Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-12-2009, 10:51 AM   #301
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Das ist die Abkürzung für Table of Content, sprich Inhaltsverzeichnis.
Tut mir Leid. Die Anglizismen habe ich mir leider angewöhnt! Ich gelobe, mich zu bessern! Leider spring ich hier im Forum von Sprache zu Sprache, da wird es einem nicht leicht gemacht!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 05:17 PM   #302
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Ich werde morgen oder spätestens Montag ein Tutorial betreffend PDF und MM online stellen, da auch hier die Verwirrung gross zu sein scheint!
MM ist sehr vielseitig was die PDF-Darstellung angeht. Aber ich habe bis jetzt immer (manchmal mit VIEL rumprobieren) die richtige Einstellung gefunden.
Ein Tutorial wird mir sehr hilfreich sein. Danke
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 12-13-2009, 10:02 AM   #303
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Ich stelle gerade fest, dass ich bei ePubs die ich gelesen habe an der letzten Seite nicht weiterblättern kann. Eigentlich müsste doch dann das Buch wieder am Anfang sein.

Gibt es einen Trick wie ich an den Anfang springe?
eibix is offline   Reply With Quote
Old 12-13-2009, 10:09 AM   #304
Sturgis
Groupie
Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.
 
Sturgis's Avatar
 
Posts: 165
Karma: 496
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Pocketbook 360, iPodTouch
Quote:
Originally Posted by eibix View Post
Gibt es einen Trick wie ich an den Anfang springe?
Einfach im Schnellmenü auf "Gehe zu Seite" und dann oben links "<<".
Sturgis is offline   Reply With Quote
Old 12-13-2009, 10:36 AM   #305
Tissman
Enthusiast
Tissman began at the beginning.
 
Tissman's Avatar
 
Posts: 33
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Ich will mal kurz und knapp meine Erfahrungen mit dem Pocketbook 360 schildern:
Ich bin von dem Gerät total begeistert. Es ist handlich, hat eine super Darstellung und es liest sich einfach klasse damit. Auch über eine lange Zeit.
Momentan wechsel ich meine Hände ab, beim Viellesen und trainiere somit auch meine Linke !
Es ist wirklich eine Bereicherung, läuft absolut stabil und fast alles bezogen auf Hardware und Software wirkt durchdacht.
Einen klitzekleinen Nachteil sehe ich bei mir mit der zentralen Steuerung. Die "Linkspfeiltaste" will manchmal nicht so richtig. Die Druckfläche hätte ruhig etwas größer seien können, aber ich glaube da gewöhne ich mich noch dran, bzw. wenn ich sie öfters gedrückt habe lockert sich das ganze.

Also vielen Dank für das tolle Gerät, den super Support und die zukünftigen Updates !
Tissman is offline   Reply With Quote
Old 12-13-2009, 10:42 AM   #306
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Tissman View Post
Also vielen Dank für das tolle Gerät, den super Support und die zukünftigen Updates !
Danke!
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 05:11 AM   #307
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Hey Leute

Sorry, dass ich das mit dem PDF-Tutorial nicht geschafft hab gestern. Irgendwie war ich soo müde und hab ein bisschen Abwechslung gebraucht. Hab stattdessen zwei Bücher gemacht (Die Vestalinnen Band 4 und Der Gefangene der Aimaràs, zwei tolle Abenteuerromane)
  • Ich hab am Freitag ein weisses Ledercover von PocketBook gekriegt. Supper Ding, sag ich Euch: Echtes Leder, Magnetverschluss, eingeprägter PocketBook-Schriftzug. Farblich zwar nicht ganz wie MM (MM ist perlmutt, nicht weiss oder elfenbein), MM passt aber haargenau hinein! Nimmt nicht viel zusätzlichen Platz weg und hält mein Mäuschen warm bei der grausig kalten Winterzeit.
  • Beim PDF-Tutorial ist mir aufgefallen, dass der pdfviewer Probleme mit Times New Roman hat und einen garstigen, nicht zu identifizierenden Font als Ersatz nimmt. Das werd ich gleich bei den Bugs melden!
  • Altes Problem FBReader gegen ADE: Ich tendier immer mehr zu FBReader! Nicht nur wegen der vielen Einstellungsmöglichkeiten, sondern vor allem wegen der fehlenden seitlichen Seitenzahlen und der Möglichkeit, einfach mehr Text auf der Seite abzubilden und weil das Schriftbild dank automatischer Silbentrennung deutlich sauberer wirkt! Jetzt fehlt mir nur noch die pagebreak-Funktion!
  • Super, dass PocketBook jetzt noch einen Wettbewerb vor Weihnachten startet. Bin mal gespannt, was Forkosigan aus dem Hut zaubert!

