Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Amazon Kindle

Notices

View Poll Results: Kaufst Du Dir jetzt einen Kindle?
Ja, ich habe ihn bereits bestellt 16 18.82%
Ja, sobald er wirklich verfügbar ist 3 3.53%
Nein, ich warte lieber noch ein bisschen 17 20.00%
Nein, auf keinen Fall, ich habe bessere Alternativen 49 57.65%
Voters: 85. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 10-09-2009, 10:53 AM   #16
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Oh, lustige Vorstellung: Josch und Marc im Zweikampf um den letzten Ausstellungs-txtr...
Da bin ich Marc klar unterlegen... Schließlich hat er schon einen Sony PRS-505 zum zuschlagen.

Ach ja, was würdet Ihr davon halten wenn wir nach Buchmessenbeginn einen Thread eröffnen, in den jeder schreiben kann was er zu dem Thema eBooks und Reader sehenswert fand. Dann könnnen die Leute die danach auf die Buchmesse gehen diese Stände direkt ansteuern.

Last edited by Josch91; 10-09-2009 at 10:59 AM.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2009, 03:13 PM   #17
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Oh, lustige Vorstellung: Josch und Marc im Zweikampf um den letzten Ausstellungs-txtr...
Nein! Ich möchte den Reader jungfräulich und original verpackt.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-09-2009, 03:18 PM   #18
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Josch91 View Post
Da bin ich Marc klar unterlegen... Schließlich hat er schon einen Sony PRS-505 zum zuschlagen.
...der schöne Sony Reader!
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2009, 05:55 AM   #19
T_Frain_K
Booyah!
T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
T_Frain_K's Avatar
 
Posts: 673
Karma: 1753
Join Date: Jul 2009
Location: Austria
Device: Cybook Gen3 // Samsung Galaxy S
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
...der schöne Sony Reader!
Ich bin sicher, er meinte den "überfahrenen"
T_Frain_K is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2009, 06:26 AM   #20
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by T_Frain_K View Post
Ich bin sicher, er meinte den "überfahrenen"
Habe ich doch schon, zwei mal ist langweilig.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-11-2009, 04:51 PM   #21
perry
Sympathisant
perry doesn't litterperry doesn't litterperry doesn't litter
 
Posts: 26
Karma: 246
Join Date: May 2009
Location: Germany
Device: Palm Tungsten T5, Sony PRS-700, Samsung Galaxy Tab
Quote:
Originally Posted by Alexander Turcic View Post
Kaufst Du Dir einen Kindle?
Nein, das werde ich auf keinen Fall tun, denn ich bin
1. für offene Standards, d.h. für das EPUB-Format und
2. gegen Möchtegern-Monopolisten, d.h. gegen Amazon

CU, Perry
perry is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2009, 09:05 AM   #22
KLausPetersen
Connoisseur
KLausPetersen will become famous soon enoughKLausPetersen will become famous soon enoughKLausPetersen will become famous soon enoughKLausPetersen will become famous soon enoughKLausPetersen will become famous soon enoughKLausPetersen will become famous soon enough
 
Posts: 51
Karma: 514
Join Date: Mar 2008
Device: Bookeen Cybook
>> Kaufst Du Dir einen Kindle?

Nein, aus diversen Gründen.

zB da "ich" mit einem eReader wirklich nur Lesen will, benötige ich auch keine Tastatur, die so ein Gerät unnötig groß macht.
Interessant könnte da höchstens mal ein Gerät mit "gutem" Touchscreen werden, bei dem man eine Tastatur einblenden kann für die seltenen Momente wo man sie tatsächlich mal nutzen würde.

Die UMTS Funktion wäre für mich auch unnötig, da ich mobil keine Bücher kaufen würde. Das Geld für das Modul würde ich lieber beim Kaufpreis sparen und bei den Bücherkosten dann noch die Kostenanteile für den Transfer per Mobilnetz.
KLausPetersen is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2009, 01:35 PM   #23
Quidamchen
Junior Member
Quidamchen began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 10
Join Date: Apr 2009
Device: Amazon Kindle
Also, ich habe bereits eine ganze Weile einen KIndle der ersten Generation und bin damit echt zufrieden ... als reines Lesegerät. Natürlich geht bei mir weder das Downloaden von Büchern über das Mobilfunknetz (damit auch keine "Fernwartung" von Amazon) noch kann ich meine Bibliothek "online" verwalten. Aber ich bin echt zufrieden damit ... zumal ich meinen Second Hand für nur 120,00 EUR gekauft habe und der einzige Kaufgrund ggü. einem Sony o.ä. echt der Preis war.

