Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Amazon Kindle

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-27-2012, 11:05 AM   #61
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Bevor ich meine eigenen Fotos gesehen habe, ist mir überhaupt nicht aufgefallen, dass da etwas ungleichmäßig sein könnte.
Hoffendlich "siehst" du es jetzt nicht immer, da du ja jetzt weißt das da was ist...

Beim lesen stört es mich auch nicht. Ich dachte nur: "wenn andere Geräte so viel besser sind.." Aber da habe ich im Moment so meine Zweifel. Und Fotos sind in diesem Fall wohl auch nur sehr eingeschränkt vergleichbar.

Ich versuche heute abend mal ein "gutes" Foto zu machen.
...
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 11-27-2012, 01:56 PM   #62
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by xendula View Post
Ich seh die gruen-rosanen Diagonalstreifen auf jeden Fall, und die sehen irgendwie aehnlich schlimm aus - mit etwas mehr rosa auf der rechten Seite in der Mitte beim rechten Geraet.
Schau mal ob auf der schwarzen Box ein R ueber dem Amazonlogo mit dem Mensch unterm Baum gedruckt ist. Im englischen Forum haben wir darueber spekuliert, ob das alles Retouren seien. War in der Box eine Anleitung drin?
Ja, über dem Mensch ist ein R, und es liegt keine Anleitung bei.....
Fellball is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-27-2012, 02:21 PM   #63
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,350
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Ja, über dem Mensch ist ein R, und es liegt keine Anleitung bei.....
Na toll, das macht ja dann sehr viel Sinn ...

Und was machst du jetzt, zurück oder doch einen behalten?
hamlok is offline   Reply With Quote
Old 11-27-2012, 03:37 PM   #64
Alaska
Leser
Alaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipedia
 
Alaska's Avatar
 
Posts: 864
Karma: 47176
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin, Germany
Device: Kindle Scribe
Meiner sieht ähnlich aus und wenn ich das gleiche Problem noch mal bekäme, würde ich wieder mit Amazon kommunizieren.

Bei gutem Außenlicht sind die betroffenen Bildschirme richtig gut, aber im Dunkeln geht das gar nicht. Das ist Clouding wie bei der vergleichbaren Technologie der LED-Backlight TVs und auch dort gibt es ja viel Murks.
Alaska is offline   Reply With Quote
Old 11-27-2012, 04:07 PM   #65
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by hamlok View Post
Na toll, das macht ja dann sehr viel Sinn ...

Und was machst du jetzt, zurück oder doch einen behalten?
Einen werde ich behalten. Beim lesen mit der richtigen Lichteinstellung sieht man es nur wenn man weis das es "da" ist......
Fellball is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-27-2012, 07:36 PM   #66
xendula
eBookworm
xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
xendula's Avatar
 
Posts: 2,300
Karma: 4525746
Join Date: Aug 2005
Location: East Coast *brrrrr*
Device: Kindle 4B/K ~ Nexus 7 ~ Kindle Paperwhite 1&2 ~ iPad Air
^ Wenn's dich stoeren wuerde, wuerd ich doch noch eine Umtaush probieren, aber es stoert dich nicht. Meine hatten noch mehr Defekte als nur die Farbflecken, und ich bin im nachhinein froh, dass ich alls weiter umgetauscht habe. Die ersten waren wiklich schlimm.

Ich lese auch vornehmlich im Dunklen oder Halbdunklen, wo man die Farben am ehesten sieht.
xendula is offline   Reply With Quote
Old 11-27-2012, 07:43 PM   #67
xendula
eBookworm
xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
xendula's Avatar
 
Posts: 2,300
Karma: 4525746
Join Date: Aug 2005
Location: East Coast *brrrrr*
Device: Kindle 4B/K ~ Nexus 7 ~ Kindle Paperwhite 1&2 ~ iPad Air
Weil wir uns nicht sicher sind, ob die Boxen mit dem R und ohne Gebrauchsanweisung u.U. Retouren sind, haben einige von uns angefangen, uns die SNs der Geraete zu merken, die wir zurueckgecschickt haben. Fellball, die Liste ist sehr kurz, aber schau mal nach, ob da Aehnlichkeiten zu der SN deines Umtauschgeraets bestehen. Aus Sicherheitsgruenden sind nur die ersten und die letzten Zahlen vermerkt, aber du kannst eine PM schicken, wenn ein Treffer dabei zu sein scheint.

Guckst du hier

Ich faend's schlimm, wenn einem Kunden mein kaputtes Teil als neu zugeschickt wuerde.
xendula is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 04:43 AM   #68
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by xendula View Post
Weil wir uns nicht sicher sind, ob die Boxen mit dem R und ohne Gebrauchsanweisung u.U. Retouren sind, haben einige von uns angefangen, uns die SNs der Geraete zu merken, die wir zurueckgecschickt haben. Fellball, die Liste ist sehr kurz, aber schau mal nach, ob da Aehnlichkeiten zu der SN deines Umtauschgeraets bestehen. Aus Sicherheitsgruenden sind nur die ersten und die letzten Zahlen vermerkt, aber du kannst eine PM schicken, wenn ein Treffer dabei zu sein scheint.

