Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > E-Books > Buchclub

Notices

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old Yesterday, 01:22 PM   #331
hamlok
Companion
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.

hamlok's Avatar

Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Extra

Der ewige Krieg von Joe Haldeman (Science Fiction, 3 Sterne)

Quote:
Krieg. In gigantischen Raumschiffen werden die Soldaten mit Lichtgeschwindigkeit von einem
Gefecht zum anderen befördert. Doch während es für sie immer nur einige Monate dauert, vergehen auf der Erde Jahrhunderte. Einer der bedeutendsten Antikriegsromane. die je geschrieben wurden - neu übersetzt nach der vom Autor überarbeiteten und erweiterten Fassung.
goodreads

So ganz verstehe ich nicht, warum dieses Buch alle bekannten SF-Preise seiner Zeit abgeräumt hat, aber vielleicht kann man das nur beurteilen, wenn man die SF-Literatur dieser Zeit besser kennt, denn das Buch ist bereits 1974 zum ersten mal erschienen. Dabei kann ich nun auch nicht sagen, dass es mir nicht gefallen hat. Ich fand die Geschichte eher unspektakulär und mit einem Protagonisten ausgestattet, der mir weder besonders sympathisch noch unsympathisch war. Ich konnte mit ihm einfach nur wenig anfangen und zudem plätscherte die Geschichte ohne großen Spannungsbogen so dahin. Da das Hörbuch sehr gut gelesen wurde und nur etwa 9 Stunden lang war, hatte ich aber auch keine große Mühe damit, aber es läßt mich doch etwas ratlos zurück, weil ich irgendwie etwas anderes und auf jeden Fall mehr erwartet habe. Da es bei goodreads auch sehr gute Bewertungen gibt, scheint es andere doch berührt zu haben.
hamlok is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 01:55 PM   #332
Marrella
Cambrian crab
Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Marrella's Avatar

Device: Kindle, Pocket Book, Kobo, Sony
Quote:
Originally Posted by hamlok View Post
Extra

Der ewige Krieg von Joe Haldeman (Science Fiction, 3 Sterne)
The Forever War ist eine klassische Zeitreise-Geschichte (in Einsteins Universum). Warum zählst du das als Extra und nicht für die Challenge? Dafür gibt's Punkte!
Marrella is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 03:36 PM   #333
hamlok
Companion
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.

hamlok's Avatar

Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Quote:
Originally Posted by Marrella View Post
The Forever War ist eine klassische Zeitreise-Geschichte (in Einsteins Universum). Warum zählst du das als Extra und nicht für die Challenge? Dafür gibt's Punkte!
Okay, aber es ist doch eher so, dass die Raumfahrer in diesem Buch nicht altern während die Zeit außerhalb weiterläuft. Ja, das könnte man als Zeitreise verstehen, aber irgendwie wäre dann jeder Science Fiction bei dem die Raumfahrer wie in Alien in Kälteschlafkammern während des Fluges stecken eine Zeitreisegeschichte. Ich verstehe darunter doch etwas anderes, mehr ein hin und zurück in der Zeit.
hamlok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump