Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-21-2012, 05:52 AM   #1
dkosse
Member
dkosse began at the beginning.
 
Posts: 10
Karma: 10
Join Date: Nov 2012
Device: Sony PRS-T1, PocketBook 902
Sony PRS-T1 kyrillische Buchstaben

Guten Tag,

wenn ich auf meinem Sony PRS-T1 einen RSS feed von einer russischen Seite lade, werden nur Fragezeichen statt Buchstaben angezeigt, zum downloaden benutze ich Calibre.

Gibt es eine Möglichkeit evtl. fehlende fonts nachzuladen o. ä.?

Für Hilfe wäre ich sehr dankbar.

Mit freundlichem Gruß

Dirk
dkosse is offline   Reply With Quote
Old 11-21-2012, 10:36 AM   #2
Doitsu
Grand Sorcerer
Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Doitsu's Avatar
 
Posts: 5,582
Karma: 22735033
Join Date: Dec 2010
Device: Kindle PW2
ADE-kompatible eBook-Lesegeräte und -software unterstützen standardmäßig die kyrillischen Unicode-Blöcke nicht.
Du kannst die fehlende Unterstützung in Calibre durch das Einbetten einer Schrift mit Kyrillisch-Unterstützung ausgleichen.

Dazu musst Du in Calibre die folgenden Optionen auswählen:

Convert Books > Output format (EPUB)
Look & Feel > Embed font family (Passende Schriftart auswählen) > OK


bzw.

Bücher konvertieren > Ausgabe-Format (EPUB)
Layout > Einschließen der Schriftfamilie (Passende Schriftart auswählen) > OK

Wenn Du damit rechnest, viele russische ePubs zu erstellen, lohnt es sich u.U. die Systemschriftarten auszutauschen, was aber nicht so einfach ist.
Doitsu is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-21-2012, 11:39 AM   #3
dkosse
Member
dkosse began at the beginning.
 
Posts: 10
Karma: 10
Join Date: Nov 2012
Device: Sony PRS-T1, PocketBook 902
Vielen Dank für die schnelle Hilfe, ich werde es mal ausprobieren.

Gruß

Dirk
dkosse is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Calibre - Jeden ersten Buchstaben groß Titanmarcel Software 2 08-23-2011 06:01 AM
Ended Sony PRS-505 & Sony PRS-600 ($120 shipped) nya Flea Market 8 04-04-2011 01:00 PM
Hebräische Buchstaben (oder - eigenen Font einbinden) NASCARaddicted E-Books 3 11-24-2010 10:40 PM
Calibre: fehlende Buchstaben bei Umwandlung pdf => epub Zel Software 13 06-10-2010 04:56 AM
Amazon Kindle/Sony PRS-700/Sony PRS-505 Comparison Photos chrissy Which one should I buy? 18 05-06-2009 12:25 PM


All times are GMT -4. The time now is 01:27 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.