Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08-16-2021, 12:23 PM   #1
Zentaurus
Addict
Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Zentaurus's Avatar
 
Posts: 359
Karma: 2016535
Join Date: Dec 2012
Location: Germany
Device: Kobo Glo
Kabel, Walther: Harald Harst (123) - Die Hexenküche. V1.0 [German] 16.08.2021

Die blonde Perücke

Das Piratendorf war in Flammen aufgegangen.

Was von den Bewohnern dem verheerenden Geschützfeuer des englischen Kreuzers entronnen war, wurde auf der Insel unschwer eingekreist und gefangen genommen. — Dies habe ich bereits im vorigen Band erwähnt.

Der Kapitän des Kreuzers Sir Hoogreeve und wir beide hatten am Vormittag nach der ereignisreichen Nacht den Gipfel des höchsten Berges der kleinen, riffumgürteten und völlig entlegenen Insel der Malediven-Gruppe erstiegen und hielten von hier aus nordwärts mit einigem Interesse nach dem Pic de Malcolm Ausschau, jenem seltsamen Felsgebilde, das der Franzose Charles de Malcolm im Jahre 1801 als erster entdeckte und das er mit einigem Recht »Rocher de Chapeau« kaufte, also Hutfelsen.

Sir Hoogreeve, der hier im Indischen Ozean seit fünf Jahren gleichsam zu Hause war, sagte jetzt kopfschüttelnd:

»Wahrhaftig — er raucht! Als ich das letzte Mal hier vorüberkam, und das ist anderthalb Jahre her, habe ich nichts von vulkanischer Rauchentwicklung gemerkt.«

Harald blieb stumm, behielt das Glas an den Augen.

Der Kapitän wurde aufmerksam.

»Sehen Sie etwas Besonderes, Mr. Harst?« fragte er meinen Freund.

Die Hexenküche

»Verzeihen Sie, Mister. Mörderin sagten Sie?! Soll ich eine Mörderin sein?!«

»Sie sind’s!«

Seine Stimme war hart.

Da zuckte das Weib zurück.

Ihr Gesicht wurde fahl.

Und mit erlöschenden Atem flüsterte sie:

»Oh — — wieder um eine Hoffnung ärmer!! Und ich glaubte, Sie würden meine Befreier werden! Nur im ersten Moment hielt ich Sie für Josua Jollings Verbündete!«

Harald wurde jetzt stutzig.

Es lag etwas in der ganzen Art, in dem ganzen Auftreten dieses hübschen blonden Weibes, das unwillkürlich für sie einnahm.
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	cover.jpg
Views:	249
Size:	104.4 KB
ID:	188737  
Attached Files
File Type: epub Kabel, Walther - (123) Die Hexenküche.epub (150.3 KB, 88 views)

Last edited by Zentaurus; 06-02-2023 at 12:06 PM. Reason: Rechtschreibfehler korrigiert
Zentaurus is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (116) - Die Treppe des Todes V1.0 [German] 21.06.2021 Zentaurus ePub Books 0 06-21-2021 11:58 AM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (111) - Die große Null. V1.0 [German] 15.05.2021 Zentaurus ePub Books 0 05-15-2021 01:00 PM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (061) - Die Ganges-Piraten. V1.0 [German] 25.04.2021 Zentaurus ePub Books 0 04-25-2021 01:31 PM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (051) - Die Büchse der Pandora. V1.0 [German] 25.04.2021 Zentaurus ePub Books 0 04-25-2021 11:31 AM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (047) - Die Bajadere Mola Pur. V1.0 [German] 25.04.2021 Zentaurus ePub Books 0 04-25-2021 10:36 AM


All times are GMT -4. The time now is 09:30 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.