View Single Post
Old 01-14-2014, 12:45 AM   #5
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,470
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by Arios View Post
Je pourrais répondre Vive le général de Gaulle!!! Mais je crois que bien des exégètes n'ont pas encore fini de décrypter cette phrase célèbre.

Tu sais, à mon avis, les cirques politiques sont par définition loufoques: au Canada c'est généralement gris, bitumineux en fait... mais en France c'est presque toujours marrant, du moins pour ce que j'en lis désormais!

Bonne journée Québécoise... d'adoption temporaire!
Je pense perso que quand il a prononcé cette phrase, il ne s'est pas même rendu pleinement compte de la vague qu'elle allait provoquer. Quant au cirque canadien, gris et bitumeux, je trouvais Trudeau plutòt coloré moi... mais vu d'Europe c'est différent evidemment.
aceflor is offline   Reply With Quote