Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Assistance

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08-17-2023, 09:12 AM   #1
Calmob
Junior Member
Calmob began at the beginning.
 
Posts: 1
Karma: 10
Join Date: Aug 2023
Device: Kobo Clara HD
Nouveau perdu

Bonjour

Comme le dit le titre je suis nouveau et un peu perdu sur l utilisation du forum.

Mais je me lance en commençant ici

J utilise Calibre 6.24.0 sur 1 Pc Bureau et sur 1 Pc Portable

Avec le Pc Bureau, dans Calibre j ai ajouté des colonnes persos avec des infos que je renseignent dans ces colonnes au fur et à mesure des mes lectures.

Avec le Pc Portable quand j ouvre Calibre, j' aimerai retrouvées ces colonnes et infos automatiquement visible sans avoir à les ressaisir, et inversement de Pc Portable à Pc Bureau

Je ne souhaite pas passer par le cloud Dropbox ou autre .

Est ce possible si oui comment.

Merci d' avance de vos réponses
Calmob is offline   Reply With Quote
Old 08-19-2023, 04:25 AM   #2
lktr45
Zealot
lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'lktr45 knows the difference between 'who' and 'whom'
 
Posts: 130
Karma: 10280
Join Date: Oct 2016
Device: none
Bonjour,

Je pense que la solution la plus simple et la plus sécurisée consiste à utiliser Calibre portable que vous mettrez sur une clé USB.
j'avais fait ici un petit mémo pour faire une copie intégrale de Calibre sur Calibre portable.
Ensuite, n'utilisez plus que cette clé USB pour lancer Calibre sur votre Pc de bureau et votre Pc Portable.
lktr45 is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Onyx Onyx und Arta Tech - perdu pour perdu beachwanderer Andere Lesegeräte 0 08-13-2015 09:59 AM
MDP de Kindle3 perdu ! mervpaine Assistance 1 10-04-2010 08:45 PM
Other Fiction Proust, Marcel : À la recherche du temps perdu, Tome 3, French. V.1. Aug 20, 2009 Scullion BBeB/LRF Books 0 08-20-2009 05:37 AM
Other Fiction Proust, Marcel : À la recherche du temps perdu, Tome 2, French. V.1. August 18, 2009 Scullion BBeB/LRF Books 3 08-19-2009 03:55 PM
Other Fiction Proust, Marcel : À la recherche du temps perdu, Tome 1, French. V.1. August 17, 2009 Scullion BBeB/LRF Books 1 08-19-2009 08:04 AM


All times are GMT -4. The time now is 01:04 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.