Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 05-20-2013, 11:20 AM   #1
Gurvan
Groupie
Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 189
Karma: 986146
Join Date: Jan 2010
Location: En Europe, mais pas loin des Etats-Unis et d'un grand groupe de hard-rock Allemand...
Device: iPhone 6+ and iPad 1 (love them both...)
Smile Marvin, iBooks, Calibre et OPDS...

Bonjour à tous,

Comme je me rends compte que le forum français semble un peu déserté (Et je dois dire que moi même, je n'y passe guère ! ), je me dis que ce serait une bonne occasion d'y poser une question :

- Voila, j'utilise actuellement toujours un iPad 1 avec iBooks...
- Dans cet iPad 1, j'y ai stocké un peu plus de 1.400 livres dont seulement 7 sont protégés par des DRM de chez Apple.
- Je suis en train de découvrir petit à petit le sujet sur le lecteur d'eBooks libre Marvin : https://www.mobileread.com/forums/sho...d.php?t=198617 (Il m'en reste encore plus de 90 pages à lire, mais cela semble être une bonne application !)
- J'ai aussi entendu parlé d'OPDS et de Calibre même si différents essais avec ces derniers ne m'ont pas forcément convaincu du fait de leurs "courbes d'apprentissages" respectives...

Bref, mes questions sont :
- Est-il possible de passer facilement d'un iBook pas mal mais compliqué à utiliser avec autant de livres (Comment les classer ? Les trier ? ...) à Marvin qui semble permettre tout cela facilement ?
- Est-ce que Calibre et l'OPDS sont nécessaires ? (Je précise que je stocke mes livres sur l'iPad car je n'ai pas forcément toujours accès au réseau !)

Bref, vos lumières, voire des retours d'expériences seraient intéressants à prendre !

Merci à tous...
Gurvan is offline   Reply With Quote
Old 05-21-2013, 01:27 PM   #2
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,470
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Bon, je vois que les réponses se bousculent au portillon, donc je me dévoue

Marvin est tres facile à utiliser, ce qui fait son succès. Il y a à pratiquement chaque page une aide, donc franchement, tu ne peux pas faire de grosses bétises avec.

Je te conseillerai de commencer en passant une dizaine de bouquins sur Marvin et de comparer ton experience entre les 2, moi je reste avec Marvin desormais.

Calibre n'est pas necessaire, mais à partir d'un certain nombres de livres (30 à 50) il est un outil dont il est difficile de se passer. Il te met tes bouquins en ordre, te permet de choisir tes propres citères de classement, de rectifier les metadatas si besoin est, d'avoir une zolie couverture et surtout de formater ton bouquin comme tu le souhaites.

OPDS, enfin, en combinaison avec Calibre, c'est pour moi le bonheur total. pas de fil, pas de recherches eternelles, plus de bouquins perdus dans un trou noir. Bref, je suis comblée

Last edited by aceflor; 05-23-2013 at 04:05 PM. Reason: ma grammaire fout le camp.... !!!
aceflor is offline   Reply With Quote
Advert
Old 05-23-2013, 10:17 AM   #3
Gurvan
Groupie
Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 189
Karma: 986146
Join Date: Jan 2010
Location: En Europe, mais pas loin des Etats-Unis et d'un grand groupe de hard-rock Allemand...
Device: iPhone 6+ and iPad 1 (love them both...)
Merci pour ta réponse !

Je vais essayer d'aller plus loin en utilisant tant Calibre que Marvin... Je rendrais compte de mes essais ici !

Merci...
Gurvan is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 06:40 AM   #4
Gurvan
Groupie
Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gurvan ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 189
Karma: 986146
Join Date: Jan 2010
Location: En Europe, mais pas loin des Etats-Unis et d'un grand groupe de hard-rock Allemand...
Device: iPhone 6+ and iPad 1 (love them both...)
A priori, une fois bien lu le fil de discussion sur Marvin dans la partie du forum qui lui est consacrée, cela va tout seul ! Le seul soucis, c'est une intégration plus poussée de Calibre et de Marvin : avoir toujours la dernière version à jour quelque soit l'appareil concerné. Cela viendra sans doute...

En attendant, pour ceux qui ne connaissent pas la référence est là : https://www.mobileread.com/forums/sho...d.php?t=198617 Et elle en vaut la peine !!
Gurvan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
COPS : Calibre OPDS PHP Server vlad59 Related Tools 1911 03-04-2024 06:39 AM
How to connect to OPDS catalog from Calibre Pogzy Calibre 15 05-17-2013 08:45 PM
ShuBook and Calibre's OPDS questions Shykat Apple Devices 4 11-11-2012 01:31 PM
External OPDS catalogue in Calibre bolton Calibre 1 09-05-2012 06:14 AM
calibre to calibre OPDS to dropbox... Belle2Be Related Tools 4 03-20-2012 02:25 PM


All times are GMT -4. The time now is 09:41 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.