Guckst du hier

Ich faend's schlimm, wenn einem Kunden mein kaputtes Teil als neu zugeschickt wuerde.
Nein, nur die ersten Ziffern stimmen überein (B024), aber die geben meines Wissens nur etwas Gerätespezifisches (PW/WLAN/Europa?) an.....

EDIT: Könnte das "R" auch für Replacements stehen? Also Geräte, die speziell als Austauschgeräte für die Warenwirtschaft vom Amazon deklariert sind um ssicher zu stellen das es genug Austauschgeräte gibt?

Last edited by Fellball; 11-28-2012 at 04:46 AM.
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 09:27 AM   #69
xendula
eBookworm
xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.xendula ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
xendula's Avatar
 
Posts: 2,300
Karma: 4525746
Join Date: Aug 2005
Location: East Coast *brrrrr*
Device: Kindle 4B/K ~ Nexus 7 ~ Kindle Paperwhite 1&2 ~ iPad Air
R steht bestimmt fuer Replacements, die Frage ist nur, sind sie neu?
xendula is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 09:31 AM   #70
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by xendula View Post
R steht bestimmt fuer Replacements, die Frage ist nur, sind sie neu?
Wer weiß das schon. Um das rauszufinden müßten schon viel mehr Seriennummern bekannt sein...
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 10:07 AM   #71
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Hoffendlich "siehst" du es jetzt nicht immer, da du ja jetzt weißt das da was ist...
Ja genau, Fellball ist ja so gemein, er hat meinen PW kaputt retouchiert!

Nein, nein, keine Sorge, ich lese nach wie vor begeistert vor mich hin

Quote:
Originally Posted by xendula View Post
R steht bestimmt fuer Replacements, die Frage ist nur, sind sie neu?
R steht bestimmt für Recycling
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 10:13 AM   #72
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Ja genau, Fellball ist ja so gemein, er hat meinen PW kaputt retouchiert!


Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Nein, nein, keine Sorge, ich lese nach wie vor begeistert vor mich hin
Ich hab gestern auch den ganzen Abend gelesen und was soll ich sagen: Nach 5 Minute fällt es mir nicht mehr auf.
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 12:11 PM   #73
finuchy
Junior Member
finuchy began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: May 2009
Device: Irex DR 1000
Clouding - Wolkenbildung

Mein Kindle hat Seriennumme B024 xxx xxx 098L.
Das Clouding ist absolut inakzeptabel - Mir wird's schwindelig!
Seltsam, dass manche das nicht stört - bzw. sie es gar nicht sehen.
Vielleicht seid ihr ja rotgrün-blind?: http://www.belm-online.de/gesundheit/sehtest.htm
Austausch Kindle kommt übermorgen - allerdings mache ich mir keine große Hoffnung, dass es besser wird...
finuchy is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 01:36 PM   #74
johnnyb
Cloud Reader
johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.johnnyb ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 1,110
Karma: 4000066
Join Date: Aug 2010
Device: Kindle Oasis, Kindle Scribe, iPad Pro 11
Quote:
Originally Posted by finuchy View Post
Mein Kindle hat Seriennumme B024 xxx xxx 098L.
Das Clouding ist absolut inakzeptabel - Mir wird's schwindelig!
Seltsam, dass manche das nicht stört - bzw. sie es gar nicht sehen.
Vielleicht seid ihr ja rotgrün-blind?: http://www.belm-online.de/gesundheit/sehtest.htm
Austausch Kindle kommt übermorgen - allerdings mache ich mir keine große Hoffnung, dass es besser wird...
Also ich bin nicht rot-grün blind und seh's auch nicht, sorry (nur als ich Fotos gemacht habe, aber hey, ich hab halt keine Kameraaugen)...
Vielleicht mal folgendes versuchen: Licht nicht auf Beleuchtung einstellen, sondern nur zum Aufhellen des Screens verwenden, was ja auch irgendwie der Zweck ist, oder?
johnnyb is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2012, 02:14 PM   #75
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by johnnyb View Post
Also ich bin nicht rot-grün blind und seh's auch nicht, sorry (nur als ich Fotos gemacht habe, aber hey, ich hab halt keine Kameraaugen)...
Vielleicht mal folgendes versuchen: Licht nicht auf Beleuchtung einstellen, sondern nur zum Aufhellen des Screens verwenden, was ja auch irgendwie der Zweck ist, oder?
Ja, so mach ich es zur Zeit auch. Ich regele jetzt immer ganz runter und dann gerade so weit hoch das man die Beleuchtung gerade sieht und ich gut lesen kann. Dann ist es perfekt....
Fellball is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Help: OS X + SSH + Paperwhite Ecaz Kindle Developer's Corner 4 11-01-2012 09:17 PM
T2 or Paperwhite? Lyn2012 Sony Reader 33 10-22-2012 07:19 PM
Paperwhite in the UK Akirainblack Kindle Developer's Corner 14 10-12-2012 10:04 PM
Paperwhite no 3g? vxf Amazon Kindle 1 10-05-2012 05:26 AM
Beleuchtung reymund Lounge 16 05-12-2010 04:16 PM


All times are GMT -4. The time now is 07:10 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.