioniert es eine Weile wieder.

Die Einstellungen sind:
Drehen: 180° + Fast prev/next page
Page turn angle: 20°
TheHutt is offline   Reply With Quote
Old 01-29-2010, 04:24 AM   #150
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by TheHutt View Post
Ich habe gerade das Problem mit dem Pocketbook 180°-Mod (Version fbreader_180d.zip):

Die LED geht nur sporadisch an und aus, sprich: wenn ich in ein neues Buch reinkomme, leuchtet die LED grün und ich kann durchs Kippen blättern. Nach einer Weile geht sie aus, und dann funktioniert auch das Kipp-Blättern nicht mehr. Ich es geht auch nicht wieder an, ich muß da z.B. aus dem Buch raus und wieder reingehen, dann funktioniert es eine Weile wieder.

Die Einstellungen sind:
Drehen: 180° + Fast prev/next page
Page turn angle: 20°
1) G-Sensor Kelibrieren
2) Wenn blättern nicht geht, eine Seite mit dem Taste blättern, soll wieder gehen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CVS $180 reader ppw News 1 08-20-2010 11:32 AM
Amazon Offering Kindle Replacements for $180? daffy4u Amazon Kindle 31 11-25-2009 07:06 AM
Graphite Jetbook $180 at Frys artifact Deals and Resources (No Self-Promotion or Affiliate Links) 11 09-12-2009 01:33 PM
Ebooks 50% off of Textbook version, but expire in 180 days. primbs News 0 05-18-2009 12:02 AM


All times are GMT -4. The time now is 12:25 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.