View Single Post
Old 09-11-2022, 11:27 AM   #157
Marrella
Cambrian crab
Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Marrella's Avatar

Device: Kindle, Pocket Book, Kobo, Sony
Lese-Weltreise: Indien

Priyamvada Natarajan: Mapping the Heavens - The Radical Scientific Ideas That Reveal the Cosmos - audio, Non-Fiction ****

Es sieht so aus, als könnte ich nie genug bekommen von Wissenschaftsgeschichte. Hier haben wir also (mal wieder) ein Buch über die Geschichte der Astronomie und Astrophysik, diesmal von der indischen Astrophysikerin Priyamvada Natarajan. Dieses Hörbuch hat mir besonders gut gefallen, weil es gut strukturiert und verständlich war, ohne dabei zu sehr zu vereinfachen oder zu verallgemeinern. Jedenfalls war das mein Eindruck. Der chronologische Aufbau hat zudem dazu beigetragen, dass man den roten Faden nicht verliert, auch wenn man wie ich in 15-Minuten-Häppchen im Auto zuhört. Auch bei einem Sachbuch finde ich die Auswahl der Sprecher wichtig, da habe ich leider schon ganz schlechte Erfahrungen gemacht. Aber hier hat auch die Sprecherin ganz wunderbar gepasst.
Marrella is offline   Reply With Quote