Last edited by mtravellerh; 12-14-2009 at 05:13 AM.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 05:19 AM   #308
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Altes Problem FBReader gegen ADE: Ich tendier immer mehr zu FBReader! Nicht nur wegen der vielen Einstellungsmöglichkeiten, sondern vor allem wegen der fehlenden seitlichen Seitenzahlen und der Möglichkeit, einfach mehr Text auf der Seite abzubilden und weil das Schriftbild dank automatischer Silbentrennung deutlich sauberer wirkt! Jetzt fehlt mir nur noch die pagebreak-Funktion!
Leider sind viele Leute wegen des DRM's auf ADE angewiesen.

Aber auch bei mir hat der FBReader deutlich die Nase vorne.....
Kann man eigendlich irgendwo einstellen das ePubs standardmäßig mit FBReader geöffnet werden?
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 05:25 AM   #309
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Leider sind viele Leute wegen des DRM's auf ADE angewiesen.

Aber auch bei mir hat der FBReader deutlich die Nase vorne.....
Kann man eigendlich irgendwo einstellen das ePubs standardmäßig mit FBReader geöffnet werden?
Kommt im nächsten Update, wenn es möglich wird. Wegen der DRM EPUBs könnte zum Problemen kommen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 05:27 AM   #310
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Leider sind viele Leute wegen des DRM's auf ADE angewiesen.

Aber auch bei mir hat der FBReader deutlich die Nase vorne.....
Kann man eigendlich irgendwo einstellen das ePubs standardmäßig mit FBReader geöffnet werden?
Als Verbesserung vorschlagen: Gute Idee! Meine Stimme hast Du!

PS: Hab gerade erst Forkosigans Post gesehen!

Last edited by mtravellerh; 12-14-2009 at 05:30 AM.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 05:32 AM   #311
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
PS: Hab gerade erst Forkosigans Post gesehen!
Ich auch......
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 05:55 AM   #312
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Kommt im nächsten Update, wenn es möglich wird. Wegen der DRM EPUBs könnte zum Problemen kommen.
Wenn der fbreader als Standard eingestellt ist, müsste das PocketBook DRM-geschützte Dateien natürlich trotzdem mit dem Adobe Reader öffnen - das sollte sich einfach an der Datei encryption.xml erkennen lassen, d.h. das EPUB muss dazu nicht mal entpackt werden, nur das Inhaltsverzeichnis am Ende der Datei durchsucht.
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 05:57 AM   #313
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Wenn der fbreader als Standard eingestellt ist, müsste das PocketBook DRM-geschützte Dateien natürlich trotzdem mit dem Adobe Reader öffnen - das sollte sich einfach an der Datei encryption.xml erkennen lassen, d.h. das EPUB muss dazu nicht mal entpackt werden, nur das Inhaltsverzeichnis am Ende der Datei durchsucht.
Danke!!!
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 06:04 AM   #314
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
  • MM ist perlmutt, nicht weiss oder elfenbein
@mtravellerh

Genau - "perlmutt" ist die korrekte Farbbezeichnung. Diese Farbe meinte ich, als ich stattdessen von "sp*rmaweißmetallic" schrieb, weil mir perlmutt nicht einfiel.

-dr-
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 12-14-2009, 06:12 AM   #315
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
... Aber auch bei mir hat der FBReader deutlich die Nase vorne.....
Keine Frage. Auch ich nutze ausschließlich den FBReader.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New prices for PocketBook 301 and PocketBook 360 Yar-PocketBooker PocketBook 11 10-13-2010 12:22 AM
Pocketbook 360 Painter PocketBook 6 04-30-2010 11:48 AM
Ended Pocketbook 360 tom95521 Flea Market 2 03-22-2010 09:51 PM
Pocketbook 301 und Pocketbook 360° im Test, Teil 1 Forkosigan PocketBook 11 02-11-2010 03:54 AM
Pocketbook 360 Cassy PocketBook 9 10-16-2009 12:42 AM


All times are GMT -4. The time now is 08:33 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.