Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-24-2009, 12:40 AM   #91
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
@aceflor
Danke für's Karma!
@Forkosigan
Gerne, doch war es diesmal auch Dein Verdienst!

Im Moment lese ich übrigens ein PDF-Buch von Beam-ebooks. Der 2-Spaltenmodus des PdfReader im Pocketbook ist wirklich sehr praktisch, ich sehe z.Zt. keine Verbesserungsmöglichkeit (ausser vielleicht einer Leerranderkennung, aber das wäre sehr aufwändig). Das Blättern per Kippen ist für PDFs jedenfalls nicht geeignet, weil man meist nach unten blättert...
Ja, richtig. Deshalb haben wir ja vorgeschlagen, die Verschiebung des Lesefensters ein wenig feiner zu gestalten! Das würde das leidige Leerrandproblem (wenn auch manuell) beheben!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-24-2009, 05:36 AM   #92
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Hmm, auf jeder Seite den Bildausschnitt manuell zu verschieben wäre mir zu mühsam. So wie es jetzt gelöst ist mit dem 2-Spaltenmodus ist eigentlich schon sehr gut! Wenn man ihm noch beibringen könnte, dass er den Leerraum oben und unten nicht anzeigen soll, käme man mit 4 Klicks pro Seite (je 2 pro Spalte) statt 6 aus.
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-24-2009, 05:41 AM   #93
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Hmm, auf jeder Seite den Bildausschnitt manuell zu verschieben wäre mir zu mühsam. So wie es jetzt gelöst ist mit dem 2-Spaltenmodus ist eigentlich schon sehr gut! Wenn man ihm noch beibringen könnte, dass er den Leerraum oben und unten nicht anzeigen soll, käme man mit 4 Klicks pro Seite (je 2 pro Spalte) statt 6 aus.
Ist leider bei schlecht gemachten PDFs oft nicht anders zu machen, etwa wenn die Seitenmargen nicht symmetrisch sind
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 03:56 AM   #94
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,469
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Bei mir gibt es keine neue Seite vor einem Kapitel beim ePub. Ich nutze die Version c. Habe ich es falsch verstanden, oder habe ich was nicht richtig eingestellt ?
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 03:59 AM   #95
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by aceflor View Post
Bei mir gibt es keine neue Seite vor einem Kapitel beim ePub. Ich nutze die Version c. Habe ich es falsch verstanden, oder habe ich was nicht richtig eingestellt ?
Das klappt nur bei funktionierenden TOCs (inhaltsverzeichnissen)! Hat Dein ePub so was?
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-27-2009, 04:24 AM   #96
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,469
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Nein. Jetzt ist alles klar, danke für den Hinweis !
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 03:04 AM   #97
ganymede
Connoisseur
ganymede began at the beginning.
 
Posts: 57
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: Kindle 3
Suche Lösung für zwei kleine Themen mit dem fbreader:

1. Wie kann ich Links im Dokument aufrufen?
2. Ich habe eine Dokument mit deutlich über 100 Positionen im Inhaltsverzeichnis. Kann man das Limit aufheben?

Danke!
ganymede is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 05:05 AM   #98
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
1. Dazu muss das Oeffnen von Links in der Gerätekonfiguration einer Taste zugewiesen werden. Ich habe es auf as längere Drücken einer der Blättertasten gelegt.
2. Ich kann im Quelltext keine solche Begrenzung finden. Vielleicht ist noch eine ältere Firmware installiert?
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 09:31 AM   #99
ganymede
Connoisseur
ganymede began at the beginning.
 
Posts: 57
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: Kindle 3
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
1. Dazu muss das Oeffnen von Links in der Gerätekonfiguration einer Taste zugewiesen werden. Ich habe es auf as längere Drücken einer der Blättertasten gelegt.
2. Ich kann im Quelltext keine solche Begrenzung finden. Vielleicht ist noch eine ältere Firmware installiert?
ad1: habe ich gemacht; derzeit öffnet fbreader leider nicht das Dokument (Sanduhr und danach schließt er es unmittelbar wieder), sodass ich es noch nicht ausprobieren konnte

ad2: Habe 101.14.2. Mit dem Adobeviewer zeigt er mit das Inhaltsverzeichnis vollständig, beim fbreader leider nicht.
ganymede is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 12:32 PM   #100
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
ad1: Wohin zeigt denn der Link? Auf eine interne Sprungmarke im selben Dokument, auf eine andere Datei im selben Verzeichnis, oder auf eine Internetadresse?
ad2: Probier mal meinen modifizierten Fbreader, der basiert auf den neuesten Quellen der PocketBook-Entwickler:
https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=65843
Die erweiterten Blätterfunktionen sind standardmässig deaktiviert, brauchst Du also nicht zu nutzen.
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 01:13 PM   #101
ganymede
Connoisseur
ganymede began at the beginning.
 
