Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > Offline > Kindle Books (offline)

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 06-21-2022, 01:08 AM   #1
matsch
Connoisseur
matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.matsch ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
matsch's Avatar
 
Posts: 95
Karma: 2178961
Join Date: Jul 2014
Location: Diesseits
Device: pw2
Trotzki, Leo: Mein Leben. Versuch einer Autobiographie (German). v1.1 21 June 22

1929 wurde Leo Trotzkis Autobiografie veröffentlicht, während der Autor im Exil in der Türkei lebte. Stalin hatte ihn 1928 in die Verbannung geschickt. Trotzki beschreibt die großen Ereignisse am Anfang des 20. Jahrhunderts, an denen er selbst maßgeblich beteiligt war: die erste russische Revolution 1905, in der er den Petersburger Sowjet leitete, die Oktoberrevolution 1917, die er, angeleitet von seiner Perspektive der permanenten Revolution, zum Sieg führt und den Kampf gegen die aufstrebende Bürokratie in der Sowjetunion in den zwanziger Jahren. Diese Memoiren haben auch heute nichts von ihrer Aktualität und Spannung eingebüßt.

Ebook aus der HTML-Version auf marxists.org. Vollständig durchgesehen, hunderte von OCR-Fehlern korrigiert; hoffe, nicht mehr als 10% übersehen zu haben..., Textformatierung und -gestaltung ohne jeglichen ästhetischen Anspruch; eventuell erstelle ich mal gelegentlich eine Version mit Blockzitatformatierung längerer Zitate.

Insbesondere das recht polemische, ja satirische (sarkastische?) Kapitel zum Planeten ohne Visum dürfte heute nichts an Geltung eingebüßt haben: Wie hast Du's mit dem Asylrecht, demokratisches Europa?

Last edited by matsch; 06-21-2022 at 01:09 AM. Reason: added file
matsch is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Philosophy Trotzki, Leo: Mein Leben. Versuch einer Autobiographie (German). v1.1 14 June 22 matsch ePub Books (offline) 0 06-14-2022 12:59 PM
Biography Burow, Julie: Versuch einer Selbstbiographie. (german) V1. 23 Jul 2016 Frodok ePub Books 0 07-23-2016 03:42 PM
Biography Seume, Johann Gottfried: Mein Leben (german) V1; 29 Feb 2012 Frodok ePub Books 0 02-29-2012 04:58 PM
Biography May, Karl: Mein Leben und Streben [German] V1. 05 SEP 2010 weatherwax Kindle Books 0 09-05-2010 11:34 AM
Biography May, Karl: Mein Leben und Streben [German] V1. 05 SEP 2010 weatherwax ePub Books 0 09-05-2010 09:51 AM


All times are GMT -4. The time now is 12:27 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.