Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 07-05-2010, 06:02 AM   #1
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Interaktives Buch/Geschichte

eine Geschichte lesen und dann selbst bestimmen wie es weitergeht, sei bei der ersten Runde dabei. Wir starten:

http://bit.ly/9Wd5DE
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 06:49 AM   #2
Ulli
(-:
Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.
 
Ulli's Avatar
 
Posts: 667
Karma: 1310
Join Date: Nov 2009
Location: Frankonia
Device: PocketBook 360°,302
Sehr tolle Idee

Wäre schön, wenn es nen RSS-Feed gäbe, wenn die Geschichte weiterläuft.
Ulli is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 03:27 PM   #3
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Ulli View Post
Sehr tolle Idee

Wäre schön, wenn es nen RSS-Feed gäbe, wenn die Geschichte weiterläuft.

Ja ist nett. Gibt es für Kinder aber schon lange
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 05:32 PM   #4
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Geht teilweise in die Richtung. Ich arbeite bereits an einem ePub/PRC-Gamebook.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2010, 06:26 AM   #5
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Danke für den positiven Feedback. Achja Ulli kein Problem denke das ist es was du wolltest: http://www.decrea.ch/proom/feed.php?...e:endlessstory
Die Idee ist schon alt das stimmt, wie ich mein Buchregal etwas umsortiert habe, sind mir die alten Jackson Bücher in die Hand gefallen. Da dachte ich gleich an mein Kindle, das wäre doch was und hab mich dann spontan entschieden das erst mal auf Wiki Basis im kleinen Aufzubauen. Vielleicht gibt es ja ein paar die an der Geschichte mitschreiben würden. Das wäre dann schon genial. Die Zukunft wird es zeigen...
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2010, 07:40 AM   #6
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by treimannch View Post
Danke für den positiven Feedback. Achja Ulli kein Problem denke das ist es was du wolltest: http://www.decrea.ch/proom/feed.php?...e:endlessstory
...
Die eingebetteten Links scheinen nicht zu funktionieren.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2010, 09:02 AM   #7
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Hallo Marc, hab es unter Safari und Firefox probiert und damit keine Probleme gehabt. Was genau funktioniert den nicht?
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2010, 10:08 AM   #8
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Soll der Link nicht in die Geschichte führen?

Ich komme dann erst einmal hier hin:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lalajp.jpg
Views:	324
Size:	145.3 KB
ID:	54841  
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2010, 10:37 AM   #9
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Den Link den du verwendest hast ist "nur" der RSS Feed, damit man weiss man die Geschichte weiter geht. Zum Anfang der Geschichte einfach den ersten Link wie beschrieben verwenden: http://bit.ly/9Wd5DE hoffe das hilft dir weiter. Viel Erfolg und Spass damit.
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 06:25 AM   #10
Ulli
(-:
Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.
 
Ulli's Avatar
 
Posts: 667
Karma: 1310
Join Date: Nov 2009
Location: Frankonia
Device: PocketBook 360°,302
Danke treimannch, ich kann den RSS-Fee wunderbar mit Outlook abrufen, wenn auch die titel der Feeds nicht wirklich schön formatiert sind.
Ulli is offline   Reply With Quote
Old 07-14-2010, 09:53 AM   #11
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Die nächste Runde ist nun online, viel spass beim lesen/entscheiden.
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 07-19-2010, 08:07 PM   #12
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Die Geschichte geht nun weiter: http://bit.ly/aQjhk8 Wer Fragen, Ideen usw. hat bitte im Forum melden: http://bit.ly/cD4KlQ viel Spass.
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 07-27-2010, 07:17 AM   #13
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Diesmal ist die Geschichte noch spannender http://bit.ly/9Wd5DE der Weg teilt sich, dadurch wird die Story von Woche zu Woche komplexer. Bin gespannt wie komplex man solche eine Story aufbereiten kann. Als Belohnung wird es im Text ab und zu passende s/w Bilder geben um die Story zu unterstreichen. Viel Spass beim lesen.
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2010, 07:45 PM   #14
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Die grosse Veränderung startet. Die Geschichte ist nun, ab einen bestimmten Abschnitt, offen für alle. Das heisst jeder hat jetzt direkten Einfluss auf den Plot. Kann am Anfang vielleicht mit etwas Chaos dahergehen, aber ich denke da beginnt der Spass erst richtig.
treimannch is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2010, 12:33 PM   #15
treimannch
Member
treimannch began at the beginning.
 
treimannch's Avatar
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: May 2010
Location: Switzerland
Device: Kindle 2i
Da es euch anscheinend eher Spass macht die Geschichte selbst zu lesen und weniger sie zu "schreiben", geht es diese Woche von meiner Seite aus wieder weiter Als Vorgeschmack gebe ich einen erster Ausschnitt auf die Landkarte der Welt. Mehr Text, Geschichte und Bilder folgen in dieser Woche.
http://www.decrea.ch/proom/doku.php?...lessstory:0153
treimannch is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Other Fiction Ungar, Hermann: Geschichte eines Mordes, german, v1, 27 Mar 2009 ravenne ePub Books 1 06-07-2020 12:30 PM
Meine erste Geschichte Insider E-Books 7 04-11-2010 12:33 PM
Unutterably Silly MobileReader schreiben (eine) Geschichte netseeker Lounge 9 03-11-2010 01:05 AM
Wann ist ein Buch ein Buch? eibix E-Books 2 11-23-2009 07:23 AM
Other Fiction Ungar, Hermann: Geschichte eines Mordes, german, v1, 27 Mar 2009 ravenne Kindle Books 2 03-28-2009 10:40 AM


All times are GMT -4. The time now is 06:26 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.