Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Cybook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 07-28-2010, 11:26 AM   #1
NicolasR
Addict
NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 259
Karma: 434
Join Date: Feb 2010
Device: none
Angry Bug dans l’utilisation des notes de bas de page sur l’Opus

Salut !

Avez-vous remarqué ce bug dans le firmware 2.1 de l’Opus (peut-être qu’il était déjà présent dans les anciens FW) ?

C’est rapport aux notes de bas de page. Je suis en train de lire des livres, des essais de sociologie, qui ont beaucoup de notes (plus de 200 par chapitre) ; par conséquent, les aller-retour entre les notes et le texte sont très très fréquents.

La plupart du temps, la touche Retour du Cybook me renvoit bien au bon endroit dans le texte.
Et puis, au bout d’une dizaine d’aller-retour entre les notes et le texte, le Retour vers le texte me renvoit vers un autre renvoi dans le texte, et pas celui d’où je viens.
Ex. : je suis dans la note 121, et le bouton Retour, au lieu de me renvoyer vers le renvoi 121, me renvoit vers le 119.
Ensuite, quelle que soit la note où je serai, le bouton Retour me renverra vers le renvoi 119.
Ce blocage vers un renvoi unique est aléatoire, et survient avec n’importe quel livre, à n’importe quel moment, et avec n’importe quel n° de note ; il faut juste avoir fait entre 10 et 20 aller-retours pour que l’erreur arrive. Pour que l’erreur se corrige, il faut que je redémarre l’Opus.
J’ai vérifié dans le code du livre, tout est correct aussi.
NicolasR is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2010, 08:05 AM   #2
Wapata
Enthusiast
Wapata began at the beginning.
 
Posts: 34
Karma: 10
Join Date: Jun 2010
Location: Toulouse (France)
Device: Bookeen Cybook Gen3
J'ai remarqué la même chose sur les gros livres.
Ma solution ? Une fois dans la définition, j'appuis sur "bas" et reclique sur la définition en cours. Et cela renvois à la page concernée.
Wapata is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-14-2010, 04:43 AM   #3
NicolasR
Addict
NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 259
Karma: 434
Join Date: Feb 2010
Device: none
Ben oui, c’est ce que je fais moi aussi, mais c’est quand même moins pratique qu’un bête appui sur la touche Retour.
De toute façon, j’ai remarqué exactement le même bug sur le PocketBook 360°, j’en conclu donc que c’est plutôt un bug d’Adobe Reader Mobile.
NicolasR is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2010, 09:52 AM   #4
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Nicolas: tu as contacté Bookeen a ce sujet ?
Godzil is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2010, 10:07 AM   #5
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Quote:
Originally Posted by NicolasR View Post
Ben oui, c’est ce que je fais moi aussi, mais c’est quand même moins pratique qu’un bête appui sur la touche Retour.
De toute façon, j’ai remarqué exactement le même bug sur le PocketBook 360°, j’en conclu donc que c’est plutôt un bug d’Adobe Reader Mobile.
Il est où le bouton retour sur le Pocketbook? Je ne l'ai jamais trouvé
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-22-2010, 04:08 AM   #6
NicolasR
Addict
NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.NicolasR has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 259
Karma: 434
Join Date: Feb 2010
Device: none
Godzil : oui, je les ai contacté, ils m’ont demandé de leur envoyé le fichier en question, je l’ai fait (super, un epub commercial déDRMisé pour eux !…) et depuis plus de nouvelles.*En même temps, le bug n’apparaît qu’au bout de quelques minutes d’aller-retour entre les notes, donc plutôt aléatoire… Il est possible qu’ils n’aient rien vu.
NicolasR is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Signets sur l’Opus NicolasR Cybook 15 05-03-2010 12:42 PM
Table des matières sur un Opus NicolasR Cybook 1 03-04-2010 04:37 AM
Désinformation sur le prix des livres électroniques FlorenceArt E-Books 14 11-19-2009 06:58 AM
lire des BD sur windows mobile discusaigon Software 0 02-15-2009 04:29 PM
Article sur le Cybook dans SVM de Décembre 2008 Gaurnim Cybook 1 12-24-2008 07:08 AM


All times are GMT -4. The time now is 06:29 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.