Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 07-16-2011, 03:48 PM   #16
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Device: yup!
lahmschnitzer, versteh mich bitte nicht falsch.

Die eBooks aus meinem Verlag haben alle kein DRM. Wenn jemand DRM knackt, um die Dateien auch wirklich als seine zu betrachten und dementsprechend damit verfahren zu dürfen, ist das für mich persönlich völlig okay (wirklich!).

Es kann nur sein, dass das nicht gültigem Recht entspricht. Deshalb sind alle Empfehlungen zur DRM-Befreiung rein juristisch immer eine heikle Sache. Persönlich darfst du jede DRM-Maßnahme (Wasserzeichen eingeschlossen) von mir aus in die Tonne treten.

Dass Lesegeräte DRM-geeignet sein müssen, entspringt einem sehr ungesunden Zeitgeist.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 07-18-2011, 12:34 AM   #17
lahnschnitzer
Groupie
lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.

lahnschnitzer's Avatar

Device: Kindle Paperwhite 2
K-Thom,
ich denke wir sind uns im Grunde einig.
Es geht nicht darum dem raubkopieren Vorschub zu leisten, es geht um DRM und die dadurch bedingte Gängelung der Benutzer. Ich persönlich lese freie Bücher, es gibt ja mehr als genug. Sollte ich mir ein Buch mal kaufen (was auch vorkommt), so bevorzuge ich auch Shops die keine verseuchten Bücher anbieten.
Aber manchmal kommt man um den Mist nicht herum, leider.
Meiner Meinung nach hätten sich alle Hersteller von ebook-readern zusammenschließen müssen um eine Allianz gegen DRM zu bilden (z.B. kein Reader kann DRM-verseuchte Bücher lesen). Der Markt hätte das dann schon entschieden, denn langfristig wird der Gang zum Ebook auch hier kommen.
Gegen ein Wasserzeichen das irgendwo versteckt/verschlüsselt im Dokument liegt habe ich rein gar nichts, im Gegenteil, ich befürworte das ausdrücklich damit die Autoren auch zu Ihrem Recht kommen.
lahnschnitzer is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-18-2011, 02:29 AM   #18
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.

Forkosigan's Avatar

Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by lahnschnitzer View Post
Meiner Meinung nach hätten sich alle Hersteller von ebook-readern zusammenschließen müssen um eine Allianz gegen DRM zu bilden
Es wäre ein Aufstand: "Fische gegen Wasser", leider... Die Verlage sollen von der DRM verzichten, Reader Hersteller können da weinig bewirken.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 07-18-2011, 06:48 AM   #19
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Marc_liest's Avatar

Device: einige
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Es wäre ein Aufstand: "Fische gegen Wasser", leider... Die Verlage sollen von der DRM verzichten, Reader Hersteller können da weinig bewirken.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2011, 01:44 PM   #20
romanh
Enthusiast
romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.

Device: none
Hallo, mein neu gekauftes buch lässt sich nicht öffnen, meine alte bücher mit drm gehen alle.
Hab schon neu Autorisierung gelöscht und neu gemacht, geht nicht.
Wie heißt die erweiterung für calibre welche mit helfen kann.
Danke.

edit:
Hab die Erweiterung drauf, wie funktioniert es?
Hab das buch markiert, dann "einstellungen"-"plugins" dann auf das richtige plugin geklickt und dann auf "anwenden"
stimmt es soweit?
es wäre schön wenn sich jemand schnell meldet, hab schon 3stunden investiert um das buch endlich lesen zu können, wenn es nochmal passiert, das ein legal erworbenes buch nicht zu öffnen ist, wird das pb603 zurück geschickt.
Hab keine nerven mich durch zig inet-seiten durchwühlen zu müssen.

gruß

Last edited by romanh; 08-30-2011 at 02:11 PM.
romanh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 08-30-2011, 02:58 PM   #21
troll05
Harmless idiot
troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.

troll05's Avatar

Device: PB622, Nexus7, Sony PRS 350, Tolino und nur noch wenig toter Baum:(
EDIT

Bitte keine Anleitungen oder Links zur DRM Entfernung!!!

Last edited by Marc_liest; 08-31-2011 at 04:04 AM.
troll05 is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2011, 02:58 PM   #22
romanh
Enthusiast
romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.romanh has a complete set of Star Wars action figures.

Device: none
Danke dir.

gruß

EDIT

Bitte keine Anfragen zur DRM Entfernung.

Last edited by Marc_liest; 08-31-2011 at 04:05 AM.
romanh is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2011, 01:45 AM   #23
lahnschnitzer
Groupie
lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.

lahnschnitzer's Avatar

Device: Kindle Paperwhite 2
Eine gute + verständliche Anleitung ist hier zu finden. Hat bei mir auch gefunzt.
Evtl. musst Du Dich vorher als User registrieren, ist es aber allemal wert.

EDIT

Bitte keine Anleitungen oder Links zur DRM Entfernung!!!

Last edited by Marc_liest; 08-31-2011 at 04:03 AM.
lahnschnitzer is offline   Reply With Quote
Reply

Forum Jump