Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-27-2010, 07:18 AM   #106
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Nick Knatterton View Post
Mich irritiert halt die Bemerkung "...4-8 Stunden geladen werden, nicht mehr."
Fork ist kein Muttersprachler: Er meinte, das teil muss nach spätestens 8 Stunden geladen sein, egal ob das Licht blinkt oder nicht.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 07:20 AM   #107
Nick Knatterton
Zealot
Nick Knatterton began at the beginning.
 
Posts: 110
Karma: 20
Join Date: Nov 2010
Location: Bocholt, Germany
Device: Pocketbook 603
Quote:
Originally Posted by Nick Knatterton View Post

Die Bedienungsanleitung:
Neben der Ungereimtheit mit dem Akkuladezustand, habe ich vergeblich nach Informationen gesucht, wie ich den 3G-Betrieb aktiviere.
Es fehlt jedwede Angabe zur Inbetiebnahme der beigelegten SIM-Karte, auf der lediglich eine ICCID angegeben ist.
Was ich damit machen soll, steht nirgendwo. Welche Leistungen ich damit kostenfrei nutzen kann (Wikipedia-Zugriff wäre schön?) ebensowenig .
@Forkosigan:
Kannst du hierzu auch etwas sagen?
Nick Knatterton is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-27-2010, 07:32 AM   #108
Nick Knatterton
Zealot
Nick Knatterton began at the beginning.
 
Posts: 110
Karma: 20
Join Date: Nov 2010
Location: Bocholt, Germany
Device: Pocketbook 603
Die Registrierung auf Bookland.net

funktioniert nun !

Jetzt nur noch 3G ...
Nick Knatterton is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 07:55 AM   #109
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Nick Knatterton View Post
@Forkosigan:
Kannst du hierzu auch etwas sagen?
Die karte kannst Du einlegen, dann Nummer eingeben bei Nachfrage, schon läuft das Ganze. Was genau freigegeben ist, weiss ich aber leider nicht. Hinten am Gerät wird gezeigt, wie Du den Deckel aufmachen kannst.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 08:08 AM   #110
Nick Knatterton
Zealot
Nick Knatterton began at the beginning.
 
Posts: 110
Karma: 20
Join Date: Nov 2010
Location: Bocholt, Germany
Device: Pocketbook 603
mmh ... unter Konfiguration gibt es den Punkt "CDMA/3G-Anschlüsse".
Ich bin davon ausgangen, dass hier die Einträge "Zugriffspunkt (APN)", Benutzername und Passwort irgendwie ausgefüllt werden müssen!
Ist dem nicht so?
Nick Knatterton is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-27-2010, 08:16 AM   #111
SkyDream
Wizard
SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.
 
Posts: 1,377
Karma: 9400
Join Date: Sep 2009
Location: Europe
Device: PRS-650, iPod touch 4G, iPad 3
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Nein, es heißt, dass bis 07.01 verschickt wird, und voraussichtlich bis 15.01 ankommen soll. Es ist keine Vorweinachtzeit mehr, sollte ohne große Verzögerung ankommen, falls Wetter mitspielt natürlich...
Eben, das Wetter, die Verkehrslage und andere Probleme an Flughäfen etc.. Da genügt schon ein böser Unfall auf der Autobahn und es kommt eine Vollsperrung.

Ich verstehe das ihr euren Kunden Hoffnung machen wollt. Aber nach den letzten Wochen/Monaten wäre etwas Vorsicht angebracht.
SkyDream is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 08:35 AM   #112
Nick Knatterton
Zealot
Nick Knatterton began at the beginning.
 
Posts: 110
Karma: 20
Join Date: Nov 2010
Location: Bocholt, Germany
Device: Pocketbook 603
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Die karte kannst Du einlegen, dann Nummer eingeben bei Nachfrage, schon läuft das Ganze. Was genau freigegeben ist, weiss ich aber leider nicht. Hinten am Gerät wird gezeigt, wie Du den Deckel aufmachen kannst.
Nach Einlegen ser SIM-Karte erscheint beim Aufruf des eBook Stores:

"Enter Sim Pin"

Nach Eingabe de ICCID (etwas anderes habe ich ja nicht) kommt irgendwann kurz die Meldung: "Fehler bei der Initialisierung der Hardware, Neustart des Gerätes kann möglicherweise helfen" und springt zurück zum Menü bzw zum Ausgangspunkt.

