![]() |
#1 |
Member
![]() Posts: 16
Device: none
|
Help on Calibre...
Bonsoir à tous,
Je ne suis pas un aigle pour utiliser Calibre, et je me tourne vers ceux qui ont pu rencontrer le même problème que moi auparavant : Je souhaite entrer dans ma bibliothèque Calibre le fichier epub suivant : Abdoullaïev, Tchinguiz - Une enquête de Drongo, ex-agent du KGB - 003 - Dressé pour tuer.epub je voudrais qu'il mette chaque champs disponible à sa place, mais il me rentre ça sous la forme suivante : Dans le titre, la totalité du nom du fichier, Dans le tri par titre le vrai titre (Dressé pour tuer) Le nom de l'auteur est correct, Le nom de la série est correct, le numéro dans la série est correct. Bref, seul le titre est erronné !!! Quelqu'un a t'il une idée géniale pour me permettre d'avoir un résultat correspondant à mon attente ? Mille merci d'avance à tous ceux que m'aideront, et aussi aux autres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bibliophagist
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posts: 46,098
Device: Kobo Sage, Libra Colour, Lenovo M8 FHD, Paperwhite 4, Tolino epos
|
If I read the translation properly, this suggests the metadata for your epub is incorrect. I would import the epub and then edit the metadata individually to correct the title. I've attached a couple of images of the process.
Si j'ai bien lu la traduction, cela suggère que les métadonnées de votre epub sont incorrectes. Je voudrais importer le epub puis éditer les métadonnées individuellement pour corriger le titre. J'ai joint quelques images du processus. Edit: Could this be moved to the general calibre forum? Last edited by DNSB; 03-17-2020 at 12:32 PM. Reason: Request to move thread |
![]() |
![]() |
Advert | |
|
![]() |
#3 |
Member
![]() Posts: 16
Device: none
|
Thanks you,
Sure, I habe brought somewhere my comments, but I don't remember at which occasion. I will restart all my records manually, but it's a bore : I have more than 20 000 records... Hurry up Petrus ! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
calibre-sync: Automatically download books from your Calibre Content Server onto Kobo | mishagale | Related Tools | 14 | 05-13-2019 05:18 PM |
[Android] Calibre Companion Noob, Need Help Making Calibre Library Show Up on Shelf | bookiebabe | Calibre Companion | 4 | 02-10-2017 09:37 PM |
Calibre Sync on Android stopped working properly with recent version of Calibre? | khahoon | Calibre | 5 | 07-06-2013 08:14 AM |
How do I import Calibre settings from regular Win Calibre to Calibre Portable? | ABW | Calibre | 9 | 05-20-2013 02:34 PM |
Patch: Calibre adds tags to identify ebook formats created by calibre. | siebert | Calibre | 1 | 07-18-2011 02:07 PM |