Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08-20-2010, 05:40 PM   #16
Alaska
Leser
Alaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipedia
 
Alaska's Avatar
 
Posts: 864
Karma: 47176
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin, Germany
Device: Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Das Tablet ist interessant und da es wohl kein neues 5Zoll-Gerät gibt werde ich mal die 90x-Reihe näher in Augenschein nehmen
Um es durchzuschneiden?
Alaska is offline   Reply With Quote
Old 08-20-2010, 05:42 PM   #17
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by Alaska View Post
Um es durchzuschneiden oder wie willst Du von da auf 5" kommen?
Nein, aber ein 360er mit WLAN und Touch wäre mein Wunsch gewesen, aber da ich bereits ein 6Zoll-Gerät habe, sind das Tablet oder ein 903 recht interessant....
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 08-20-2010, 05:47 PM   #18
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Alaska View Post
Ich kenne mich mit Wacom-Displays nicht aus, sind die heller?
Touchscreen befindet sich unter dem E-INK Display, also kein Unterschied in Helligkeit in Vergleich zu Modellen ohne Touchscreen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 08-20-2010, 05:48 PM   #19
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Nein, aber ein 360er mit WLAN und Touch wäre mein Wunsch gewesen, aber da ich bereits ein 6Zoll-Gerät habe, sind das Tablet oder ein 903 recht interessant....
360 mit WLAN ist nicht ausgeschlossen, aber nicht in diesem Jahr.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 08-20-2010, 05:52 PM   #20
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Keine Touchscreens oberhalb des Displays mehr... Nur Wacom.
Wacom ist doch relativ teuer, oder?

Ich bin mal auf die Preise für die Geräte gespannt.....
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 08-20-2010, 05:59 PM   #21
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Wacom ist doch relativ teuer, oder?

Ich bin mal auf die Preise für die Geräte gespannt.....
Im Preis können wir mit Kindle nicht konkurrieren, aber soll in Rahmen sein. 603 nicht mehr als 300 €.

903 nicht mehr als 500€ (vermutlich billiger).

Last edited by Forkosigan; 08-20-2010 at 06:54 PM.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 08-20-2010, 06:45 PM   #22
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Werdet ihr das OS noch auf 2.1 upgraden?
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 08-20-2010, 06:54 PM   #23
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Werdet ihr das OS noch auf 2.1 upgraden?
ja natürlich... und so weit es geht. Bis 2.1 100%, bis 2.2 vermutlich auch.

Möglicherweise auch die spätere Versionen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 08-21-2010, 02:48 AM   #24
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,345
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Ich vermisse den 601, kommt der nicht mehr?
hamlok is offline   Reply With Quote
Old 08-21-2010, 03:06 AM   #25
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by hamlok View Post
Ich vermisse den 601, kommt der nicht mehr?
Da der 602 nicht deutlich teurer wird als der 601 geworden wär ...WiFi und BT musst Du ja nicht benutzen.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 08-21-2010, 05:26 AM   #26
seeker01
Member
seeker01 began at the beginning.
 
Posts: 10
Karma: 10
Join Date: Apr 2010
Device: none
Tolles Design der neuen Serie !!!
ABER:
gerade für die 90x er hatte ich mich sehr auf den plastik screen gefreut. Wird dieser noch kommen?
und als Student wäre der 901 wirklich super gewesen.

Wird es 902 und 903 auf der IFA direkt käuflich zu erwerben geben?
Grüße
Detlef
seeker01 is offline   Reply With Quote
Old 08-21-2010, 05:50 AM   #27
BlueMonkey
Evangelist
BlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it is
 
BlueMonkey's Avatar
 
Posts: 437
Karma: 2338
Join Date: Sep 2009
Location: Augsburg
Device: Astak EZ Reader Pocket Pro, Nexus S
Der Wechsel von Netronix zu Foxconn hat sichtlich gut getan. Das Design wirkt auf den Fotos für meinen Geschmack ein gutes Stück attraktiver als noch bei den Vorgängergräten. Und meines Erachtens ist das Design vielen halt doch wichtig - gerade wenn es darum geht, "schöne Papierbücher" zu ersetzen.

Sind das eigene Designs von Pocketbook oder basiert das auf Referenzmodellen von Foxconn?

Freu mich schon die Geräte auf der Frankfurter Buchmesse mal anzutesten
BlueMonkey is offline   Reply With Quote
Old 08-21-2010, 07:03 AM   #28
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by BlueMonkey View Post
Der Wechsel von Netronix zu Foxconn hat sichtlich gut getan. Das Design wirkt auf den Fotos für meinen Geschmack ein gutes Stück attraktiver als noch bei den Vorgängergräten. Und meines Erachtens ist das Design vielen halt doch wichtig - gerade wenn es darum geht, "schöne Papierbücher" zu ersetzen.

Sind das eigene Designs von Pocketbook oder basiert das auf Referenzmodellen von Foxconn?

Freu mich schon die Geräte auf der Frankfurter Buchmesse mal anzutesten
Sind Exklusivdesigns von PocketBook
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 08-21-2010, 07:08 AM   #29
SkyDream
Wizard
SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.
 
Posts: 1,377
Karma: 9400
Join Date: Sep 2009
Location: Europe
Device: PRS-650, iPod touch 4G, iPad 3
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
903 nicht mehr als 500€ (vermutlich billiger).
500€ sind schon ein netter Happen.
Da muss ich dann mal genauer schauen ob es der 902 nicht auch tut.
3G brauch ich nicht wirklich, WLAN reicht mir schon.

Bin schon echt gespannt auf die finalen Daten/Werte.
SkyDream is offline   Reply With Quote
Old 08-21-2010, 07:55 AM   #30
Bratzzo
Addict
Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.Bratzzo ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Bratzzo's Avatar
 
Posts: 342
Karma: 533558
Join Date: Feb 2010
Location: WOB / Germany
Device: Kindle
Hi,

einerseits gefält mir das Design. Aber auf der anderen Seite stellt sich mir die Frage, warum die Reader wieder unnötig groß geraten sind?

Geschätzte 13cm x 18cm (bei 1,3cm Dicke) finde ich schon sehr groß. Auch die ca. 2cm Rand links und rechts vom Display ist schon sehr viel.
Das ist aber leider nicht nur ein "Problem" von Pocketbook. Auch andere Hersteller bauen noch recht groß. Der Kindle 3 ist, bedingt durch die Tastatur, 1cm länger. Dafür ist er einen guten cm schmaler. Flacher ist er auch.

OK, die ganze Technik muss untergebracht werden. Aber wenn ich es mir aussuchen könnte, dann würde ich lieber zu einem Reader greifen der etwas dicker ist, dafür aber rund um das Display nicht unnötig Platz verschwendet.

Ja, natürlich sollte er dabei groß genug sein um ihn vernünftig halten zu können. Natürlich je nach Wunsch mit der linken oder der rechten Hand. Aber 1cm rund um das Display sollten dafür auch genügen.




Bratzzo
Bratzzo is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Neue Firmware Taoki Cybook 5 07-01-2010 06:25 PM
PB 360, 302 oder auf neue Modelle warten FFux PocketBook 13 06-04-2010 03:21 PM
SEIKOs „Future Now“-Projekt präsentiert eine E-Ink-Uhr der neuen Generation. Drake Lounge 2 03-26-2010 03:46 AM
neue Firmware PB301 acanthicus PocketBook 3 03-14-2010 10:00 AM
Wikipedia.de: Neue Buchfunktion netseeker Deutsches Forum 2 02-27-2009 09:46 AM


All times are GMT -4. The time now is 03:40 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.