Last edited by Nick Knatterton; 12-27-2010 at 09:12 AM.
Nick Knatterton is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 09:00 AM   #113
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Nick Knatterton View Post
Nach Einlegen ser SIM-Karte erscheint beim Aufruf des eBook Stores:

"Enter Sim Pin"

Nach Eingabe de ICCID (etwas anderes habe ich ja nicht) kommt irgendwann kurz die Meldung: "Fehler bei der Initialisierung der Hardware, möglicherweise kann ein Neustart notwendig sein" und springt zurück zum Menü bzw zum Ausgangspunkt.
SIM Pin: 0000
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 09:07 AM   #114
Nick Knatterton
Zealot
Nick Knatterton began at the beginning.
 
Posts: 110
Karma: 20
Join Date: Nov 2010
Location: Bocholt, Germany
Device: Pocketbook 603
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
SIM Pin: 0000
der Fehler bleibt derselbe!
Habe ich evtl. zu oft die falsche Pin eingegeben?
Nick Knatterton is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 11:57 AM   #115
Thorsten_T
Member
Thorsten_T began at the beginning.
 
Posts: 21
Karma: 10
Join Date: Oct 2010
Device: none
Quote:
Originally Posted by Thorsten_T View Post
Mist - wenn ich das rechtzeitig gewusst hätte wäre ich kurz vorbeigekommen und hätte mein 903 geschnappt (bis nach FFM sind es gerade mal 45min von mir aus)
Gestern wurde mein Status bei pocketgoods auf versandfertig geändert.. und nun? Passiert da noch was?
Gruß
Thorsten, immer noch wartend..
Thorsten_T is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 12:42 PM   #116
markus_bruckner
Junior Member
markus_bruckner began at the beginning.
 
Posts: 8
Karma: 10
Join Date: Dec 2010
Device: pb 903 on the way
Irgendwann ändert sich der Status auf "Versendet", dann erhältst du ne DHL Nummer.
markus_bruckner is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 01:50 PM   #117
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Thorsten_T View Post
Gestern wurde mein Status bei pocketgoods auf versandfertig geändert.. und nun? Passiert da noch was?
Gruß
Thorsten, immer noch wartend..
Die meisten Geräte von Pocketgoods sind weg.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 02:30 PM   #118
Thorsten_T
Member
Thorsten_T began at the beginning.
 
Posts: 21
Karma: 10
Join Date: Oct 2010
Device: none
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Die meisten Geräte von Pocketgoods sind weg.
hmm.. sollte ich - trotz "versandfertig" leer ausgehen? Die Bestellung ist von Anfang November, das wäre bitter....
Thorsten_T is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 02:36 PM   #119
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Thorsten_T View Post
hmm.. sollte ich - trotz "versandfertig" leer ausgehen? Die Bestellung ist von Anfang November, das wäre bitter....
Bitte eine PM an Pocketgoods mit der Bestellnr. und Adresse, dann sagt er mehr...
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 03:01 PM   #120
Thorsten_T
Member
Thorsten_T began at the beginning.
 
Posts: 21
Karma: 10
Join Date: Oct 2010
Device: none
erledigt - bin gespannt und besorgt zugleich...
Nachtrag: und beruhigt.. ist schon unterwegs zu mir...
Freu

Last edited by Thorsten_T; 12-27-2010 at 03:22 PM.
Thorsten_T is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
eskalation, verschwörung


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PB 903/603 question onesome PocketBook 4 12-08-2010 07:51 AM
Videos, Fotos, Informationen über neue Modelle (602,603,902,903,IQ) Forkosigan PocketBook 9 12-06-2010 06:34 AM
ct Ausgabe 23: Bericht über E-Books und Lesegeräte Lino PocketBook 15 11-20-2010 04:42 AM
New five: Pocket Book-Pro 602, 603, 902, 903 & IQ-701 jonsbjons PocketBook 8 11-07-2010 04:24 PM
Fragen zu PB 603:PDF notizen und umts/3G 901hw PocketBook 11 09-24-2010 02:42 AM


All times are GMT -4. The time now is 06:20 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.