Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-07-2010, 04:05 AM   #1
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
Stilblüten aus der deutschen Medienlandschaft

Habe ich heute von einem großen deutschen Buchversand in meinem Email gehabt: wieder einmal ein Beispiel für die verquaste Situation des deutschen Buchhandels:

"Sehr geehrter Herr ...,
gute Nachrichten für alle Geschenke-Suchenden: Wir schenken Ihnen 5 EUR für Ihre Weihnachts-Einkäufe!*
Ihr Gutscheincode: .....
So lösen Sie Ihren 5 EUR-Gutschein* ein.
Ihr Gutschein gilt bis einschließlich 22.12.2010 ab einem Mindestbestellwert von 25 EUR. Da der Gutschein nicht auf preisgebundene Bücher und eBooks eingelöst werden darf, fügen Sie Ihrer Bestellung bitte einen Artikel im Wert von mindestens 5 EUR aus den Sortimenten Gebrauchte Bücher, Internationale Bücher, Hörbücher, Hörbuch Downloads, Musik, Filme, Software, Games, Spielwaren oder Hardware bei. Gilt nicht für die Lieferart Abholung in der Buchhandlung. Mehr zur Einlösung...."

Was soll man sagen?
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 04:48 AM   #2
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
beachwanderer's Avatar
 
Posts: 2,602
Karma: 16748808
Join Date: Nov 2007
Location: At the Baltic Sea
Device: Some
Quote:
Originally Posted by kbaerwald View Post
Habe ich heute von einem großen deutschen Buchversand in meinem Email gehabt: wieder einmal ein Beispiel für die verquaste Situation des deutschen Buchhandels: ... Da der Gutschein nicht auf preisgebundene Bücher und eBooks eingelöst werden darf ... Was soll man sagen?
Man kann rufen.

Je nach Geschmack "Hoch die" oder "Nieder mit der Buchpreisbindung" ... Ich bin mir auch nach jahrelangem hin und her über meine Meinung da nicht so ganz klar.
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-07-2010, 05:08 AM   #3
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Ich warte immer noch auf das erste Widget, um Risse und Knicke in eBooks zu implementieren, damit sie als "gebraucht" angeboten werden können ...

Vielleicht baue ich mal ein schmuddeliges Cover ein und behaupte, ich hätte das eBook auf der Straße gefunden.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 05:19 AM   #4
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
[Ein bisserl OT] Ja, das DRM: ich habe übrigens mit Adobe als Anbieter gute Erfahrung mit der Art der Registrierung von Software gemacht. Man kann sie auch wieder deregistrieren (deactivation). Das wäre doch einmal ein guter Ansatz für gebrauchte eBooks! Ich vermute aber, das würde technisch an der schieren Masse der so zu verwaltenden EBooks scheitern! [Ende OT]

Last edited by kbaerwald; 12-07-2010 at 05:21 AM.
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 05:30 AM   #5
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
beachwanderer's Avatar
 
Posts: 2,602
Karma: 16748808
Join Date: Nov 2007
Location: At the Baltic Sea
Device: Some
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Ich warte immer noch auf das erste Widget, um Risse und Knicke in eBooks zu implementieren, damit sie als "gebraucht" angeboten werden können ...
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-07-2010, 07:30 AM   #6
SkyDream
Wizard
SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.
 
Posts: 1,377
Karma: 9400
Join Date: Sep 2009
Location: Europe
Device: PRS-650, iPod touch 4G, iPad 3
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Ich warte immer noch auf das erste Widget, um Risse und Knicke in eBooks zu implementieren, damit sie als "gebraucht" angeboten werden können ...

Vielleicht baue ich mal ein schmuddeliges Cover ein und behaupte, ich hätte das eBook auf der Straße gefunden.


