View Single Post
Old 07-12-2021, 10:51 AM   #159
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.

hamlok's Avatar

Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Der Donnerstagsmordclub (Thursday Murder Club #1) by Richard Osman (Audio, Audible, Mystery, ***) goodreads

Ich habe gesehen, dieser Krimi wird derzeit viel beworben, vielleicht liegt es daran, dass Richard Osman in England kein Unbekannter ist. Ich kannte ihn allerdings im Vorfeld nicht, mich hatte irgendwie der Klappentext angesprochen. Ich hatte einen humorigen Cozy-Krimi erwartet und das auch in etwa bekommen. Der Autor ist zweifellos talentiert und sein Personal ist sympathisch, aber ich muss sagen, dass mich der eigentliche Krimi so gar nicht fesseln konnte. Ich könnte jetzt ein paar Tage später kaum noch wiedergeben, worum es da ging, so langweilig war es. Für mich kommen daher weitere Teile der begonnenen Reihe nicht in frage und die 3 Sterne waren ohnehin sehr wohlwollend.
hamlok is offline   Reply With Quote