Thread: Ordnerstruktur
View Single Post
Old 05-12-2011, 02:21 PM   #2
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,351
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Quote:
Originally Posted by Crian View Post
Nach einigen Einkäufen empfinde ich es als störend, dass alle Dateien in einem Verzeichnis landen, und das samt den dazugehörigen Verwaltungsdateien. Und das obwohl man mit den Collections doch dem ganzen selbst eine Struktur gibt.

Kann man selbst Unterverzeichnisse erstellen und Bücher (samt Verwaltungsdateien) dahin verschieben?
Wenn du z.B. mit Calibre die Ebooks auf dem Kindle überträgst, werden sie in dem Ordner documents mit eigenem Ordner (nach Autoren) angelegt. Das hat aber keinerlei Auswirkung auf die Anzeige im Kindle. Die muss ich dann genauso in die gewünschten Collections verschieben. Unterordner werden nicht angezeigt.

Also würde ich sagen, Ordner kannst du auf dem Kindle mit USB-Verbindung zwar anlegen, aber was hast du davon?
hamlok is offline   Reply With Quote