View Single Post
Old 07-25-2021, 12:24 PM   #1730
Doitsu
Grand Sorcerer
Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Doitsu's Avatar
 
Posts: 5,584
Karma: 22735033
Join Date: Dec 2010
Device: Kindle PW2
Biografische Daten von Julius Mader?

Ich arbeite gerade an 2 weiteren Büchern von Karel Čapek, die von Julius Mader übersetzt wurden.

Eines davon wurde von Projekt Gutenberg Deutschland digitalisiert und bereitgestellt und ist daher höchstwahrscheinlich gemeinfrei.

Ich habe allerdings Probleme biografische Daten von diesem Übersetzer zu finden, weil es einen anderen Autor gleichen Namens gibt Julius Mader (1928-2000), der definitiv nicht gemeinfrei ist.

Was ich bis jetzt gefunden habe ist:
Geburtsdatum: 12. 4. 1899
Geburtsort: Zdounek (Zdounky)
Wohnort: Reichenberg (Liberec)

Kennt jemand vielleicht sein Sterbejahr?
Doitsu is offline   Reply With Quote