View Single Post
Old 01-28-2010, 09:49 AM   #72
mgmueller
Member Retired
mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.mgmueller ought to be getting tired of karma fortunes by now.

mgmueller's Avatar

Device: 26 Readers, 44 Tablets
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
In der "WLAN only"-Version sehr wohl. Dafür brauchst du ja keine SIM-Karte.

T-Mobile arbeitet scheinbar auch schon an den ersten Geräten für mini-SIM. Aber ganz klar ist, dass weder die alten Handymodelle umgerüstet werden (können) noch T-Mobile von sich aus ausschließlich auf die Karten setzen kann.
Da müssen die Hardwarehersteller (Nokia, etc.) mitziehen. Wenn sich für die per se kein Nutzen mit der mini-SIM bietet, wird die Technik nur nach und nach in den nächsten Jahren eingeführt werden.

Also, die reinen WLAN-Versionen lassen sich nutzen, für die 3G-Geräte rechne ich um Juni herum mit einer Kooperation mit T-Mobile für Deutschland..
Wie sieht es mit 3G-Dongle aus? Irgendwo habe ich gelesen, USB sei pauschal am iPad ein Problem?
mgmueller is offline   Reply With Quote