Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Cybook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-06-2010, 03:43 PM   #1
Kinsey
Junior Member
Kinsey began at the beginning.
 
Posts: 1
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Device: none
Bug avec mon Opus !

Bonjour,

J'ai un gros bug avec mon Opus,j'était en train de lire lorsque qu'il s'est eteint,je tente le reset et le power,rien ne marche,j'en conclue que la batterie est a plat. Je le branche donc sur l'ordinateur,la diode rouge s'allume,2heures plus tard j'essaie de le rallumer : Rien ! J'essaie de le "resetter" : Toujour rien !

La diode ne s'allume pas,rien ne s'affiche a l'écran,que se passe t'il ?

Aidez moi s'il vous plait,aidez un pov' malheureux victime d'un bug :'-(
Kinsey is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2010, 08:14 AM   #2
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
salut Kinsey et bienvenue puisque je vois que c'est ton premier poste ici ! arg, le bug avec l'opus c'est l'angoisse, mais je pense que tu as eu le bon reflexe (batterie à plat). à ta place je re-tenterais de recharger la batterie mais en laissant branché plus longtemps et surtout (très important) en m'assurant que l'ordinateur sur lequel tu l'as branché ne se met pas en veille pendant tout le temps que l'opus est branché, car je peux me tromper mais il me semble que dans ce cas en fait ça vide la batterie (ne me demande pas pourquoi).

sinon il y aura surement un heureux possesseur d'opus qui passera par ici avec d'autres conseils.

bon courage, j'espère que tu arriveras vite à régler le problème !
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-08-2010, 09:07 AM   #3
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Des fois la machine peut etre planté, mais pas eteinte, et meme le reset ne la reveillle pas (vécu) débrancher la batterie quelques instant peut des fois aider... (bien sur USB débranché aussi)
Godzil is offline   Reply With Quote
Old 02-17-2010, 03:52 AM   #4
blak4dr
Zealot
blak4dr has a complete set of Star Wars action figures.blak4dr has a complete set of Star Wars action figures.blak4dr has a complete set of Star Wars action figures.blak4dr has a complete set of Star Wars action figures.
 
blak4dr's Avatar
 
Posts: 107
Karma: 396
Join Date: Jul 2008
Location: Meuse, France
Device: Pocketbook 623, Kobo Glo HD, Aura One,Aura H2O2
Quote:
Originally Posted by Godzil View Post
Des fois la machine peut etre planté, mais pas eteinte, et meme le reset ne la reveillle pas (vécu) débrancher la batterie quelques instant peut des fois aider... (bien sur USB débranché aussi)
Ca m'est arrivé une fois aussi avec mon Gen3. Retirer la batterie et le remettre résout effectivement le problème.
blak4dr is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Frayeur aujourd'hui avec mon Cybook Gen3 ! Idoine Cybook 11 12-21-2009 03:23 AM
Test du Cybook Opus et comparaison avec Cybook Gen3 IreneDelse Cybook 24 10-23-2009 11:05 AM
Problème avec mon cybook Nik Cybook 5 10-12-2009 07:59 PM
Problèmes avec Opus mtravellerh Cybook 9 09-26-2009 01:10 PM
Mes 15 premiers jours avec mon BeBook. Oh oui! Diogene Autres liseuses 27 12-09-2008 10:44 AM


All times are GMT -4. The time now is 10:01 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.