Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-10-2018, 02:49 PM   #1
Zentaurus
Addict
Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Zentaurus ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Zentaurus's Avatar
 
Posts: 359
Karma: 2016535
Join Date: Dec 2012
Location: Germany
Device: Kobo Glo
Kabel, Walther: Harald Harst (022) - Das Armband der Lady M. V1.0 [German] 10.11.2018

Das Armband der Lady Melville.

Mein Zimmer bei Frau Torstensen — ich war mittags eingezogen — lag neben dem Balkonzimmer, war nur einfenstrig und besaß eine Verbindungstür nach rechts hin, die durch den Kleiderschrank verstellt war. Wenn ich mein Fenster öffnete, mich hinauslehnte und nach rechts griff, konnte ich bequem das Balkongitter erfassen. Wir hatten das alles genau berechnet, bevor wir bei Frau Torstensen mieteten. — Harald Harst lag sehr viel daran, gerade des geheimnisvollen Busley Zimmer zu erhalten, in dem dieser zehn Tage gewohnt und dann am elften Tage morgens an Schlagfluß gestorben war. Ein Arzt hatte Schlagfluß festgestellt. Dann suchte man in London Bekannte oder Verwandte des Verstorbenen zu ermitteln. Man fand niemand, der für den Kaufmann Busley Interesse hatte. Nur die Kopenhagener Polizei und wir gedachten uns mit diesem Manne noch näher zu beschäftigen. Aber — jeder für sich. Für die hiesige Polizei waren wir bereits nach Deutschland abgereist.

Um die Millionenbeute.

Harsts Laune war in jenen Tagen nach der Flucht James Palperlons die denkbar schlechteste. So schweigsam und insichgekehrt war er bisher nie gewesen. Ich merkte, daß ihm die Aeußerungen der Kopenhagener Presse genau so nahe gingen wie der kühl\-förmliche Abschied von Lord Melville. Dieser machte ihm zum Vorwurf, Palperlons Entweichen durch ungenügende Sicherheitsmaßregeln erleichtert zu haben, und die dänischen Zeitungen wieder brachten sehr deutlich zum Ausdruck, daß Harst unbedingt die Hilfe der Kopenhagener Polizei hätte im Anspruch nehmen müssen.
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	cover.jpg
Views:	392
Size:	50.8 KB
ID:	167609  
Attached Files
File Type: epub Kabel, Walther - (022) Das Armband der Lady Melville.epub (135.5 KB, 359 views)

Last edited by Zentaurus; 04-01-2021 at 11:51 AM. Reason: Rechtschreibfehler korrigiert
Zentaurus is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (021) - Der ewige Jude. V1.0 [German] 05.11.2018 Zentaurus ePub Books 0 11-05-2018 05:37 PM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (017) - Das Löschblatt von Amr. V1.0 [German] 14.09.2018 Zentaurus ePub Books 0 09-14-2018 03:27 PM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (016) - Das Auge der Prinzessi. V1.0 [German] 02.09.2018 Zentaurus ePub Books 0 09-02-2018 11:44 AM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (015) - Der blinde Brahmane. V1.0 [German] 05.08.2018 Zentaurus ePub Books 0 08-04-2018 06:18 PM
Mystery and Crime Kabel, Walther: Harald Harst (013) - Die tote Lady Rockwell. V1.0 [German] 18.07.2018 Zentaurus ePub Books 0 07-18-2018 03:32 PM


All times are GMT -4. The time now is 09:00 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.