Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-16-2022, 03:59 PM   #1
Zentaurus
Addict
Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Zentaurus's Avatar
 
Posts: 359
Karma: 2016535
Join Date: Dec 2012
Location: Germany
Device: Kobo Glo
Kabel, Walther: Harald Harst (144) - Geheimnisvolle Floß. V1.0 [German] 16.01.2021

Das geheimnisvolle Floß

Frau Auguste Harst, Haralds Mutter und meine mütterliche Freundin, hatte soeben den frisch gebackenen Sonntagskuchen angeschnitten, als ich drüben in unserem großen Gemüsegarten einen gutgekleideten Herrn bemerkte, der den Hauptweg entlang auf das Haus zukam und uns bereits gesehen haben mußte.

»Eine Frechheit!« meinte ich. »Er ist über den Zaun geklettert. Die Hinterpforte ist verschlossen.«

Frau Harst und Harald schauten hin.

Der Herr hatte es eilig, grüßte schon von weitem, jagte unsere Hühner und Tauben auseinander und blieb dann unterhalb der Veranda neben der Treppe stehen, grüßte wieder und zeigte uns sein hageres, blasses Gesicht, das deutlich die Spuren starker seelischer Erregungen trug …

»Verzeihen Sie, Herr Harst,« sagte er atemlos … »Ich konnte aber nicht anders … Zweimal hat mich Ihre Wirtschafterin bereits abgewiesen. Haben Sie Nachsicht mit mir … Mein Name ist Falk — Kommerzienrat Falk …«

Die Frithjof-Höhle

Es war eine neblige, kalte Nacht, als ein sehr großer Motorkutter, der mit halber Kraft die Riffe der kleinen Fär-Oer-Insel Göstöla passierte, von der Spitze eines mächtigen, im Nebel wie ein kratzendes Gespenst sich hochreckenden Felsblockes angerufen wurde …

An Deck des Kutters befanden sich zwei Herren mit Seglermützen und dicken gefütterten Sportjacken.

Als die Männerstimme aus dem trüben feuchten Dunst sich geisterhaft hallend meldete, hatte der schlanke Herr am Steuer gerade durch den Maschinentelegraphen nach unten Befehl gegeben, die Motoren des Kutters abzustellen …

»Hallo — — Hallo …!« kam die Stimme zum zweiten Male …

Und dann — — folgte ein Schrei — — überlaut … überlaut …

Jäh abbrechend …
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	cover.jpg
Views:	14
Size:	246.2 KB
ID:	191633  
Attached Files
File Type: epub Kabel, Walther - (144) Das Geheimnisvolle Floß.epub (298.4 KB, 20 views)

Last edited by Zentaurus; 12-26-2023 at 12:07 PM. Reason: Rechtschreibfehler korrigiert, Cover verbessert
Zentaurus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (142) - Villa m d Schornstein. V1.0 [German] 22.12.2021 Zentaurus ePub Books 0 12-22-2021 10:04 AM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (130) - Faktorei a d Toteninsl. V1.0 [German] 20.09.2021 Zentaurus ePub Books 0 09-20-2021 10:42 AM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (097) - Obstkahn Elisabethufer. V1.0 [German] 10.05.2021 Zentaurus ePub Books 0 05-10-2021 11:01 AM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (060) - Amerikanisches Duell. V1.0 [German] 25.04.2021 Zentaurus ePub Books 0 04-25-2021 01:12 PM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (098) - Geheimnisvolle Fenster. V1.0 [German] 31.12.2020 Zentaurus ePub Books 0 12-31-2020 11:42 AM


All times are GMT -4. The time now is 03:13 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.