Posts: 57
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: Kindle 3
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
ad1: Wohin zeigt denn der Link? Auf eine interne Sprungmarke im selben Dokument, auf eine andere Datei im selben Verzeichnis, oder auf eine Internetadresse?
ad2: Probier mal meinen modifizierten Fbreader, der basiert auf den neuesten Quellen der PocketBook-Entwickler:
https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=65843
Die erweiterten Blätterfunktionen sind standardmässig deaktiviert, brauchst Du also nicht zu nutzen.
1) Die Links verweisen auf interne Seiten innerhalb des Dokuments
2) Genau diese Version nutze ich derzeit (c); das Blättern ist so charmant
ganymede is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 02:59 PM   #102
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Geht es um ein "echtes" Inhaltsverzeichnis, welches über das Menü aufgerufen wird, oder um eines innerhalb des Fliesstexts (in Form von html-Links)? Im letzteren Fall gibt es in der Tat eine Grenze von max. 100 Links. Die Zahl ist im Quelltext (main.h) so festgelegt, liesse sich aber leicht erhöhen (geht zulasten des Speicherverbrauchs). Das würde dann auch erklären, wieso interne Links im Dokument nicht gehen - weil es zu viele sind...
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 03:22 PM   #103
ganymede
Connoisseur
ganymede began at the beginning.
 
Posts: 57
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: Kindle 3
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Geht es um ein "echtes" Inhaltsverzeichnis, welches über das Menü aufgerufen wird, oder um eines innerhalb des Fliesstexts (in Form von html-Links)? Im letzteren Fall gibt es in der Tat eine Grenze von max. 100 Links. Die Zahl ist im Quelltext (main.h) so festgelegt, liesse sich aber leicht erhöhen (geht zulasten des Speicherverbrauchs). Das würde dann auch erklären, wieso interne Links im Dokument nicht gehen - weil es zu viele sind...
Das Inhaltsverzeichnis ist über das Menü abrufbar, wurde mit Calibre allerdings erstellt auf Basis von HTML-Links, die natürlich noch im Dokument vorhanden sind. Bricht deshalb fbreader beim Laden des Dokuments ab?
ganymede is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 03:49 PM   #104
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Nein, eigentlich nicht - die Begrenzung gilt nur für die Anzahl Links auf einer Seite, also einem langen aber kompakten Inhaltsverzeichnis. Aber auch da sollte es nicht zu einem Abbruch kommen, es werden einfach nur die ersten 100 Links auf der aktuellen Seite benutzt.

Ich benötige ein Beispieldokument, um herauszufinden, wo das Problem liegt. Was muss ich in Calibre einstellen?
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-29-2009, 10:43 AM   #105
ganymede
Connoisseur
ganymede began at the beginning.
 
Posts: 57
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: Kindle 3
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Nein, eigentlich nicht - die Begrenzung gilt nur für die Anzahl Links auf einer Seite, also einem langen aber kompakten Inhaltsverzeichnis. Aber auch da sollte es nicht zu einem Abbruch kommen, es werden einfach nur die ersten 100 Links auf der aktuellen Seite benutzt.

Ich benötige ein Beispieldokument, um herauszufinden, wo das Problem liegt. Was muss ich in Calibre einstellen?
Leider ist mein Dokument nicht öffentlich zugänglich. Sobald ich die Anzahl der Einträge im Inhaltsverzeichnis reduziere (sind fast 300 Einträge) lässt sich das Dokument auch wieder öffnen.

In Calibre habe ich keine besonderen Einstellungen vorgenommen. Es handelt sich um den Import eines Dokuments mit einer Linktiefe von 3 Dokumentenebenen.

Wenns bei mir ein Sonderfall ist, lese ich dieses Dokument einfach weiter mit dem Adobeviewer und freue mich auf weitere Weiterentwicklungen
ganymede is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CVS $180 reader ppw News 1 08-20-2010 11:32 AM
Amazon Offering Kindle Replacements for $180? daffy4u Amazon Kindle 31 11-25-2009 07:06 AM
Graphite Jetbook $180 at Frys artifact Deals and Resources (No Self-Promotion or Affiliate Links) 11 09-12-2009 01:33 PM
Ebooks 50% off of Textbook version, but expire in 180 days. primbs News 0 05-18-2009 12:02 AM


All times are GMT -4. The time now is 07:29 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.