Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Lounge français

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 10-28-2009, 07:23 AM   #1
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Entretien entre Michel Dahan et Pierrick Fay

http://www.teknologik.fr/news/interv...chnologie-6490

Qu'est-ce que c'est moche riideur J'écouterais plus tard.
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2009, 04:47 PM   #2
EowynCarter
Wizard
EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 4,332
Karma: 4000000
Join Date: Oct 2008
Location: Paris
Device: Cybooks; Sony PRS-T1
Mmm.. tactile ? bientôt ?
J'avais eu l'impression que le tactile chez bookeen, c'était encore TRES loin.

Et comment il se vente le Michael. "Nous on a sortit le Gen 3 avant le kindle"
EowynCarter is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-30-2009, 06:31 PM   #3
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
merci pour ce lien grimaud, c'est un interview intéressant.

Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
Qu'est-ce que c'est moche riideur J'écouterais plus tard.
faudrait lui dire que ça s'appelle une liseuse.

Quote:
Originally Posted by EowynCarter View Post
Mmm.. tactile ? bientôt ?
J'avais eu l'impression que le tactile chez bookeen, c'était encore TRES loin.
hm, je sais pas quels sont les projets de bookeen spécifiquement, mais la techno en tout cas évolue vite et on va, je pense, voir sortir bientôt des écrans tactiles sans compromis sur la qualité de l'affichage.

je ne savais pas que l'offre numérique en français se chiffrait à 30.000 titres. c'est vraiment peu, surtout lorsqu'on compare avec l'offre en anglais aux états-unis, plus de 10 fois plus importante à 350.000 titres disponibles, sans compter évidemment les titres du domaine public qui montent à un million déjà environ... faudra faire un effort là, chers amis dans l'édition ! surtout si c'est vrai qu'il n'y a que 7 à 10% des nouveautés disponibles en numérique !!!

par contre, les propos sur le drm... je suis déçue. les drm "pas réellement gênants" ? "évoqués par aucun utilisateur comme étant un frein" ? pff. en plus, qu'on prétende que les drm soient la solution au piratage... bon, j'imagine qu'il est obligé de sortir des âneries pareilles pour pas affoler les éditeurs. n'empêche, c'est un peu n'importe quoi...

après, j'ai trouvé très bien d'avoir glissé non seulement que les drm ont disparu de la musique, mais aussi de rappeler que les labels sont arrivés avec leur offre numérique bien tardivement, et si ils ont passé des années à traîner les pieds, ça a laissé le champ libre pour les réseaux p2p qui se sont installés tranquillement pour combler un vide. ça serait bien que les éditeurs ne fassent pas la même erreur, et proposent une offre légale fournie et intéressante, et surtout qu'ils revoient leur politique tarifaire... seulement, c'est pas encore le cas ! (même en anglais, d'ailleurs !) après, j'ai bien aimé sa façon de dire l'air de pas y toucher que les livres les plus piratés sont justement ceux qui ne sont pas disponibles (légalement) en numérique (harry potter)...
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2009, 07:47 AM   #4
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Rha encore un site qui sais pas lire/ecrire (bookeen )

Zelda: pour ce qui est du p2p de livre, j'ai peur qu'il n'y ai jamais vraiment l'enjouement de la musique et video, c'est pultot galere a numeriser un livre alors que la video/audio etant deja numerique a la base (et que meme pour de l'analogique, c'est facilement convertible) le passage au MP3&co etait(est) plutot simple... Scanner un livre, OCRiser, corriger etc... il faut avoir du temps et de la patience...

PS: j'ai l'impression que le truc audio a été édité et certain bout coupé, ya des passages un peu bizzares :S

Last edited by Godzil; 12-11-2009 at 10:53 AM.
Godzil is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
E-Books Japon : Joint venture entre grands pour nouvel ebook DannyElfman Forum Français 5 06-17-2010 10:28 AM
Chit-Chat Michaël Dahan sur le Billaut Show zelda_pinwheel Forum Français 5 05-28-2010 05:59 PM
Other Fiction Trollope, Anthony: Marion Fay, v1, 6 December 2009. Patricia IMP Books 0 12-05-2009 11:44 PM
Other Fiction Trollope, Anthony: Marion Fay, v1, 6 December 2009. Patricia BBeB/LRF Books 0 12-05-2009 11:37 PM
[Le Monde]Le livre entre dans la révolution numérique discusaigon Lounge français 0 09-29-2009 11:46 AM


All times are GMT -4. The time now is 10:06 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.