Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 07-14-2009, 04:02 PM   #1
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Marc_liest's Avatar

Device: einige
Könnte ein MR Sessel sein..

*Gibt es sicher auch in anderen unpolitischen Farben

Lest Ihr E-Reader-Besitzer denn auch ab und an noch auf toten Bäumen?
So eine Prozentangabe?

Last edited by Marc_liest; 07-14-2009 at 05:08 PM.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-14-2009, 05:05 PM   #2
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Device: yup!
Ich denke, das ist der Sessel der Zukunft. Nur stehen dann dort keine Holzbücher mehr, sondern für jedes exitierende Format ein eigener Reader.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-14-2009, 06:26 PM   #3
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.

netseeker's Avatar

Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
*Gibt es sicher auch in anderen unpolitischen Farben

Will haben - aber mit den "anderen unpolitischen Farben" und eReadern statt Baumleichen!

Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
[Lest Ihr E-Reader-Besitzer denn auch ab und an noch auf toten Bäumen?
So eine Prozentangabe?
Jep. Fachbücher im Geschäft, die ich nicht als eBooks habe, und ab und zu lese ich dann doch gern eine meiner alten "Toter-Baum-Anschaffungen" zum einhundertdreiundachtzigsten Mal...
Das Verhältnis dürfte inzwischen so bei 80:20 (eBooks : pBooks) liegen.

Last edited by netseeker; 07-15-2009 at 05:31 AM.
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 07-15-2009, 04:37 AM   #4
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.

beachwanderer's Avatar

Device: Some
Toller Sessel. Bräuchte nur eine etwas höhere Rückenlehne. Bei Polsterfarben kommt es mir eigentlich eher auf meine übrige Einrichtung als auf Politik an . Da würde ich wohl etwas Gedeckteres vorziehen.

Tote-Baum-Bücher werde ich hoffentlich noch so lange lesen wie ich Bücher halten und Buchstaben erkennen kann. Ich werde auch weiter welche kaufen (/mountpoint - DRM-Debatte/).

Außerdem: Ich habe Kinder in der Verwandtschaft die noch nicht lesen können und die über Tote-Baum-(Bilder-)Bücher und Vorlesen erstmal an das Thema Lesen und Bücher herangeführt werden ("müssen" ). Ich kann mir nicht wirklich vorstellen, dass diese Seite des Lesens / Lesen-Lernens / Herangehens an den Umgang mit Texten und Bildern auf mittlere Sicht mit unseren wunderbaren technischen Spielzeugen vernünftig umgesetzt werden kann.

Und es gibt Bücher und Bilderbücher bei denen würde ich im Leben nicht auf die Idee kommen das P-Buch durch ein E-Buch zu ersetzen. Da gehört wirklich alles zum Bucherlebnis: Gewicht spüren, Buch riechen, Seiten knistern lassen und Blicke über die (z.T. eben nicht im Standardformat gehaltenen) Seiten genussvoll schweifen lassen.

Aber ich lese auch E-Bücher (privat mehr als P-Bücher momentan), gehe davon aus, dass die o.g. Kinder das auch mal tun werden und warte auf die nächste Klasse E-Book-Reader um meinen Reader-Park zu ergänzen .
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Old 07-17-2009, 12:44 PM   #5
Meriku
Enthusiast
Meriku began at the beginning.

Meriku's Avatar

Device: Kindle, Tolino, iPad, iPhone
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Ich denke, das ist der Sessel der Zukunft. Nur stehen dann dort keine Holzbücher mehr, sondern für jedes exitierende Format ein eigener Reader.
Haha, und nicht zu vergessen die eingebaute Fußfessel. Könnte ja sein, dass der Leser ungewollt aufsteht und anderen etwas von den geschützten Inhalten erzählt.
Meriku is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-19-2009, 07:23 AM   #6
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.

ravenne's Avatar

Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Zweifellos ein hübsches Design , aber in der Praxis wohl nur so semi-gemütlich. Da lümmel ich lieber auf dem Sofa. Ich lieb ja diese Bücherstapel-Regale (für pbooks), aber nur die, bei denen man die Zwischenböden nicht sieht und die man auf den Boden stellt, damit es auch wirklich wie ein Stapel aussieht (also anders als auf dem Bild unten).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	AC00015_1.gif
Views:	435
Size:	95.8 KB
ID:	32560  
ravenne is offline   Reply With Quote
Reply

Forum Jump