Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-26-2017, 01:31 PM   #16
VWeed
Lese-Kaninchen
VWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheese
 
VWeed's Avatar
 
Posts: 122
Karma: 1078
Join Date: Dec 2011
Location: Munich / Germany
Device: Onyx I86 HDML Plus, PB626_2, Entourage Pocket Edge, LGGPad, LGG2
Hallo Ihr,

kann es sein, dass diese Themes nur auf dem 626 TL2, aber nicht mehr auf dem 626/2 also dem TL3 funktionieren?
Habe es versucht und mir hat es dann die ganze Oberfläche verwurstelt. Damit waren nur ganz kleine Vierecke und ein wenig Text auf dem Screen zu erkennen.
Bin mit Müh und Not noch in die Einstellungen gekommen, um das Standard-Theme wieder herzustellen.
Dabei habe ich die Tage erst erfahren, dass der 626 und der 626/2 eigentlich dieselbe Firmware haben sollen.
Warum lassen sich diese Themes dann nicht auf dem TL3 zum funktionieren bringen? Liegt es am Carta?
Oder habe ich was falsch gemacht?

Liebe Grüsse

Vero
VWeed is offline   Reply With Quote
Old 02-27-2017, 02:50 AM   #17
LucyOne
Librocubicularist
LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.LucyOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
LucyOne's Avatar
 
Posts: 617
Karma: 11908623
Join Date: Dec 2013
Location: Germany
Device: PocketBook InkPad 3 & Touch HD 3, Kobo Clara HD, Kindle Paperwhite 5
Die Themes waren für Firmware 4.x.
LucyOne is offline   Reply With Quote
Old 02-27-2017, 11:26 AM   #18
VWeed
Lese-Kaninchen
VWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheese
 
VWeed's Avatar
 
Posts: 122
Karma: 1078
Join Date: Dec 2011
Location: Munich / Germany
Device: Onyx I86 HDML Plus, PB626_2, Entourage Pocket Edge, LGGPad, LGG2
Huhu Lucy,

och, das ist schade - hatte eines, das "Crystal" mit soooo schönen Icons, welches mir wirklich viel besser gefallen hat, als die Symbole, die PB anbietet.
Warum haben die denn die Themes abgeschaft? Individualität sollte doch ein Vorteil sein.

Liebe Grüsse

Vero
VWeed is offline   Reply With Quote
Old 02-27-2017, 01:25 PM   #19
Martina Schein
eBook-Reader-Fan
Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.Martina Schein ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Martina Schein's Avatar
 
Posts: 175
Karma: 444178
Join Date: Sep 2012
Location: Saarbruecken / DE
Device: Kobo Aura H2O 2nd Edition
Vielleicht haben der oder die Entwickler keine Lust mehr, weiterzumachen.
Martina Schein is offline   Reply With Quote
Old 02-27-2017, 03:49 PM   #20
VWeed
Lese-Kaninchen
VWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheeseVWeed can extract oil from cheese
 
VWeed's Avatar
 
Posts: 122
Karma: 1078
Join Date: Dec 2011
Location: Munich / Germany
Device: Onyx I86 HDML Plus, PB626_2, Entourage Pocket Edge, LGGPad, LGG2
Hallöchen,

ich vermute mal, das ist wie so oft...
Zuviele und andauernde Änderungen des Herstellers, die ein ständiges Updaten der selbstentwickelten Sachen erfordern. Da hat wohl keiner Lust darauf, nur weil die Hersteller immer wieder was ändern, seine Arbeit auch andauernd anpassen zu müssen.

Oder vielleicht hat PB das Einbinden von freien Themes hardwareseitig unterbunden. Das klingt zumindest aus der Aussage eines sehr netten Mitfori für mich heraus.
Schade ist es schon, dieses Verschliessen des Systems gegen Fremdprodukte.
Und m.E. dient das sicher auch nicht dem Ruf von Pocketbook.

Liebe Grüsse

Vero
VWeed is offline   Reply With Quote
Old 03-13-2017, 01:18 PM   #21
nhedgehog
Guru
nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.nhedgehog ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 741
Karma: 578236
Join Date: Sep 2013
Device: EnergySistemEreaderPro, Nook STG, Pocketbook 622, Bookeen Cybooks ...
Ganz schell meinen Senf dazu.
1) Die Themen wurden von Freiwilligen produziert, nicht von Pocketbook.
2) Grundlage für die Themenerstellung waren kleine Programme, die es erlaubten die Original-Themendateien (*.pbt) zu entpacken und wieder einzupacken (z.B. upbtres.exe). Soviel ich weiß, hat Pocketbook diese Dateien nicht veröffentlicht sondern findige User haben die Themen gehackt. Korrektur: Das stimmt so nicht. Am Anfang gab es sogar einen von Pocketbook initiierten Themenwettstreit für das PB 360 inkl. Tools (2010?). Leider wurde das nicht wiederholt bzw. auch die neuen Tools wurden nicht der Allgemeinheit zur Verfügung gestellt.
3) Beim Schritt zu FW 5 veränderte PB sowohl die Unterstützung von Themen als auch das Format der Themen. Bisherige Programme zum Entpacken der Themen funktionierten auf einmal nicht mehr. Mittlerweile gibt es wieder die Option zum Themenwechsel in den Einstellungen, leider aber keine Programme zum Entpacken und wieder Einpacken der jeweiligen Themen. Leider scheint sich Pocketbook nicht dafür zu interessieren, Nutzern das Bearbeiten von Themen zu ermöglich.

Mein Fazit: Diese Abkehr vom recht offenen Standard finde ich unbefriedigend, entspricht aber leider dem Trend bei Ebook Readern. Trotzdem halte ich die Pocketbooks noch immer für die besten Geräte auf dem Markt.

Edit: Ich sehe gerade, dass eins der Programme zum Manipulieren der Themes von Pocketbook selbst kam. Sehr schade, dass da ein Richtungswechsel statt fand.

Last edited by nhedgehog; 03-14-2017 at 03:16 PM.
nhedgehog is offline   Reply With Quote
Old 03-20-2017, 04:16 AM   #22
lahnschnitzer
Groupie
lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.
 
lahnschnitzer's Avatar
 
Posts: 195
Karma: 16732
Join Date: Feb 2011
Device: Kindle Paperwhite 2
Letzte Aktivität vom Themenentwickler Sir Steiner war der 03.02.14 21:10.
Da wird wohl nicht mehr was kommen, leider.
lahnschnitzer is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
theme for 626

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Themen für Pocketbook Touch 622 SIRSteiner PocketBook 206 05-14-2015 08:43 AM
Questions on the Pocketbook 626 / Touch Lux 2 mat813 PocketBook 3 03-28-2014 01:00 PM
Sokoban für PocketBook Touch Lux 623 SIRSteiner PocketBook 4 03-05-2014 01:54 PM
Firmware 4.3 für PocketBook Touch Lux shoppingqueen PocketBook 12 09-08-2013 08:09 AM
Beta 4.2 für Pocketbook Touch Lux Forkosigan PocketBook 22 08-14-2013 03:09 PM


All times are GMT -4. The time now is 09:16 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.