View Single Post
Old 03-22-2011, 01:13 PM   #5
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Quote:
Originally Posted by ijovy View Post
Pas de souci pour le moment, s'il s'agit d'une LIPO 1000Mah comme la batterie d'origine. De toute façon, comme je l'ai déjà bien bricolé ( branchement du port série) et qu'il a déjà plus de 2 ans, je ne risque pas grand-chose. De plus je pense qu'il suffit de respecter le type de batterie et la puissance , le reste n'est que du marketing pour qu'on achète bien les batteries du constructeur au tarif le plus élevé.
Non type & puissance ne sont pas forcement suffisant, a type et puissance identiques quand les fabricants sont différents, tu peux avoir des (mauvaises) surprises.

Bref, je ne dit pas que ça ne peux pas marcher correctement, juste qu'il ne faut pas s'amuser a ça sans bien connaitre le sujet, une batterie, c'est un objet dangeureux qu'il est facile d'endommager, et qui peux provoquer des dégats (explosion, embrasement, etc..).
Godzil is offline   Reply With Quote