Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Cybook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 09-12-2008, 12:34 PM   #1
fred
Addict
fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 207
Karma: 300
Join Date: Sep 2007
Location: Marseille (France)
Device: Cybook Gen 3
Et Wikipedia dans tout ça ?

Bonjour

Croyez-vous qu'il serait possible de trouver une version de Wikipedia qui se mettre sur notre Cybook ? (Sur une Grosse SD par exemple)

Le soucis étant de rentrer les lettres du mot cherché... Mais qui sait, un petit génie...
fred is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 11:28 AM   #2
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Il y en a une en vente ici, je ne sais pas ce qu'elle vaut. J'avoue que ça m'embête de payer pour ce qui est au départ gratuit, mais si la transformation en ebook est bien faite, peut-être que ça en vaut la peine ...
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 12:57 PM   #3
fred
Addict
fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 207
Karma: 300
Join Date: Sep 2007
Location: Marseille (France)
Device: Cybook Gen 3
Merci mais je cherche vraiment Wikipedia.

Il y en a une gratuite aussi qui traine sur ce forum... mais pas Wikipedia...
fred is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 01:22 PM   #4
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Je ne comprend pas ... qu'entends-tu par vraiment wikipedia ? Le livre auquel je fais référence est une version hors ligne de Wikipedia, d'après sa description.

D'ailleurs on peut télécharger un échantillon gratuit, je vais peut-être essayer. Quoique je ne sois pas sûre d'être intéressée par une version "figée" de wikipedia ...
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 01:43 PM   #5
fred
Addict
fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 207
Karma: 300
Join Date: Sep 2007
Location: Marseille (France)
Device: Cybook Gen 3
Quote:
Originally Posted by FlorenceArt View Post
Je ne comprend pas ... qu'entends-tu par vraiment wikipedia ? Le livre auquel je fais référence est une version hors ligne de Wikipedia, d'après sa description.

D'ailleurs on peut télécharger un échantillon gratuit, je vais peut-être essayer. Quoique je ne sois pas sûre d'être intéressée par une version "figée" de wikipedia ...
Je m'excuse mais je ne vois nulle part que c'est une version de Wikipedia pour mobile. C'est une encyclopédie certes mais pas Wikipedia.
Il existe une version PRC de Wikipedia mais en allemand. Je ne sais pas si la version française existe.
fred is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 02:04 PM   #6
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Quote:
La plus grande encyclopédie française du monde. Un demi-million d’articles. 100 fois plus d’articles que dans Concise Encyclopedia Britannica. Features L’exactitude et la perfection de plus d’un demi-million d’articles ont été soigneusement vérifiées par une équipe d’experts. 100 fois plus d’articles que dans Concise Encyclopedia Britannica. L’encyclopédie est basée sur Wikipedia, la plus grande collection de travail de référence dans l’histoire de la connaissance humaine. Pour maintenir le volume de fichier maniable nous n’y avons inclus que les résumés des articles. Gens, histoire, littérature, affaires, biologie, technologie, produits chimiques, animaux et usines, acteurs et actrices, groupes de musique et albums, films, équipement militaire, terminologie médicale - nous ne pourrions pas énumérer tous les sujets traités dans cette encyclopédie. Navigation intuitive : commencez à taper le mot - la liste d’articles disponibles apparaîtra automatiquement. L’encyclopédie utilise environ 200MB ou 5% de votre carte mémoire 4GB. Avec des cartes mémoires au-dessous de $40, vous n’avez aucune excuse pour passer à côté de la plus grande encyclopédie au monde. La version d’essai gratuite contient les articles choisis arbitrairement. Mises à jour gratuites. N.B. : Vous devez installer le Mobipocket Reader sur votre PDA ou PC avant de pouvoir utiliser cette version d’essai.
Ah, je viens de voir la phrase suivante "Pour maintenir le volume de fichier maniable nous n’y avons inclus que les résumés des articles.", là en effet ça n'a plus grand intérêt, surtout à ce prix-là
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 03:42 AM   #7
fred
Addict
fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.fred has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 207
Karma: 300
Join Date: Sep 2007
Location: Marseille (France)
Device: Cybook Gen 3
Oups, j'avais raté la ligne. Autant pour moi...
fred is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2009, 07:33 AM   #8
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Juste pour information la Base de Donnée de Wikipedia pese plusieurs Giga Octets, donc il va falloir prévoir une grosse carte mémoire ^^
Godzil is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Et .odt dans tout ça ? glin Lounge français 33 11-26-2010 09:31 AM
salut tout le monde annacover Introduce Yourself 1 12-01-2009 03:11 PM
Hello everyone, Witam wszytskich, Salu tout le monde! mariusrime Introduce Yourself 10 05-24-2009 10:21 AM
Tout ou presque sur le Cybook PIPO Cybook 0 07-22-2008 02:45 PM
Reference Wikipedia: SOS Children 2006 Wikipedia CD hn_88 BBeB/LRF Books 0 01-29-2008 12:23 PM


All times are GMT -4. The time now is 05:57 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.