Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 03-16-2009, 04:47 PM   #1
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Adobe Digital Editions

Ich habe Adobe Digital Editions auf einem Vista Rechner und einem Mac installiert. Auf dem Vista Rechner erkennt das Programm meinen PRS-505 sobald ich ihn anschließe. Am Mac leider nicht. Hat da jemand eine Idee? Vorab: Am Mac wird der 505 als Laufwerk erkannt und funktioniert auch problemlos mit Calibre.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 03-16-2009, 04:57 PM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Ich habe Adobe Digital Editions auf einem Vista Rechner und einem Mac installiert. Auf dem Vista Rechner erkennt das Programm meinen PRS-505 sobald ich ihn anschließe. Am Mac leider nicht. Hat da jemand eine Idee? Vorab: Am Mac wird der 505 als Laufwerk erkannt und funktioniert auch problemlos mit Calibre.
Probier's mal mit Calibre. Der 505 und der Mac haben sich leider nicht so arg lieb
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-16-2009, 05:00 PM   #3
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Probier's mal mit Calibre. Der 505 und der Mac haben sich leider nicht so arg lieb
Mit Calibre funktioniert es auch am Mac, nur mag Calibre die gekauften DRM verseuchten Bücher nicht.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 03-17-2009, 02:25 AM   #4
Meriku
Enthusiast
Meriku began at the beginning.
 
Meriku's Avatar
 
Posts: 43
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Location: Munich, Germany
Device: Kindle, Tolino, iPad, iPhone
Ich habe eine ähnliche Konstellation.
Ich habe meinen Sony Reader über einen Windows-PC und Adobe Digital Editions/Sony Software authentifiziert. Ansonsten sitze ich an einem Mac. Dort wird mein Sony Reader auch nur als Laufwerk erkannt und nicht unter ADE angezeigt.
Soweit ich es aber verstanden habe, reicht die bei Adobe angelegte ID (inkl. der Reader-Authentifizierung) jedoch aus, um DRM-Material auf den berechtigten Geräten anzuzeigen.

Ich habe es Mangels für mich interessanter Bücher noch nicht getestet, aber laut den Beschreibungen soll man mit ADE auf dem Mac so die Bücher erwerben können und wie jede Datei auf den Reader oder eine Speicherkarte kopieren können.

Ich kann mir vorstellen, dass Calibre hier das Problem ist und es nicht mit ADE kommunzieren kann. Wenn Calibre Probleme mit dem Zugriff auf die Inhalte hat, kann es das Buch nicht verwalten.

Last edited by Meriku; 03-17-2009 at 02:27 AM. Reason: Schreibfehler
Meriku is offline   Reply With Quote
Old 03-17-2009, 06:37 AM   #5
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Meriku View Post
Ich habe es Mangels für mich interessanter Bücher noch nicht getestet, aber laut den Beschreibungen soll man mit ADE auf dem Mac so die Bücher erwerben können und wie jede Datei auf den Reader oder eine Speicherkarte kopieren können.
Naja, aber eigentlich sollte das ja auch innerhalb von ADE möglich sein.

Quote:
Ich kann mir vorstellen, dass Calibre hier das Problem ist und es nicht mit ADE kommunzieren kann. Wenn Calibre Probleme mit dem Zugriff auf die Inhalte hat, kann es das Buch nicht verwalten.
Ja, ich denke Calibre "kennt" ADE noch nicht, denn mit der Sony Software und ADE funktioniert es.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-17-2009, 09:22 AM   #6
Meriku
Enthusiast
Meriku began at the beginning.
 
Meriku's Avatar
 
Posts: 43
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Location: Munich, Germany
Device: Kindle, Tolino, iPad, iPhone
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Ja, ich denke Calibre "kennt" ADE noch nicht, denn mit der Sony Software und ADE funktioniert es.
Ich kann mir auch vorstellen, dass im Rahmen eines Lizenzierungsmodells dieser DRM-Technik, die zweifellos von Adobe geschützt sein dürfte, zwischen Adobe und Sony Geld fließt.
Dann steht Calibre vor dem Problem jeder freien Software: Wer bringt das Geld für die Lizenzkosten auf?


Das bringt mich wieder auf das Problem eines Kopierschutzes:
Der brave Käufer wird gegängelt und er lässt sich auch gängeln (z. B. Betriebssystemvorauswahl).
Derjenige, der sich das Ding irgendwo her zieht oder für 2 Euro beim Asiaten kauft, hat kein Problem. (Siehe entsprechende Analogien bei den etablierten elektronischen Medien.)
Meriku is offline   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 03:31 PM   #7
akwant
closed
akwant has a complete set of Star Wars action figures.akwant has a complete set of Star Wars action figures.akwant has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 116
Karma: 278
Join Date: Feb 2009
Device: ---
IMHO, hat das wenig mit ADE oder gar Calibre zu tun, sondern damit, dass SONY nur für Windows den Geräte-Treiber liefert, unter Software findet ihr sowas:

PRS-500 USB driver 17.0KB 1.0.00.08110

ich weiss nicht, ob ich nicht einfach den Finder (MacOSX) zum Laden nehme, die Struktur auf dem Reader ist ja recht einfach. /database/media/books
akwant is offline   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 04:23 PM   #8
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by akwant View Post
ich weiss nicht, ob ich nicht einfach den Finder (MacOSX) zum Laden nehme, die Struktur auf dem Reader ist ja recht einfach. /database/media/books
Mit Calibre klappt es unter Mac OS problemlos. (Der Reader wird erkannt)
DRM-Bücher können via Finder übertragen werden. Das geht aber nur, wenn der Reader vorher (via Windows mit ADE) authentifiziert wurde.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Downloading Adobe Ebook pdf files crashes Adobe Digital Editions .... Zevs Sony Reader 2 09-17-2010 12:25 PM
New verions of Adobe Digital Editions - Digital Editions 1.7.2 kennyc ePub 0 02-12-2010 06:21 AM
Adobe Digital Editions MelC Sony Reader 3 01-14-2010 06:42 AM
Adobe has new hope for e-books with Adobe Digital Editions Alexander Turcic News 82 01-05-2010 07:14 PM
Adobe Digital Editions and DX? Diligently Me Amazon Kindle 1 09-25-2009 04:32 PM


All times are GMT -4. The time now is 09:48 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.