Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-01-2017, 12:31 PM   #1
Frodok
Enthusiast
Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Frodok's Avatar
 
Posts: 1,047
Karma: 20540481
Join Date: Dec 2011
Location: Ratisbona; Germany
Device: PC
Pellico, Silvio: Meine Gefängnisse. (german) V1. 1 Feb 2017

Silvio Pellico (24. Juni 1789 zu Saluzzo im Piemont — 1. Februar 1854 in Turin) war ein italienischer Schriftsteller.

Bereits seit 1818 war er maßgeblich für die politische Zeitschrift Il Conciliatore tätig. In ihr veröffentlichte er seine politischen Artikel, in denen er immer wieder die Einheit Italiens forderte. 1819 wurde diese Zeitschrift verboten, was aber weder Pellico noch seine Freunde davon abhielt, weiter politisch zu agitieren. 1820 wurde Pellico als Mitglied der Carbonari verdächtigt und u.a. mit Piero Maroncelli und Conte Federico Confalonieri verhaftet.
In einem Prozess, der diesen Namen eigentlich nicht verdiente, wurde Pellico 1824 zum Tode verurteilt und bis zur Vollstreckung des Urteils in den Bleikammern, dem ehemaligen Gefängnis der Dogen von Venedig, eingesperrt. Durch einen Gnadenakt des Kaisers von Österreich Franz I. wurde die Todesstrafe in eine fünfzehnjährige Kerkerstrafe umgewandelt. Pellico verbüßte seine Haft in der Festung Spielberg bei Brünn in Mähren.
Als Pellico mit 41 Jahren 1830 vorzeitig entlassen wurde, war er ein gebrochener Mann; körperlich schwer gezeichnet, lebte er bis an sein Lebensende zurückgezogen und enthielt sich jeglicher politischen Aktivität. Mit der Aufarbeitung seiner Haft, die in "Le mie prigioni" einfloss, schuf Pellico ein Werk, mit dem er internationalen Ruhm erntete.
Mit "Le mie prigioni" schuf Pellico eines der wichtigsten Bücher des Risorgimento. Der internationale Ruhm gründete sich auf die Glaubwürdigkeit und die Rückbesinnung auf den Glauben. Bis nach dem Zweiten Weltkrieg wurde es in Italien als Schullektüre empfohlen. (nach Wikipedia)

Meine Gefängnisse. Im Original 1832 als "Le mie prigioni" erschienen.
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PellicioMG.jpg
Views:	345
Size:	160.5 KB
ID:	154673  
Attached Files
File Type: epub Pellico Silvio_Meine Gefaengnisse.epub (398.7 KB, 834 views)
Frodok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Wie zeige ich meine Mobileread - Sympathie ? - Meine Lösung beachwanderer Lounge 13 09-20-2012 07:07 AM
Other Fiction Schickele, René: Meine Freundin Lo. (german) V1; 4 Aug 2012 Frodok ePub Books 0 08-04-2012 01:15 PM
Biography Fontane, Theodor: Meine Kinderjahre, german V1, 20.01.2010 J.U. ePub Books 0 01-20-2010 03:27 PM
Biography Fontane, Theodor: Meine Kinderjahre, german V1, 20.01.2010 J.U. BBeB/LRF Books 0 01-20-2010 03:25 PM
Biography Fontane, Theodor: Meine Kinderjahre, german V1, 20.01.2010 J.U. Kindle Books 0 01-20-2010 03:22 PM


All times are GMT -4. The time now is 08:32 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.