View Single Post
Old 09-21-2009, 06:45 AM   #21
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.

ravenne's Avatar

Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Ach Mönsch. Das ist ja pure Nostalgie. Ich erinner mich noch gern an unsere Studienfahrt nach Berlin damals. 5 Tage Studienfahrt, fünf Stunden Schlaf und irgendwann müssen wir mal in einem Hörsaal gewesen sein (da ist die Erinnerung aber eher neblig!)
Sind Studienfahrt und Abschlussfahrt denn dasselbe? Ich kann mich an keine Studienfahrt erinnern, dafür ist mir die Abschlussfahrt noch recht gut in Erinnerung. Da waren wir in Budapest und zwar mit einem Ministerialbeauftragten, weil unser Deutschlehrer krank war. Die Reise wurde zwei Tage früher als geplant wegen "Ungehorsam" der Klasse abgebrochen...
Josch, ich bin nicht sicher, ob wir hier ein guter Umgang für Dich sind...
ravenne is offline   Reply With Quote