View Single Post
Old 11-16-2010, 12:50 PM   #9
Manichean
Wizard
Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.
 
Manichean's Avatar
 
Posts: 3,130
Karma: 91256
Join Date: Feb 2008
Location: Germany
Device: Cybook Gen3
Die Formatierungen im Buch sollten eigentlich auch bei einer Konvertierung erhalten bleiben. Wenn ich mich richtig erinnere, sind Kapitälchen spezielle Eigenschaften der Schriftart... Wenn die also keine zur Verfügung stellt, werden auch keine angezeigt. Sollte das allerdings via Schriftgröße und gesperrt groß gelöst sein (was ich mir eigentlich nicht vorstellen kann, weil die ja nach der Konvertierung in Kleinbuchstaben erscheinen), hilft ein Herumspielen mit den Schriftgrößeoptionen der Konvertierung jeweils.

Auch hier mag ein Blick auf das XHTML oder das CSS der ePubs helfen. Wähle am Besten ein ePub- Buch in Calibre aus, mache einen Rechtsklick darauf und wähle "ePub bearbeiten" aus, dann bekommst Du ein Verzeichnis mit den darin enthaltenen Dateien angezeigt. Achtung dabei: Solltest Du die Dateien ändern, wird das ePub entsprechend auch geändert, wenn Du es dann wiederherstellst.
Manichean is offline   Reply With Quote