Ich habe es aber nicht bereut und kann mir vorstellen, dass mit den Online-Features das Gerät echt toll ist ... wenn man mit der Abhängigkeit voN Amazon und den recht hohen Preisen für Zeitungsabos leben kann und will.
Quidamchen is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2009, 02:31 PM   #24
reading-it
Enthusiast
reading-it began at the beginning.
 
Posts: 30
Karma: 18
Join Date: Oct 2009
Device: kindle 3
Nein auf keinen Fall, da ich keinen Lock In unterstütze. Ich möchte ein freies Format unterstützt wissen und auf lange Sicht gesehen kein DRM.
reading-it is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2009, 02:41 PM   #25
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Mir ist ein offenes System auch sehr wichtig. Da der txtr so spät rauskommt werde ich mich wohl einfach zu Weihnachten beglücken lassen. Dann kann ich mein eigenes Geld für Zubehör wie eine Bluetooth-Tastatur ausgeben.

Last edited by Josch91; 10-14-2009 at 04:06 PM.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 10-15-2009, 02:59 AM   #26
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
So, ich habe den Kindle soeben geordert. Er wird mein eigenes Weihnachtsgeschenk

Er wird natürlich meine Bibliothek nicht ersetzen, aber da ich mit meinen Bücherregalen langsam am Limit angekommen bin, soll der Kindle erst mal reine Ergänzung sein.

Der wird dann erst mal nach und nach mit freien eBooks und den Texten des Projekts Gutenberg gefüttert. Das sind so ca. 1.000 Titel. Die bekäme ich real hier nicht mehr unter. Da ist der Kindle genau das richtige.

Eine Frage: Ich hatte mal vor einiger Zeit gelesen, dass Google auch freie epub-Books anbieten würde. Ich finde da aber nichts. Weiß hier jemand etwas darüber?
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Old 10-19-2009, 08:33 AM   #27
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Amazon hat meinen Kindle heute in die Post (UPS) gesteckt.
Soll bereits am 21. ankommen. Das passt, komme auch am 21.
in Deutschland an.

Edit:

Versandart: Express

Last edited by Marc_liest; 10-19-2009 at 02:45 PM.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 10-19-2009, 02:46 PM   #28
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Lynhirr View Post

Eine Frage: Ich hatte mal vor einiger Zeit gelesen, dass Google auch freie epub-Books anbieten würde. Ich finde da aber nichts. Weiß hier jemand etwas darüber?
Google Books - aber keine epup
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 10-19-2009, 02:59 PM   #29
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Aber ja doch, die ganzen Googlebooks gibt's auch als Epubs (allerdings nur bei Sony, meines Wissens)
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 10-20-2009, 01:21 AM   #30
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Aber ja doch, die ganzen Googlebooks gibt's auch als Epubs (allerdings nur bei Sony, meines Wissens)

Dann muss ich mich bei Gelegenheit mal auf die Suche machen …


Quote:
Amazon hat meinen Kindle heute in die Post (UPS) gesteckt.
Soll bereits am 21. ankommen. Das passt, komme auch am 21.
in Deutschland an.



Versandart: Express

Mein Kindle wurde auch gestern 19 Uhr versandt und soll am 21. Oktober da sein, was ich aber kaum glauben kann.

Versandart UPS International. Ich vermute mal dein Kindle ist eher da, da Express

Nachtrag:

Gerade bekomme ich folgenden Eintrag bei UPS Sendungsverfolgung:

Quote:
KOELN (COLOGNE), DE 20.10.2009 9:31 PAKETDATEN WERDEN BEI DER ZOLLABWICKLUNG VERARBEITET. ZOLLABFERTIGUNG WIRD ERWARTET / VON ZOLLBEHÖRDE FREIGEGEBEN. NUN UNTERWEGS ZUR ZURSTELLUNG.
Sollte das noch heute kommen?



Last edited by Lynhirr; 10-20-2009 at 03:40 AM.
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Empfehlungen für einen Reader? mesand Erste Hilfe 40 07-04-2012 06:51 AM
Einen Guten Rutsch in's Neue Jahr! coricam Lounge 17 01-01-2010 02:32 PM
Help viewing root dir of e505? Locheil Sony Reader 1 11-10-2009 05:49 PM
Ich brauche wohl einen Neuen.. Marc_liest Deutsches Forum 6 05-27-2009 01:23 PM
Merging Book Types into single Dir? Bogg Calibre 5 01-09-2009 11:34 AM


All times are GMT -4. The time now is 09:40 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.