View Single Post
Old 12-19-2021, 06:46 AM   #289
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,350
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Every Heart a Doorway (Wayward Children #1) by Seanan McGuire (Buch, Novella, Fantasy, ****) goodreads

Diese Novelle hat mit Hugo, Nebula und Locus Award gleich drei der renommiertesten Preise im Bereich Phantastik gewonnen und das auf keinen Fall unverdient. Es spielt mit dem Gedanken, was mit den Kindern geschieht, die einmal in ein Fantasy-Reich gelangt sind, aber am Ende wieder in die Realität zurück mussten. Für diese gibt es einen Ort, den wir in dem Auftakt der Reihe kennen lernen.
Mir hatte das weitgehend sogar sehr gut gefallen, das Ende fand ich allerdings dann etwas schwächer, aber vielleicht erfahren wir noch in den weiteren Geschichten, wie es mit der Protagonistin weitergeht.

Übrigens habe ich die deutsche Übersetzung erworben, die gleich die ersten drei Geschichten beinhaltet, die im Original einzeln erschienen sind.
hamlok is offline   Reply With Quote