Thread: Kindle Fire HD
View Single Post
Old 12-04-2012, 07:35 AM   #187
medard
Wizard
medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
medard's Avatar
 
Posts: 1,014
Karma: 5595784
Join Date: May 2012
Device: Electronic Paper
Herzlichen Dank für die Mühe.

Die momentane Situation ist für mich recht unangenehm. Einerseits liegen eigentlich alle Bücher, die mich interessieren, als Epubs vor. Es wäre natürlich am bequemsten, ein epubfähiges Lesegerät zu kaufen. Anderseits kommt eben kein Epub-Lesegerät an das heran, was ein Vielleser (in diesem Fall meine mich natürlich mich) von so einem Gerät erwartet. Das sind hauptsächlich haptische Dinge. Ich kann ja nicht stundenlang so eine Kunstlerhülle in der Hand halten oder auf Gummieknöpfchen drücken.. Hier hat nun Amazon den Trumpf in der Hand.

Ich finde das wirklich ärgerlich und seltsam, und ich hatte gehofft, der Fire wäre da ein Mittelweg. Aber er scheint mir nun tatsächlich eher ungeeignet. Gerade auch durch das Gewicht.
medard is offline   Reply With Quote