View Single Post
Old 02-14-2014, 03:45 AM   #4
faltradl
Guru
faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 602
Karma: 1712372
Join Date: Feb 2013
Location: germany
Device: PocketBook Touch
Richtig, das habe ich gestern auch herausgefunden.

Das die Übersetzung so überarbeitet wurde kann ich verstehen. Hier geht es ja nicht um Literaturwissenschaft, sondern um Geschichtsunterricht in der Schule. Da soll sich das nicht gar zu sperrig lesen lassen. Es dürfte ohnehin schwierig genug sein die Schüler dazu zu motivieren das zu lesen.

Ja, das war schon damals in meiner Schulzeit so. Wenn in Deutsch ein Reclambändchen zu lesen war maulten einige. Ich erprobter Bücherwurm habe ide weggelutscht wie nix. Dafür hatte ich es mit dem Aufzätze drüber schreiben überhaupt nicht.
faltradl is offline   Reply With Quote