Hey, eigentlich eine coole Geschäftsidee....:chinsc ratch:
SkyDream is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2010, 04:27 PM   #7
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by SkyDream View Post


Hey, eigentlich eine coole Geschäftsidee....:chinsc ratch:
Ich glaub, man darf die Dinger gar nicht als gebraucht weiterverkaufen, weil man kein Besitzrecht erwirbt.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-13-2010, 07:44 AM   #8
gromit62
Addict
gromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-books
 
gromit62's Avatar
 
Posts: 306
Karma: 824
Join Date: Feb 2009
Location: Germany / NRW
Device: iLiad V2 / Sony PRS-505, -T2, EBG DD-1Ex / Notion Ink A.
Quote:
Originally Posted by kbaerwald View Post
Habe ich heute von einem großen deutschen Buchversand in meinem Email gehabt: wieder einmal ein Beispiel für die verquaste Situation des deutschen Buchhandels:

"Sehr geehrter Herr ...,
gute Nachrichten für alle Geschenke-Suchenden: Wir schenken Ihnen 5 EUR für Ihre Weihnachts-Einkäufe!*
Ihr Gutscheincode: .....
So lösen Sie Ihren 5 EUR-Gutschein* ein.
Ihr Gutschein gilt bis einschließlich 22.12.2010 ab einem Mindestbestellwert von 25 EUR. Da der Gutschein nicht auf preisgebundene Bücher und eBooks eingelöst werden darf, fügen Sie Ihrer Bestellung bitte einen Artikel im Wert von mindestens 5 EUR aus den Sortimenten Gebrauchte Bücher, Internationale Bücher, Hörbücher, Hörbuch Downloads, Musik, Filme, Software, Games, Spielwaren oder Hardware bei. Gilt nicht für die Lieferart Abholung in der Buchhandlung. Mehr zur Einlösung...."

Was soll man sagen?

Ich kenn das auch. Ist aber absoluter Quatsch.

Wenn es ein geschenkter Gutschein ist, mindert es ja nicht den Kaufpreis für ein Buch, daß der Buchpreisbindung unterliegt.
Sonst könnte ich den Geschenkgutschein von Oma o.a. ja auch nicht in der Buchhandlung einlösen.

Es ist also tatsächlich gar kein geschenkter Gutschein sondern nur einen Rabatt bzw. ein Werbeinstrument um Umsätze anzukurbeln.
gromit62 is offline   Reply With Quote
Old 12-13-2010, 04:47 PM   #9
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,351
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Ich habe einen ähnlichen Gutschein von Thalia erhalten, dieser hatte bis auf einen Mindestbetrag keine Einschränkungen. Ich habe ihn daher auch für zwei neue Bücher benutzt.

Das hatte mich allerdings ein wenig gewundert, den Libri Gutschein habe ich auch, aber auch bei anderen Gutscheinen war bisher immer der Bucheinkauf ausgeschlossen.
hamlok is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 05:18 AM   #10
fun4sew
Groupie
fun4sew has a complete set of Star Wars action figures.fun4sew has a complete set of Star Wars action figures.fun4sew has a complete set of Star Wars action figures.fun4sew has a complete set of Star Wars action figures.
 
fun4sew's Avatar
 
Posts: 158
Karma: 314
Join Date: Oct 2009
Device: I LOVE MY IQ
Bei Buch.de gibt es auch Gutscheine ohne Einschränkungen!
Bei Libri kaufe ich auch diesem Grund nicht mehr!

Man kann solche Shops durchaus meiden!

LG
Fun
fun4sew is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tabellenübersicht der deutschen eBooks mtravellerh E-Books 29 01-07-2024 07:47 AM
Nur drei Prozent der Deutschen wollen E-Reader kaufen Marc_liest Deutsches Forum 34 06-10-2010 10:36 PM
Wie kann aus Dateinamen der Titel der PDF Datei erzeugen? Dringend! Shyne Erste Hilfe 2 06-06-2010 05:40 PM
Aus der guten alten Zeit K-Thom Lounge 2 04-17-2010 04:41 AM
Other Fiction Storm, Theodor: Geschichten aus der Tonne - german V.1 - 19.05.2009 Insider ePub Books 0 05-18-2009 10:49 PM


All times are GMT -4. The time now is 11:56 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.