Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-21-2009, 11:44 AM   #46
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
J'utilise Calibre, mais sur la 505, j'ai l'impression que l'élément prioritaire, c'est le moment d'arrivé dans la mémoire de l'appareil, pas un éventuel tag sur le fait que c'est le 5ème tome d'une série.

Va falloir que j'aille chercher une 600 à la FNAC pour la tester en détail et profiter des 14 jours de réflexion
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-21-2009, 12:00 PM   #47
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
J'utilise Calibre, mais sur la 505, j'ai l'impression que l'élément prioritaire, c'est le moment d'arrivé dans la mémoire de l'appareil, pas un éventuel tag sur le fait que c'est le 5ème tome d'une série.
tu as quoi comme critères de tri ? sur le 600, dans une collection, tu as :
- par ordre
- par titre
- par auteur
- par date

par ordre, c'est l'ordre dans la série (ou, si il n'y a pas de série, je *crois* que c'est l'ordre d'arrivé, mais j'en suis pas sûre là), et c'est pas la même chose que par date. par contre, détail un peu frustrant, tu ne peux voir le numéro dans la série que si tu l'ajoutes dans le titre ; par exemple, j'ai actuellement 8 livres de la série Lord Peter Wimsey de Dorothy Sayers. ils sont triés par ordre, donc ils apparaissent dans l'ordre chronologique, mais il ne s'agît pas des n°s 1 à 8 mais des n°s 1, 2, 3, 5, 6, 11, 12, 13. sauf que ça, je le sais parce que j'ai regardé dans calibre. pas moyen de le savoir sur la liseuse, à moins que cela m'ait échappé, ce qui est quand même embêtant... mais bon, il suffit de rajouter le numéro devant le titre pour régler ce problème.

Quote:
Va falloir que j'aille chercher une 600 à la FNAC pour la tester en détail et profiter des 14 jours de réflexion
tu nous diras comment tu trouveras.
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-21-2009, 12:40 PM   #48
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Je peux afficher les livres par date, par auteur, par titre ou par collection.



Mais quand je parcoure une collection, je n'ai pas la possibilité de faire un tri :



(désolé pour la qualité des photos, elles ont été prises avec la webcam de mon ordinateur )
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	collection_PRS505.jpg
Views:	823
Size:	26.2 KB
ID:	39695   Click image for larger version

Name:	page_garde_PRS505.jpg
Views:	810
Size:	23.0 KB
ID:	39696  
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-21-2009, 12:48 PM   #49
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
haaaa, d'accord. moi, le tri, je le fais en passant par le menu "options". lorsque j'affiche tous mes livres, je peux les trier par titre, par auteur, ou par date. les collections sont accessibles directement via l'écran de l'accueil, elles sont pas une option de tri à l'intérieur de la bibliothèque (et elles sont triées par défaut par ordre alphabétique). puis je peux encore définir mon tri des livres de la collection. donc en effet c'est pas tout à fait pareil.
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2009, 09:56 AM   #50
tbaroghel
Fan of John Irving
tbaroghel began at the beginning.
 
tbaroghel's Avatar
 
Posts: 13
Karma: 10
Join Date: Oct 2009
Location: Paris, France
Device: SONY PRS-600
Thumbs up PRS-600 ROUGE à la FNAC.COM

Bonne nouvelle pour ceux qui veulent un PRS-600 rouge: il est dispo à la FNAC et peut faire l'objet de la réduction 5% adhérents: il revient alors à 285 euros

http://telephone-gps-mp3.fnac.com/a2...ouge?PID=56528

Thierry
tbaroghel is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-23-2009, 10:00 AM   #51
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Mais, mais, vade retro diable tentateur

Et dire que je dois y retourner pour faire échanger un livre qui a un soucis de pages (j'ai des pages en double qui prennent la place d'autres pages...)

Merci pour l'information
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2009, 10:01 AM   #52
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
Mais, mais, vade retro diable tentateur


Quote:
Et dire que je dois y retourner pour faire échanger un livre qui a un soucis de pages (j'ai des pages en double qui prennent la place d'autres pages...)

Merci pour l'information
tu ne pourras résister une fois sur place, je le sens !
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 11-25-2009, 01:39 PM   #53
Idoine
Which book will be next ?
Idoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it isIdoine knows what time it is
 
Idoine's Avatar
 
Posts: 661
Karma: 2172
Join Date: Jan 2009
Location: France
Device: Cybook Gen3 1.5, Sony PRS 600 RC, Samsung Omnia...
Je résiste, je résiste... Ah bah non !
J'ai craqué !
Pourquoi tant de haine pour mon porte-monnaie ?
Idoine is offline   Reply With Quote
Old 11-25-2009, 05:04 PM   #54
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Quote:
Originally Posted by zelda_pinwheel View Post
tu ne pourras résister une fois sur place, je le sens !
Pas encore
Grimaud is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sony Reader Sony 600 pour 100$ sur borders.com zelda_pinwheel Forum Français 17 05-20-2010 07:16 AM
Prise de note sur le PRS 600 ? Roboss Sony Reader 11 01-22-2010 02:48 AM
Le Sony Reader Touch Edition PRS-600 en test sur eBouquin.fr lamaz Sony Reader 0 11-12-2009 05:11 PM
sony 505 à 229€ sur sonystyle.fr zelda_pinwheel Sony Reader 4 10-08-2009 08:58 PM
Preorder PRS-300 and PRS-600 from SonyStyle.com igorsk News 226 09-29-2009 10:17 PM


All times are GMT -4. The time now is 04:06 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.