Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > E-Books

Notices

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-24-2017, 06:52 AM   #1591
brucewelch
Wizard
brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Device: none
Quote:
Originally Posted by pynch View Post
Verstehe ich dich richtig: Du denkst, dass jemand unsere Publikationen eher auf anderen Seiten findet als auf Mobileread?
Für meine Wharton-Übersetzung kann ich das nur hoch 10 bejahen.
brucewelch is online now   Reply With Quote
Advert
Old 03-25-2017, 11:18 AM   #1592
Zulu-Ebooks.com
Junior Member
Zulu-Ebooks.com began at the beginning.

Zulu-Ebooks.com's Avatar

Device: none
Nun ich denke es ist eh schon alles mehrfach gesagt worden. Darum werde ich mich hier ausklinken.

Wobei unabhängig von "selbst Buch kaufen, einscannen, OCR, usw." (was sicher auch die wenigsten tun und somit wieder gratis auf andere Arbeit aufbauen) sollten sich alle Editor (mich inkl.) auch im Hinterkopf behalten, dass Ihre Arbeit immer auf eine großen Arbeit eines anderen beruht (an die er sich gratis bedient und ohne die Ihre gar nicht möglich wäre), nämlich des verstorbenen Autors ;-)

Ps.: Unabhängig oder abhängig des Lizenz Thema werde ich nun etwaige Unstimmigkeiten direkt mit den betroffen Editoren besprechen.
Zulu-Ebooks.com is offline   Reply With Quote
Old 03-25-2017, 01:12 PM   #1593
doubleshuffle
Flamboyant Flamethrower
doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.

doubleshuffle's Avatar

Device: Aura HD
Quote:
Originally Posted by mmat1 View Post
Zwischen der Übernahme eines Rohtexts, dem darauf folgendem Durchsehen und der Formatieren des Tests einerseits und der Übernahme des fertigen Epubs und durchwursen mit Callibre gibts m. E. einen kleinen Unterschied. Bei ersterem steckt zumindest ein bisschen Eigenleistung (manchmal auch viel Eigenleistung) drin, bei letzterem wird in der Regel viel Schaden angerichtet.

Ich sehe da durchaus einen kleinen Unterschied. Und ich halte es für gerechtfertigt, dass jemand ob dieses Vorgehens seinen Unmut äußert.
Klar, diese Durchwurschterei ist nicht schön. Ich frage mich auch, wie man so bescheuert sein kann, das zu machen. Unmut äußern ist ja auch ok; ich habe das ja selbst anfallweise intensivst getan wegen den Drecksäcken, die Bücher von hier verkaufen. Aber ich kann mich nicht richtig aufregen, wenn ein kostenloser Anbieter Bücher verunstaltet. Wen so ein Mist auf dem Reader nicht stört, der hat es auch nicht besser verdient.

Last edited by doubleshuffle; 03-25-2017 at 02:00 PM.
doubleshuffle is offline   Reply With Quote
Old 03-25-2017, 01:19 PM   #1594
doubleshuffle
Flamboyant Flamethrower
doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.doubleshuffle ought to be getting tired of karma fortunes by now.

doubleshuffle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zulu-Ebooks.com View Post
Nun ich denke es ist eh schon alles mehrfach gesagt worden. Darum werde ich mich hier ausklinken.

Wobei unabhängig von "selbst Buch kaufen, einscannen, OCR, usw." (was sicher auch die wenigsten tun und somit wieder gratis auf andere Arbeit aufbauen) sollten sich alle Editor (mich inkl.) auch im Hinterkopf behalten, dass Ihre Arbeit immer auf eine großen Arbeit eines anderen beruht (an die er sich gratis bedient und ohne die Ihre gar nicht möglich wäre), nämlich des verstorbenen Autors ;-)

Ps.: Unabhängig oder abhängig des Lizenz Thema werde ich nun etwaige Unstimmigkeiten direkt mit den betroffen Editoren besprechen.
"Selbst Buch kaufen" passiert hier wohl tatsächlich nicht so häufig, da es um gemeinfreie Texte geht. Allerdings werden hier einige Bücher über Bibliotheken besorgt und gescannt (was sehr wohl Geld kostet) und OCRt - und sehr sehr sehr viele aus Google Scans OCRt (was eine Schweinearbeit ist; probiers doch mal...).

Das könnte dir schon aufgefallen sein, oder schaust du dir gar nicht an, was du durch die Mangel drehst und bei dir hochlädst?
Old 03-25-2017, 01:35 PM   #1595
pynch
why in?
pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.pynch ought to be getting tired of karma fortunes by now.

pynch's Avatar

Device: Sony PRS-350, Kobo Aura
Quote:
Originally Posted by doubleshuffle View Post
Allerdings werden hier einige Bücher über Bibliotheken besorgt und gescannt (was sehr wohl Geld kostet) und OCRt
Wohl wahr. Nur mal als Beispiel, bevor das als vernachlässigenswert abgetan wird: sechs Romane der Brontë-Schwestern fernleihen und scannen kam auf ca. 80 Euro, Virginia Woolf dürfte mich inzwischen mehrere Hundert gekostet haben.
pynch is offline   Reply With Quote
Old 03-25-2017, 01:37 PM   #1596
mmat1
Berti
mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.mmat1 ought to be getting tired of karma fortunes by now.

mmat1's Avatar

Device: Acer Lumiread
Quote:
Originally Posted by doubleshuffle View Post
... Aber ich kann mich nicht richtig aufregen ...
Aufregen tue ich mich auch nicht, ich sag nur was mir missfällt. Das muss schon sein
mmat1 is offline   Reply With Quote
Old 03-25-2017, 02:01 PM   #1597
doubleshuffle
Flamboyant Flamethrower

doubleshuffle's Avatar

Quote:
Originally Posted by mmat1 View Post
Aufregen tue ich mich auch nicht, ich sag nur was mir missfällt. Das muss schon sein
Da haste auch wieder Recht.
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 06:07 AM.

MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.