Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-19-2009, 02:47 PM   #1
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Google Wave



Nutzt Ihr Google Wave?
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2009, 03:36 PM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Wieso Off Topic? is Lounge hier!

Und a propos Wave: Läuft das auf Linux? Ich hab gedacht, da braucht man ein Invite? (Küsschen, Ravenne!)
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-19-2009, 03:46 PM   #3
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
...Und a propos Wave: Läuft das auf Linux?
Läuft ganz einfach im Browser.

Quote:
Ich hab gedacht, da braucht man ein Invite?
Kann leider noch keine Einladungen versenden.

Quote:
(Küsschen, Ravenne!)
?
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2009, 03:53 PM   #4
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Habe mal auf Spiegel Online einen Artikel über Google Wave gelesen. Scheint ja nicht so der Renner zu sein, oder wie seht ihr dass? Hat sich da mittlerweile was getan?

Edit: Ein aktueller Artikel ist da bedeutend positiver. Vielleicht sollte ich mir das mal genauer ansehen. Aber ich bin Google gegenüber immer etwas kritisch. Die haben sowieso schon so viele Daten über einen, da muss man Google nicht auch noch den letzten Rest ins Maul werfen. Sicher, wenn man im Netz surft hinterlässt man immer Spuren, aber eben nicht nur bei einem einzigen Anbieter der die Daten bündeln kann.

Last edited by Josch91; 11-19-2009 at 03:57 PM.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2009, 04:15 PM   #5
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Naja ... Spiegel Online ...
Es ist natürlich, wie fast alles bei Google, Beta bzw. Alpha.
Es hakt des öfteren. Aber wenn es läuft, ist es schon erstaunlich.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-19-2009, 04:30 PM   #6
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Ich habe mal eine Einladungsanlage an Google geschickt. Mal sehen ob ich einen Zugang bekomme. Bin schon gespannt.
Was Spiegel Online angeht, ich mag die iPhone optimierte Seite von denen sehr gerne .
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2009, 06:14 PM   #7
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Ravenne wollte mich einladen,sobald sie kann. Dafuer das Kuesschen!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 11-20-2009, 06:31 AM   #8
BlueMonkey
Evangelist
BlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it is
 
BlueMonkey's Avatar
 
Posts: 437
Karma: 2338
Join Date: Sep 2009
Location: Augsburg
Device: Astak EZ Reader Pocket Pro, Nexus S
Ich hätte auch noch einige Invites - keine Ahnung wie schnell die dann freigeschaltet werden. Bis jetzt bin ich leider zeitmäßig noch nicht wirklich dazu gekommen, das größer auszuprobieren. Wenn wir uns dort aber zum Thema eBooks vernetzen könnte das ganz interessante Möglichkeiten bieten.
Also: Bei Interesse einfach kurze PM an mich mit eurer eMail-Addresse und ich lade euch ein. Das Angebot gilt natürlich jetzt nur für MobileRead-"Stammmnutzer", nicht dass ich jetzt von lauter neuangemeldeten Nutzern mit Anfragen überschwemmt werde, wie es bei manchen Blogs der Fall ist
BlueMonkey is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2009, 03:52 AM   #9
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Ravenne wollte mich einladen,sobald sie kann. Dafuer das Kuesschen!
Hab leider immer noch keine Einladungen, die ich weitergeben könnte.
Ich treffe mich ja immer dienstags Abend mit YGG auf google wave zum Französisch/Deutsch auffrischen. Das Schöne ist, dass man - im Vergleich zum "normalen Chat" wie beispielsw. google chat - zurückgehen kann, um sich selbst zu korrigieren oder aber auch die Posts des anderen zu korrigieren. Für gemeinsames Sprachenlernen ist das natürlich genial. Auch dass man einfach mal schnell ein Dokument in die wave "werfen" kann, um es sich gemeinsam anzusehen, ist gut. Dass man den anderen in Echtzeit tippen sieht, ist in dem Fall auch ok, generell finde ich es für Chats aber nicht so glücklich. Es passiert mir beim Chatten auf google chat schon öfter, dass ich erst noch mal lese, was ich gerade geschrieben habe, bevor ich "Enter" drücke und es damit für den andren sichtbar mache. Stabil läuft wave bisher nicht gerade, wir brauchen durchschnittlich etwa 3-4 reloads pro Stunde.

Last edited by ravenne; 11-23-2009 at 03:54 AM.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2009, 08:24 AM   #10
polyfragmentiert
Groupie
polyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshespolyfragmentiert can read faster than his screen refreshes
 
polyfragmentiert's Avatar
 
Posts: 181
Karma: 14258
Join Date: Oct 2009
Location: Kiel, Germany
Device: SONY PRS-T1, bald tolino vision 3 HD
Ich nutz' Wave ab und an, um mit einem Freund an gemeinsamen Ideen zu arbeiten. Dass das fast in Echtzeit abläuft, ist schon nett.

Ich bin sonst eher Fan von Programmen wie "Gobby" zur Echtzeitkollaboration an text-basierten Dateien. Wave ist da allerdings schneller zu nutzen, da der Browser eh schon auf ist und da keine Firewall wegen zu öffnender Ports, NAT, etc. zu "überwinden" ist..

Ähnlich wie ravenne finde ich es, aus persönlichem Geschmack, manchmal nicht so günstig, jedes Getippe gleich sehen zu können. Ich les' meine Sachen auch meist vor dem Absenden im Chat nochmal durch. Na ja, vielleicht trainiert's bei Wave dann die gedankliche Vorformulierung der eigenen Sätze.

Last edited by polyfragmentiert; 11-23-2009 at 08:26 AM.
polyfragmentiert is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2009, 11:17 AM   #11
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by polyfragmentiert View Post
Na ja, vielleicht trainiert's bei Wave dann die gedankliche Vorformulierung der eigenen Sätze.
Du bist echt ein gnadenloser Optimist!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2009, 03:58 AM   #12
BlueMonkey
Evangelist
BlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it is
 
BlueMonkey's Avatar
 
Posts: 437
Karma: 2338
Join Date: Sep 2009
Location: Augsburg
Device: Astak EZ Reader Pocket Pro, Nexus S
Ich hab übrigens noch einmal mehr Invites bekommen - falls noch jemand waven will, einfach kurze PM mit der Email-Adresse an mich ;-)
BlueMonkey is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Google Wave invites Dragoro Lounge 7 05-10-2010 02:24 AM
Do you wave? Catire Lounge 29 12-11-2009 12:46 AM
Google Wave Moejoe Lounge 29 10-30-2009 05:26 AM
*wave* G'day! nomesque Introduce Yourself 12 08-07-2009 08:37 AM
UniWave Di-Wave rowjimmy Alternative Devices 0 04-14-2009 03:10 PM


All times are GMT -4. The time now is 01:20 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.