View Single Post
Old 11-05-2010, 05:04 PM   #5
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
J'ai retrouvé l'article du Monde, mais il est payant. Selon eux le "troisième étage de la fusée" est contenu dans une lettre envoyée aux auteurs et agents et affirmant que « les droits électroniques sont des droits principaux au même titre que les droits de l'édition papier, dont l'exploitation revient naturellement à l'éditeur ». Je ne suis pas très sûre de ce que ça veut dire au juste, ils veulent empêcher les auteurs de vendre séparément les droits d'édition numérique ?

Pour les abonnés au Monde, voici le lien vers l'article, je ne suis pas sûre qu'il marche.
FlorenceArt is offline   Reply With Quote